PDA

View Full Version : Wachten op die ene Danelectro, of...?

JorienR
25 maart 2006, 20:12
Ik ga volgende week naar Enschede om te kijken naar een gitaar en ga er waarschijnlijk ook een kopen (m'n eerste, zoals jullie weten).
Ik wil dus graag een Dano U2, maar die zijn heel moeilijk te vinden. Wat denken jullie, moet ik nog doorzoeken of zal ik het opgeven, een andere goedkopere gitaar kopen en misschien later er nog een Dano bijkopen?

Sorry voor dit gefrustreerde vreemde topicje ;).

d'oh
25 maart 2006, 20:18
kindje toch, natuurlijk wacht je op die ene gitaar als dat hem voor je is

gewoon marktplaats en ebay afspeuren en een gezocht advertentie op gitaarmarkt plaatsen krijg je bijna altijd reactie op

marter544
25 maart 2006, 20:18
Ik zou als eerste gitaar géén danelectro kopen, omdat die een heel typisch geluid hebben. Ik zou als eerste gitaar en versterker een mooie veelzijdige set kopen, zodat je een beetje kan uitzoeken welk geluid je wil. Bv. een Squier Fat Strat(dan heb je een humbucker én single's) en een Roland Cube 15 erbij, dan kun je metal tot blues spelen, met 1 set.

bert k
25 maart 2006, 21:01
Marter, zeur niet, die discussie is allang geweest. :) Bovendien klinken Danelektro's hartstikke lekker.

hoofd
25 maart 2006, 21:05
kindje toch, natuurlijk wacht je op die ene gitaar als dat hem voor je is

Inderdaad, op een dag komt je ware gitaar op een wit paard aangewandeld, en bij het eerste aangeslagen akkoord zul je weten dat het de ware is, je zal dan veranderen van 't bakvisje dat je nu bent naar een prachtige prinses! :satisfie:

Als je echt die Danelectro wilt gaat een andere gitaar niet helpen...

Helter Skelter
25 maart 2006, 21:26
is dit (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=59004) wat voor je? :satisfie:

Orpheo
25 maart 2006, 21:47
Als je echt die Danelectro wilt gaat een andere gitaar niet helpen...

of vul voor danelectro iedere andere gitaar in...

and i SO second that!! ik ben t helemaal met hoofd eens. kijk naar mijn queeste (koop/verkoopziekte...) dan... ik koop strats en es-en en gretsches, om t te verkopen voor een strat. kheb ongeveer 1000 euro verlies gedraaid alleen maar om er WEEr achter te komen dat de LP DE gitaar is voor me.

dus: koop die danelectro, en ga ervoor!

JorienR
25 maart 2006, 22:31
Bedankt voor al die positieve reacties! Het woord bakvis achtervolgd me deze week...
Die Dano op gitaarmarkt is wel heel aantrekkelijk voor dat geld... alleen die kleur vind ik niet zo mooi. Ik heb 'm liever gewoon effen in een retro kleurtje. Optie om 'm opnieuw te lakken?

Helter Skelter
25 maart 2006, 22:46
Optie om 'm opnieuw te lakken?

snel antwoord: nee

als je dat goed wil laten doen kost dat relatief (te) veel geld...

Javaca
25 maart 2006, 22:47
Kijk eens bij Musik Produktiv in Duitsland. Daar waren ze nu in de aanbieding. Rond de 165 euro als ik me niet vergis.

JorienR
25 maart 2006, 22:51
Kijk eens bij Musik Produktiv in Duitsland. Daar waren ze nu in de aanbieding. Rond de 165 euro als ik me niet vergis.
Helaas... ze hebben daar alleen pedalen van Danelectro (voor zover ik op de site kan zien). Misschien haal je 't in de war met Thomann? Die hadden ze een paar weken geleden, maar die zijn uitverkocht. Ik heb ze gemaild, maar ze krijgen ze ook niet weer terug...

nielsduursma
25 maart 2006, 23:04
Helaas... ze hebben daar alleen pedalen van Danelectro (voor zover ik op de site kan zien). Misschien haal je 't in de war met Thomann? Die hadden ze een paar weken geleden, maar die zijn uitverkocht. Ik heb ze gemaild, maar ze krijgen ze ook niet weer terug...

bij musik productiv hadden ze ze ook. maar op die site staan wel meer rare dingen. gewoon even bellen om te vragen of ze ze nog hebben.

JorienR
25 maart 2006, 23:05
bij musik productiv hadden ze ze ook. maar op die site staan wel meer rare dingen. gewoon even bellen om te vragen of ze ze nog hebben.
Spreken ze Nederlands?

treblemaster
26 maart 2006, 14:48
In plat Hardenbergs verstaan ze je vast ook wel ;). Zoveel verschilt het nedersaksisch niet van het Duits.

nielsduursma
26 maart 2006, 14:52
Spreken ze Nederlands?

en als je heel even zoekt op de site lees je ook dat je contact kan opnemen met de nederlandse woordvoerder/medewerker.

DarknessAwaits
26 maart 2006, 15:01
Ff vragen naar der Jos Wentink.

nielsduursma
26 maart 2006, 15:03
Ff vragen naar der Jos Wentink.

die bedoel ik ja:) ik kon ff niet op zijn naam komen.

Squier4ever
26 maart 2006, 17:43
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=59004

voila
uw eigen danelectro U2

Bram+
26 maart 2006, 18:00
Is al gepost in deze thread. De kleur was niet retro genoeg voor Jorien, hehe. Ik vind 'm dan wel weer heel fraai. Een echte Dano kleur als je het mij vraagt.

JorienR
27 maart 2006, 15:14
Ik heb toch maar even gemaild naar de adverteerder, en hij wil de gitaar zelfs opsturen door heel Nederland, dat is dus weer een pluspunt.
Wie weet, wie weet... Als ik mijn ouders kan overtuigen (en dat is moeilijk, geloof me, ze hebben er ook niet echt verstand van) koop ik 'm wel.

Bram+
27 maart 2006, 15:31
Verstandig ;)

JorienR
27 maart 2006, 15:34
Dat begin ik nu ook in te zien ;). De man zegt dattie in heel goede staat is, hij is verzamelaar en speelt nooit meer op deze, daarom doetie 'm weg.
Voor dit geld vind ik ze nergens, ik heb al gezocht bij gitaarwinkels door 't hele land, maar dit is de enige voor dit geld.
OOO IK WIL 'M! Alleen nu m'n ouders nog... En ik heb er een slecht gevoel over.

d'oh
27 maart 2006, 16:19
nou succes er maar mee dan, want die dane is echt super mooi

Luke-wannabe
27 maart 2006, 16:40
Zeg gewoon dat je t supergraag wilt en het anders tog alleen maar aan drugs 'n booze uitgeeft :D :gitarist:

Mafkees
27 maart 2006, 17:36
Ouders.....

wat moet je ermee:satisfie:

Orpheo
27 maart 2006, 17:53
Dat begin ik nu ook in te zien ;). De man zegt dattie in heel goede staat is, hij is verzamelaar en speelt nooit meer op deze, daarom doetie 'm weg.
Voor dit geld vind ik ze nergens, ik heb al gezocht bij gitaarwinkels door 't hele land, maar dit is de enige voor dit geld.

slecht gevoel vanwege de gitaar,of vanwege je ouders??

JorienR
27 maart 2006, 18:18
slecht gevoel vanwege de gitaar,of vanwege je ouders??

Ouders! (10tekens)

Tupelo
27 maart 2006, 19:14
Optie om 'm opnieuw te lakken?

Met zaagsel en behangplaksel, strak plan! :p

Ik vind het ook wel leuke gitaren, maar begrijp ik dat het je 1e (electrische) gitaar wordt of je eerste Dano?

JorienR
27 maart 2006, 19:19
Met zaagsel en behangplaksel, strak plan! :p

Ik vind het ook wel leuke gitaren, maar begrijp ik dat het je 1e (electrische) gitaar wordt of je eerste Dano?
M'n eerste elektrische gitaar, ik heb nu een of ander Spaans akoestisch rakkertje.

Jax
27 maart 2006, 19:28

Ik heb ook lange tijd moeten zeuren bij mijn ouders, voordat ik een electrische gitaar mocht kopen, en dat was nog wel van mijn eigen geld! Ze wisten niet zeker of het wel zo'n goed idee was, want een electrische gitaar zou passen in een fout imago van een of andere crack-addicted punk. Tja, wat kunnen ouders soms gigantisch eigenwijs en vervelend zijn! Ik hoop echt voor je dat ze het goed vinden, vooral ook omdat je zo graag zo'n dano wilt. Ik duim voor je! :)