PDA

View Full Version : Nieuwe Bogner in huis!!



Koenk2
25 maart 2006, 12:37
Hoi,
Hierbij even een dank aan iedereen die mij een tijd geleden de tip heeft gegeven om voor de Bogner shiva te gaan.. Ik heb hem gisteren in Boekel op kunnen halen. Wel was de keuze van cabinetten even iets moeilijker dan ik had gedacht.. Na sluitingstijd van de winkel was de keuze gemaakt en moest er nog even gauw aan pedaaltjes worden gedacht...

Uiteindelijk:
De Bogner shiva top met Shiva Sized Cabinet... Pedaaltjes: T-rex Replica en een real mc coy custom Wah.....

Er was even een intern conflict over welk cabinet..(ook hier op het Forum)... De rede dat ik uiteindelijk toch voor de openback shiva sized ben gegaan is omdat deze wat open klinkt en dynamischer.... Ook denk ik dat deze in een band beter naar voren komt, de andere 2x12 heeft toch veel lage tonen die waarschijnlijk op het podium wegvallen of storend worden samen met de drum en bas...

Nu ben ik nog even aan het kijken hoe ik alle effecten aan wil sluiten.. Replica in effectloop en wah er gewoon voor.. shiva FX Cable mee genomen, maar kan hem niet helemaal zo aansluiten als het plaatje van de site van Bogner... Als ik nu de replica uitzet hoor ik heel zachtjes een 'brom', maar misschien gewoon nog even testen....

Om een lang verhaal even kort samen te vatten!! Ik ben blij met wat ik gekocht heb!!!

Thanks!

Greetz,
Koen

Dude
25 maart 2006, 12:44
damn jij hebt een hoop centjes uitgegeven als ik het zo hoor....

mooi spul hoor, en eeuuuh de geeikte opmerking bij dit soort topic's

FOTO'S !!!!!

DREAMMACHINE
25 maart 2006, 12:56
shiva's rule!!

...hadden ze bij jukebox die fx-loop kabel op voorraad of kreeg je hem er bij?

( zoek er ook nog 1 namelijk...)

Koenk2
25 maart 2006, 13:10
Ik zal even kijken of ik goed foto's kan maken...

Je kan de fx cable bestellen, als je doorgeeft hoeveel meter. Wordt die daar gemaakt en zo snel mogelijk bij je thuis gestuurd!...


Greetz,

robzilla
25 maart 2006, 14:47
Gefeliciteerd met je amp, supervet! :)

Wel vreemd gedoe met die loopcable trouwens..

Koenk2
27 maart 2006, 09:16
Heeft iemand een goede FX loop? Kan je me dan helpen?

Ik heb alles bevestigd zoals op het plaatje (van de site), ook al klopt het plaatje niet geheel met de werkelijkheid (dus zoals de shiva er echt van achter uit ziet)..
Ook heb ik de speciale kabel hiervoor gebruikt, maar het geluid wordt of heel zacht en kan maar een heel klein beetje harder of wordt zacht en blijft zacht...

Nu kan ik kiezen om gewoon de normale loop te maken met normale gitaarkabels of om de effecten gewoon tussen mijn gitaar en de amp te zetten..
Ik heb nu de wah tussen mijn gitaar en de amp + de T-rex in een normale FX-loop Send/Return met normale gitaarkabels.... Is de normale FX loop ook een optie? Hij doet het wel, maar ik weet niet of dit slecht is voor de T-rex of de amp, want bij Bogner adviseren ze de speciale kabel met speciale plug...

Misschien een onduidelijk verhaal, maar ik hoop dat iemand het begrijpt... Alles doet het gewoon zo als ik het nu heb aangesloten, maar ik vraag me gewoon af of het slecht is voor de T-rex of de Amp...

alvast bedankt

Greetz,

Greetz,
Koen

Anders Destium
27 maart 2006, 09:51
Gefeliciteerd, prachtset!


Ik kan je alleen niet helpen met de FX loop.

Chiel
27 maart 2006, 11:34
Ik zou ff een belletje naar Paul Lenders doen. (www.paullenders.com (http://www.paullenders.com)). Die heeft al het één en ander voor elkaar gebokst met Shiva's en kan je zeker weten verder helpen.

Mafkees
27 maart 2006, 17:42
Waar blijven de foto's nou:hippie:

Squier4ever
27 maart 2006, 19:38
FOTO's Foto's FOTO'S

maylingjv
27 maart 2006, 23:22
Koenk2 als het geluid echt pokkezacht is dan heb je die kabels gewoon verkeerd aangesloten,vergeet niet dat die speciale plug van de shiva kabel in de input van de effecten moet komen, ik heb het ook wel al eens verkeerd aangesloten en dan komt er wijd niets meer uit je versterker of, maar dat weet ik niet heb je mss de rack kabel van shiva mee,ik heb die shiva kabel zelf (laten)maken is gewoon een weerstandje aan je plug en het werkt perfect bij mij,veel succes en plezier met je aankoop

dopey
30 maart 2006, 11:38
Nu ben ik nog even aan het kijken hoe ik alle effecten aan wil sluiten.. Replica in effectloop en wah er gewoon voor.. shiva FX Cable mee genomen, maar kan hem niet helemaal zo aansluiten als het plaatje van de site van Bogner... Als ik nu de replica uitzet hoor ik heel zachtjes een 'brom', maar misschien gewoon nog even testen....

Om een lang verhaal even kort samen te vatten!! Ik ben blij met wat ik gekocht heb!!!

Thanks!

Greetz,
Koen

Ha Koen,

Die Replica kan er ook prima voor! Ben je van die loop af. Als je precies wilt weten hoe je de loop moet gebruiken: bel Erik van de Haar.