PDA

View Full Version : Versterker



metallic
25 maart 2006, 20:02
Ik ben aan het kijken(sparen) voor een nieuwe versterker, en welke weet ik nog niet. Ik haal mijn effecten uit een effectenpedaal(korg 1500g) dus er hoeven van mij niet veel effecten op de versterker zelf te zitten. Ik zoek dus eigenlijk een versterker die goed klinkt en die vooral als ik boven een drumstel uit moet komen nog steeds goed klinkt. Qua sounds hou ik veel van de sound van bijv. Eddie van Halen, maar ook de sound van slash. Moet ik dan voor marshall gaan, of is er nog een andere/betere optie?
budget is 300/400 euro

Balthazar
25 maart 2006, 20:23
Ik ben aan het kijken(sparen) voor een nieuwe versterker, en welke weet ik nog niet. Ik haal mijn effecten uit een effectenpedaal(korg 1500g) dus er hoeven van mij niet veel effecten op de versterker zelf te zitten. Ik zoek dus eigenlijk een versterker die goed klinkt en die vooral als ik boven een drumstel uit moet komen nog steeds goed klinkt. Qua sounds hou ik veel van de sound van bijv. Eddie van Halen, maar ook de sound van slash. Moet ik dan voor marshall gaan, of is er nog een andere/betere optie?
budget is 300/400 euro
peavey 5150. ontworpen door van halen himself. 120 watt, volledig buizen. ff doorsparen dus.. rond 600 euro te vinden, combo of top versie. veel harder gaat het niet worden, veel vetter ook niet.

DarknessAwaits
26 maart 2006, 01:59
't Is al vaker gezegd, maar niets weerhoudt mij ervan om het te herhalen:

Ga testen in de winkels. De een zal je een 5150 aanraden de ander een JCM800 en weer iemand ander een Mark IV.

Je zal zelf moeten kiezen, en dat doe je door luisteren, heel veel luisteren. En naarmate je op verschillende versterkers speelt vorm je ook meer een bepaalde smaak/voorkeur.