PDA

View Full Version : MESA MARK IV binnen :p



EpiCenturiesAWAy
25 maart 2006, 18:11
Vandaag mn mesa mark IV gaan ophalen bij orpheo B]
http://img59.imageshack.us/img59/4811/mesa001medium3db.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/9776/mesa003medium5iz.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/8606/mesa008medium2xp.jpg
Nu heb ik het probleem dat ie te hard als mn marshall klinkt op lead kanaal :s
iemand ?

Scali
25 maart 2006, 18:39
Er zit geen speaker in?

EpiCenturiesAWAy
25 maart 2006, 18:53
nee, niet nodig heb me cab nog!

Mitch
25 maart 2006, 20:16
Orpheo wordt de nieuwe Nocki ?

Geronimo
25 maart 2006, 20:25
Maak er dan gelijk een top van wat dat harige kastje wat eromheen zit ziet er er natuurlijk niet uit

Orpheo
25 maart 2006, 20:52
Orpheo wordt de nieuwe Nocki ?

zeker niet. ik heb onderhand zoveel SHIT gehad, ik weet nu wel wat ik wil. t enige dat nog in huis komt, zijn les pauls en cabs :)

@ epi:

je kan ff pielen met tweed power en je leadkanaal volume.

ik heb ook een probleem met de marshall: tussen 0 en 1 komt er totaal geen volume bij, en vanaf 1 gaat ie voor thuis eignelijk te hard. mijn 'ouwe' marshall had dat niet. geeft niks. ik gebruik m voro clean en crunch :P de andere marshall is overdrive. t ab boxje is al onderweg :D

over die speaker: AART heeft die nog steeds, en die komt eraan.

ombouwen tot head KAN wel, ziet er alleen niet uit. je moet je reverb nl ook nog kwijt, en dat past niet echt lekker in een head, en als ie hoog genoeg is, is ie bijna even hoog als breed.

Mitch
25 maart 2006, 21:10
Ach so......dan wel tijd voor een nieuwe sig ? ;)

Orpheo
25 maart 2006, 21:33
Ach so......dan wel tijd voor een nieuwe sig ? ;)

dank je! ik vergeet die sig altijd!!!! ik ga terug naar mn ouwe sig :D

Nocki
26 maart 2006, 19:38
:-) Zo krijgen die ouwe amps eenheel eigen leven!!! zodra je de kans hebt.. weg met die marshall cabs en hoppa een cab met v30's araan hangen!!!!

gefeliciteerd met je amp! als je een top ervan wilt maken moet je contact opnemen met aart. die heeft mn oude behuizing nog wel liggen mocht je dat willen. verkoop je deze behuizing weer voor een euro of 100!

:-)

Nocki

AART
26 maart 2006, 20:58
:-) Zo krijgen die ouwe amps eenheel eigen leven!!! zodra je de kans hebt.. weg met die marshall cabs en hoppa een cab met v30's araan hangen!!!!

gefeliciteerd met je amp! als je een top ervan wilt maken moet je contact opnemen met aart. die heeft mn oude behuizing nog wel liggen mocht je dat willen. verkoop je deze behuizing weer voor een euro of 100!

:-)

Nocki

helaas, die oude behuizing bevalt me zo goed, die hou ik ernaast, vandaag nog de mark IV in die bezuizing bij het oefenen met de band gebruikt.
over de speakers van een laney combo :satisfie:

maarja, de andere gitarist had de bandit die daar stond op 8 staan en kwam er nog nauwelijks doorheen, terwijl mijn mark nog relaxt metr beide volumes op 3 stond :satisfie:

EpiCenturiesAWAy
26 maart 2006, 22:05
Herken ik!
Vroeger met m'n marshall stond ik op max 5 en de andere gitarist op 7/8 ofzo (200 watt SS) en je hoorde hem echt niet! komt niet door de mix zo'n ding :p

pol
27 maart 2006, 12:55
die marshall is nog even van mij geweest, was een leuk ding, maar ik hou meer van de 100 watters.
Hoe die volumeknop reageert is wel normaal, dat had ik bij mijn vorige jcm800 ook.

Orpheo
27 maart 2006, 13:42
die marshall is nog even van mij geweest, was een leuk ding, maar ik hou meer van de 100 watters.
Hoe die volumeknop reageert is wel normaal, dat had ik bij mijn vorige jcm800 ook.

okay. thnx. tis eigenlijk wel een heel fijne head ja :D

Negative K3 fan
27 maart 2006, 15:31
zeker niet. ik heb onderhand zoveel SHIT gehad, ik weet nu wel wat ik wil. t enige dat nog in huis komt, zijn les pauls en cabs :)

:roll:


10 karakters

Orpheo
27 maart 2006, 15:55
:roll:


10 karakters

je kan wel sceptisch gaan doen lennart, maar tis wel zo.

Tupelo
28 maart 2006, 01:03
Vandaag mn mesa mark IV gaan ophalen bij orpheo B]

En doet 'ie het nog? :D

Negative K3 fan
28 maart 2006, 15:12
is gewoon zo :)

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2006, 16:12
En doet 'ie het nog? :D
Wat bedoel je ?

marter544
28 maart 2006, 16:17
Of ie werkt.

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2006, 16:24
Of ie werkt.
Waarom zou hij niet meer werken ? :)

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2006, 18:45
Juist nog eens op goed volume gespeeld, zalige amp xD
Morgen de vuurtest :p Repetitie!

EpiCenturiesAWAy
30 maart 2006, 20:18
WOOW!
Gisteren repetitie, ZALIG!
Dit beestje gromt SERIEUS hard xD
Alles is bruikbaar! RHY2 is goed voor punk en shizzle.
Lead is zalig voor het hardere werk..
Echt SUPER content!
Dankje Orph! Nu ga'k dr nog een head van maken..
En wss een nieuwe cab halen..

Dude
31 maart 2006, 10:59
Alles is bruikbaar! RHY2 is goed voor punk en shizzle.




shizzle ?? wasda voor muziek dan ?



http://www.pyroradio.com/images/featimages/SHIZZLE.jpg

Orpheo
31 maart 2006, 11:14
WOOW!
Gisteren repetitie, ZALIG!
Dit beestje gromt SERIEUS hard xD
Alles is bruikbaar! RHY2 is goed voor punk en shizzle.
Lead is zalig voor het hardere werk..
Echt SUPER content!
Dankje Orph! Nu ga'k dr nog een head van maken..
En wss een nieuwe cab halen..

dank je wel voor die jcm800!! die is echt megalekker! alleen die volumepot is nog wat minder, maar die head is echt heerlijk!!!! allebei blij :D

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2006, 17:18
Zo moet dat!
Vandaag op podium gestaan => DA BOMB!
shizzle out.

AART
31 maart 2006, 17:51
yeah, zo hoort dat met die dingen,

fill her up baby..... :cooler:

future2future
11 april 2006, 14:26
ik heb in mijn mark 4 nu ipv 4 6l6 tubes nu 2 6l6 en 2 el 34 's. is ook een combo om eens te proberen klinkt serieus lekker

AART
11 april 2006, 14:30
mwa, ik vind het zelf iets mninder, word ie vrij droog van en je leert wat laag en punch/strakheid in.

maar als je die typische master of puppets tone wilt is het erg aan te bevelen.

Orpheo
11 april 2006, 15:07
mwa, ik vind het zelf iets mninder, word ie vrij droog van en je leert wat laag en punch/strakheid in.

maar als je die typische master of puppets tone wilt is het erg aan te bevelen.

mee eens. ik deed t om meer een marshall like vibe te krijgen, maar dat had per saldo geen nut.

future2future
11 april 2006, 15:59
ik speel geen metal, dus aan master of puppets heb ik niks ;p. maar ik vind de mark 4 btw gewoon heel erg geschikt voor heel veel verschillende stijlen. zo veelzijdig! ik speel jazz, fusion, pop, soms wat hardere rock en alle sounds zitten er gewoon in. ik heb deze combo nu een paar gigs uitgetest en vind erg lekker, maar je hebt gelijk met dat laag, is nu iets minder. ik ga denk ik toch weer de 6l6 en testen

AART
11 april 2006, 16:07
ik speel geen metal, dus aan master of puppets heb ik niks ;p. maar ik vind de mark 4 btw gewoon heel erg geschikt voor heel veel verschillende stijlen. zo veelzijdig! ik speel jazz, fusion, pop, soms wat hardere rock en alle sounds zitten er gewoon in. ik heb deze combo nu een paar gigs uitgetest en vind erg lekker, maar je hebt gelijk met dat laag, is nu iets minder. ik ga denk ik toch weer de 6l6 en testen


dat klopt idd, heel erg veelzijdig ding.

Maar ik gebruik eigenlijk alleen de Lead + EQ.
Maar het is erg handig als je ineens in een RHCP bui bent, je switct ff naar clean en je hebt een prachtig vol clean.