PDA

View Full Version : 6G6-B ceramische caps



RF
25 maart 2006, 20:53
hi, heb net de ceramische caps van mijn 6G6-B vervangen voor SM caps. Zowel van de tonestack als die van de PI koppel. Hoog wordt inderdaad wat minder fel op volume en overall alles wat meer in balans, met name lage tonen.. toch mis ik wat.
Ik mis dat zompige, vette, dampige toontje dat je op je hoge snaren kan maken.. tja, weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.. Je krijgt wat en levert wat in.
Heeft iemand ervaring met SM - ceramische caps bij deze amp? heb al wat gemixd, maat kom er niet echt uit.

Robert

Al
25 maart 2006, 21:44
hi, heb net de ceramische caps van mijn 6G6-B vervangen voor SM caps. Zowel van de tonestack als die van de PI koppel. Hoog wordt inderdaad wat minder fel op volume en overall alles wat meer in balans, met name lage tonen.. toch mis ik wat.
Ik mis dat zompige, vette, dampige toontje dat je op je hoge snaren kan maken.. tja, weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.. Je krijgt wat en levert wat in.
Heeft iemand ervaring met SM - ceramische caps bij deze amp? heb al wat gemixd, maat kom er niet echt uit.

Robert

Ceramisch laten zitten. Is wat ruigere amp die bassman, ceramisch is wat "vuiler" en kan het daar juist goed doen. Ik vind het iig niet verkeerd. SM pakt niet overal goed uit (ligt ook weer wat aan welk SM). je kan evt proberen die 250pF cer. in de tonestack te laten en voor de PI koppelcab Mallory .001 te nemen, schoont het hoog iets op en is niet dat SM soundje.

Al

SteavisSmokin
25 maart 2006, 22:21
of zet even een 10PF SM over de 250 PF ceramisch als treble cap, dan heb je wat van beide werelden. Kan soms ook goed werken. Omdat je de waarde verhoogt trek je dan het hoog wel iets meer naar het mid gebied maar met 10pf is het verschil niet mega groot. Aan de andere kant kan het juist ook lekker zijn om het hoog naar het mid gebied te trekken afhankelijk van de amp/speakers.

RF
26 maart 2006, 13:27
cer. caps weer teruggezet. Kan helaas de tip van Al niet uitvoeren wegens het ontbreken van de .001 cap in mijn voorraadje..

de tip van SteavisSmokin heb ik geprobeerd. (de SM 10 over de 250pf heen zetten) Best een aardige optie. Door de betere balans lijkt hij wel meer sustain te hebben, hele bruikbare toon..

Door deze tests kom ik er ook achter wat ik nou zo gaaf vind aan deze amp. Er zit in het mid-midhoog zo'n vette, brullende toon, zeker wanneer je akkoorden speelt.. Dat valt weg bij wanneer je SM op de toonstack plaatst. Je krijgt er wel weer een wat meer all round sound voor terug, maar ja..

nog meer tips?

grrobert

Mr.Jay
26 maart 2006, 17:29
nog meer tips?
grrobert

Ja,plaats een MIDPOT, door die dicht te draaien kun je een wat meer blackface-achtigere sound erin draaien. Gewoon als extraatje.

JaY

RF
26 maart 2006, 17:59
Ja,plaats een MIDPOT, door die dicht te draaien kun je een wat meer blackface-achtigere sound erin draaien. Gewoon als extraatje.

JaY

Goed idee, misschien iets voor later. Ik wil hem nu eerst helemaal stock 100% restaureren, dan een biaspot erin zetten en dan eens lekker een tijd op spelen.

Grrobert

Wilco
26 maart 2006, 18:54
Robert, heb je plaatjes van deze restauratie? Zou ik graag eens zien.

RF
26 maart 2006, 19:54
Robert, heb je plaatjes van deze restauratie? Zou ik graag eens zien.

ja hoor, ik krijg het alleen niet voor elkaar om foto's in te voegen.. Als jij me kan vetellen hoe dat gaat post ik ze. Ik kan je ook mailen

grrobert

Wilco
27 maart 2006, 20:59
Je plaatje moet ergens op een website staan (bv je eigen site of een van de diverse "foto-albums" online). Vervolgens moet je er in je post naar verwijzen. De url moet volledig uitgeschreven worden, inclusief http:// etc. Dit moet dan weer vooraf gegaan worden door [img] en afgesloten door [\img], maar dan zonder spaties er tussen.
Bv. [img]http://www.jouwwebsite.nl/versterkerplaatje.jpg[\img]
Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders laat maar even weten.

PeeVee
31 maart 2006, 12:39
of zet even een 10PF SM over de 250 PF ceramisch als treble cap
Goeie tip Steven! Leuk! Ik ben ook sinds een tijdje met dat soort dingen bezig. Verschillen zijn subtiel maar wel waarneembaar. Ik neem het tegenwoordig ook steeds vaker op (before / after) op multitracker. Probeer dan de 2e take beetje met de licks op eerste take mee te spelen dan kun je echt AB'en. Versterker, microfoonopstelling etc. laat ik gelijk. Het gaat mij dan in eerste instantie even om de relatieve verschillen; "wat doet het"... Als je dat eenmaal beetje door hebt van verschillende parts dan kun je er ook wat mee.

PeeVee
31 maart 2006, 12:43
dat je op je hoge snaren kan maken.. tja, weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven..
Effe iets anders... gewoon kijken of ik nou de enige ben die het weer niet snapt hihi...

>>> Wat bedoel jij met "hoge snaren" ?!?!

Bedoel jij de (letterlijk hoge = dikke) E, A en D of bedoel je juist de figuurlijk hoger (klinkende = dunne) E, B, G ??

Just curious...

RF
31 maart 2006, 18:24
Effe iets anders... gewoon kijken of ik nou de enige ben die het weer niet snapt hihi...

>>> Wat bedoel jij met "hoge snaren" ?!?!

Bedoel jij de (letterlijk hoge = dikke) E, A en D of bedoel je juist de figuurlijk hoger (klinkende = dunne) E, B, G ??

Just curious...

Ja goede vraag, kan inderdaad verwarrend zijn.. ik bedoel de dunne snaren die hoger klinken E B G.. noem het ook 'veel vlees' op de dunne snaren. En ja, ook daar kunnen we nog wel even over filosoferen :)

grrobert

Al
3 april 2006, 12:48
Ja goede vraag, kan inderdaad verwarrend zijn.. ik bedoel de dunne snaren die hoger klinken E B G.. noem het ook 'veel vlees' op de dunne snaren. En ja, ook daar kunnen we nog wel even over filosoferen :)

grrobert

Heyyyyyy vleesch op je snaren?
Ik "aan" mijn toon.
Ja, hoogklinkend is hoog. Dan kunnen de contrabassisten ook nog meedoen. Of hebben ze daar ook links - rechts (Pleun)?

Al