PDA

View Full Version : Cube 30 Of 60



bon_jovi
25 maart 2006, 14:06
Hey,

Voor mn eerste aankoop, wil ik als amp. zeker een roland Cube. Het word ofwel de Cube 30 (nieuw) of cube 60D (2dehands) voor 240 euro - aangekocht door eigenaar januari 2005.
Nu ik weet wel dat de 60 waarschijnlijk beter zal zijn(en luider) maar voor welke zouden jullie gaan?
Ik heb nog niet kunnen beslissen en mss kunnen jullie helpen. Is 240 te veel voor de 60?


Andy

Rude Perception
25 maart 2006, 14:43
wat ben je van plan ermee te gaan doen? Band ----> zeker roland 60, anders weet ik niet of er heel veel klankverschil in zit

outside
25 maart 2006, 16:24
klankverschil is niet groot, cube-60 heeft wel wat meer aansluitingen enzo (zie website). Ook gekeken naar de vox ad30vt en ad50vt? :-), vindik zelf beter dan de cubes. 240 is wel een goede prijs denk ik voor een cube 60.

vester86
25 maart 2006, 16:27
ik heb zelf het idee dat ik de cube30 wat krachtiger vind klinken. niet harder, maar met meer overtuiging dan de 60. iig vond ik de cube 60 die ene keer dat ik ff heb getest toen wat tegenvallen, terwijl ik iedere keer versteld stond van de cube30

bon_jovi
25 maart 2006, 17:20
Ok dan denk ik dat ik voor de Cube 30 ga. Het is voor eigen gebruik (niet in band)

Cube 60 staat hier:

http://cgi.benl.ebay.be/Versterker-voor-Gitaar-Roland-Cube-60D_W0QQitemZ7400108473QQcategoryZ2384QQrdZ1QQcmdZ ViewItem

Vox ken ik, maar ik heb al zoveel goeds over de Roland Cube versies gehoord dat ik niet weet dat ik nog wel iets anders wil. Ik zou het me maar eens kunnen beklagen achteraf.

Als gitaar lijkt mn keuze stilaan ook gemaakt te zijn (al aant 'zoeken' achter een geschikte gitaar sinds oktober)
De Ibanez RG 321.
Waarschijnlijk ga ik het allebei aankopen bij bmomusic (www.bmomusic.be). Omdat ik deze winkel weet liggen en niet zo ver is. Ik heb enkel wat schrik om daar binne te gaan :) ik heb nog nooit een gitaar in mn handen gehad, laat staan uitgetest. En ik ken ook niemand die gitaar speelt en me kan adviseren in de winkel. Iemand al in deze winkel geweest?
Het is toch zo dat je wat kan afdingen op de prijzen in deze shops.

bedankt voor de tips
Andy

vester86
25 maart 2006, 17:51
kicke gitaar is dat, is zeker een goeie keuze!

dunnoaname
26 maart 2006, 12:58
Die mensen van de winkel krijgen waarshijnlijk heel vaak mensen binnen die nog nooit gitaar gespeeld hebben. Ze zullen je heus niet uitlachen ofzo hoor. En bij de meeste winkels kan je idd wel wat afdingen vooral als je een setje van gitaar+versterker+assecoires koopt.