PDA

View Full Version : probeer dit eens...



gorgasm
25 maart 2006, 13:55
kdenk nie dat t voor beginners is.
---------2-5-10-2-------2-5-2-10-7-10-14-10-7------------
-------3----------3---3-----------------------8----------
-----2--------------2---------------------------7--------
---4----------------------------------------------9------
-5--------------------------------------------------10---
---------------------------------------------------------

de eerste "10" wordt getapt(je kan ook zonder de eerste tapping spelen)
de 2de 10 ook en tijdens die tap verspring je en zet je de wijsvinger op de 7.
De rest is dan duidelijk denk ik.

klinkt niet enorm goed maar tis een moeilijke manier om over je gitaar te wandelen.
en als je heen kan... dan terug leren.:-)

kheb t nog niemand zien doen :)

Roy K.
25 maart 2006, 14:15
1. Je vind het niet goed klinken, maar je vind het wel een moeilijke manier om over de hals te wandelen. Je wil dus iets om te imponeren hebben?
2. Je hebt het nog niemand zien doen? Je bedoelt vrind'n denk ik? En kun je 'm zelf al?

gorgasm
25 maart 2006, 15:54
ik vind het wel goed klinken. maar er zijn dingen die beter klinken.
Ik wil niet te imponeren hebben. Mss wel iets nieuws(voor mij) te vinden.
als ik wil imponeren zal ik mn snaren met mn rechts hand dicht bij de kop van mn gitaar dempen en op die manier mn arpeggio's spelen, of zoiets.

op geen enkele show heb ik dit al iemand zien doen. en ik ben erop aant oefenen.

Roy K.
25 maart 2006, 16:25
Ok. Wat trouwens makkelijker is (voor mij tenminste) is dat je de "2e 10" niet tapt maar er heen slide met je linkerpink.

Das Schaap
25 maart 2006, 16:59
Ik vind het wel een grappig stukje, terug voelt beetje vreemd maar hij is wel leuk. Alleen die slide dat kan echt niet hoor Roy. :sssh: ;)

Roy K.
25 maart 2006, 17:22
Hoezo niet? :???: Je gaat van "2", die je met je wijsvinger pakt, naar 10 met de pink. Je kan het ook wel tappen, maar das jezelf extra moeilijkheden op de hals halen.

Soul Grinder
25 maart 2006, 17:32
Hoezo niet? :???: Je gaat van "2", die je met je wijsvinger pakt, naar 10 met de pink. Je kan het ook wel tappen, maar das jezelf extra moeilijkheden op de hals halen.
Helemaal omdat je de noot op de 7e fret daarna met je wijsvinger moet pakken...

Roy K.
25 maart 2006, 17:37
Precies! ;)

WICKED
25 maart 2006, 23:06
dat moet kunnen, je moet ze eerst natuurlijk apart kunnen voordat je ze met elkaar verbind... enneh wat dacht je hiervan? :p http://video.google.com/videoplay?docid=-6366828499656022533&q=serrana

Maxxas
26 maart 2006, 11:38
Aha deze is wel grappig.
Je kunt idd ook sliden naar de 2e 10. Kzou dat zelf dan echter met de ringvinger doen ipv met de pink, geeft iets meer stabililteit, ik pak sowieso die 5 met de ringvinger ipv pink.
Trouwens sliding icm arpeggio's is zekers wel te gek:

---------------7h10s15p12------------------------------------------------
--------------8------------13---------------------------------------------
------------9-----------------14p12s9-----------------------------
----5h9s10--------------------------10--------------------------------
--7-----------------------------------12s7p3--------------------------
8-------------------------------------------5p3p0--------------------

Ik kan deze nog niet supersnel spelen maar mss klinkt hij wel het mooiste op midtempo. Als je hem een beetje in de vingers hebt krijg je een mooie vloeiende melodie. Probeer maar es.

paulusdeBKB
4 april 2006, 04:00
Die Serrano-arpeggios zijn hartstikke knap, maar zeg nou zelf: het klinkt toch helemaal nergens naar? Gitaristenmasturbatie, meer is het niet.

Maxxas
4 april 2006, 07:03
Die Serrano-arpeggios zijn hartstikke knap, maar zeg nou zelf: het klinkt toch helemaal nergens naar? Gitaristenmasturbatie, meer is het niet.
Gaan we weer......
Hier ga ik dus echt niet meer over in discussie.
Inhoudsloze en hersenloze post.

Trocar
4 april 2006, 14:29
Gaan we weer......
Hier ga ik dus echt niet meer over in discussie.


+1
Hele dikke vette +1

Roy K.
4 april 2006, 14:57
Hier, nog één!!

Das Schaap
4 april 2006, 15:28
Hoezo niet? :???: Je gaat van "2", die je met je wijsvinger pakt, naar 10 met de pink. Je kan het ook wel tappen, maar das jezelf extra moeilijkheden op de hals halen.
Klinkt mooier. :satisfie: Op een rustiger tempo sowieso, als je toch gaat racen boeit het wat minder. :cooler:

Negative K3 fan
4 april 2006, 20:18
paulus de b. heeft alleen wel groot gelijk haha

Maxxas
4 april 2006, 23:21
paulus de b. heeft alleen wel groot gelijk haha
Ja, ja gooi nog maar wat olie op het vuur.....
Ik hou het er maar op dat jullie ze gewoon niet kunnen spelen en dat het daarom bij jullie nergens naar klinkt.
Ik ga al weer te ver...
I'm outta here want dit is weer een kansloze boel hier.

Predator
5 april 2006, 14:38
als ik wil imponeren zal ik mn snaren met mn rechts hand dicht bij de kop van mn gitaar dempen en op die manier mn arpeggio's spelen, of zoiets.

op geen enkele show heb ik dit al iemand zien doen. en ik ben erop aant oefenen.Joe Satriani - The Mystical Potato Head Groove Thing

paulusdeBKB
6 april 2006, 21:01
Sorry Maxxas, was een beetje flauw van me. Maar het lijkt me zo vreselijk veel studeerwerk voor iets dat maar een hele beperkte (geen?) muzikale toepassing kent.

Dus wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: het klinkt helemaal nergens naar! :seriousf:

gorgasm
6 april 2006, 21:11
Joe Satriani - The Mystical Potato Head Groove Thing
ja heb es ergens n video'tje gezien waarin ie dat deed. ook geprobeerd en lukte aardig.

ivm serrana arpeggio's, filmen en posten! anders niet over leuteren!

ik vind het 1 vd mooiste stukjes gitaarvirtuositeit ooit geschreven

max, btw leuke melodie, breekt voor mij de gewoontes, dus mag ik er al tijdje mn vingers op breken.