PDA

View Full Version : Aarding??



Orpheo
25 maart 2006, 12:13
Ik heb een probleem met mijn les paul. als ik de brug aanraak, gaat de brom weg, maar hij ruist nog steeds als een bezetene. wat zou dat kunnen zijn, en zou een noisegate (zo'n leuk wit boss pedaaltje...die bedoel ik) dat weg kunnen nemen??

off topic even: damn wat ben ik blij met mijn 2 jcm800's :D:D ze klinken beiden iets anders, maar wel heel lekker!!

Richwoodje
25 maart 2006, 12:20
Ik heb een probleem met mijn les paul. als ik de brug aanraak, gaat de brom weg, maar hij ruist nog steeds als een bezetene. wat zou dat kunnen zijn, en zou een noisegate (zo'n leuk wit boss pedaaltje...die bedoel ik) dat weg kunnen nemen??

off topic even: damn wat ben ik blij met mijn 2 jcm800's :D:D ze klinken beiden iets anders, maar wel heel lekker!!

offtopic: godver, een LP en twee JCM800's, hoe rock 'n roll :cooler:

Orpheo
25 maart 2006, 12:22
offtopic: godver, een LP en twee JCM800's, hoe rock 'n roll :cooler:


en vergeet de strat niet :chicken:

Richwoodje
25 maart 2006, 12:26
en vergeet de strat niet :chicken:

een LP is toch wel wat meer rock 'n roll :satisfie:

(wat eerlijk van mezelf, terwijl ik op mn über Richwood Strat en mn Ibanez superstrat speel...)

vester86
25 maart 2006, 12:49
orpheo: is dat bij allebei de elementen, of alleen bij het element wat uit fase met zichzelf is?? want daarmee is ook het humbucking-effect weg, en krijg je net zo'n ruis als bij strats, misschien nog wel erger..

Orpheo
25 maart 2006, 13:08
orpheo: is dat bij allebei de elementen, of alleen bij het element wat uit fase met zichzelf is?? want daarmee is ook het humbucking-effect weg, en krijg je net zo'n ruis als bij strats, misschien nog wel erger..

de lp heeft geen fase meer. tis bij beide elementen. en ik heb ff de strat eraan gehangen, en tis bij de strat ook. ik denk dat t gewoon de amp zelf is...kan haast niet anders. ik denk idd dat de noisegate de oplossing is...

maar goed.... ik verzin er nog wel wat op...

drap
25 maart 2006, 13:13
off topic even: damn wat ben ik blij met mijn 2 jcm800's :D:D ze klinken beiden iets anders, maar wel heel lekker!!

Heb je d'r nu al 2???? Damn... Het is ook zo oneerlijk verdeeld :D

Ganjaman
25 maart 2006, 13:22
noisegate zou ik nooit aan beginnen, zeker niet thuis, een echte tonekiller ;)
gewoon geaarde stopcontacten hebben (in keukens moeten ze volgens mij wettelijk verplicht zitten, dus misshcien als je ze daar hebt kan een verlengsnoer uitkomst bieden?)
je gitaar helemaal shielden/uit de buurt van bepaalde apparaten (monitors enzo) houden wil ook wel iets helpen

Orpheo
25 maart 2006, 13:23
@ drap: jep. 2 :D heerlijk setje is t nu!

@ ganjaman: ik heb toen op die amp van geronimo gespeeld, met een noisegate, en dat werkte ideaal...

Orpheo
25 maart 2006, 13:35
probleem opgelost.



rara wat de oplossing was!!!!















ander kabeltje gepakt! dat een kabel zo veel verschil uit kan maken.

Ganjaman
25 maart 2006, 13:47
probleem opgelost.



rara wat de oplossing was!!!!















ander kabeltje gepakt! dat een kabel zo veel verschil uit kan maken.
als de ene brak is wel ja :)

lorenz
25 maart 2006, 13:52
@ ganjaman: aarding is overal verplicht (hier in belgië toch, kweetniet hoe het in nederland is)

natuurlijk, als je in een oud huis woont, heb je wss geen aarding.

Ganjaman
25 maart 2006, 13:58
@ ganjaman: aarding is overal verplicht (hier in belgië toch, kweetniet hoe het in nederland is)

natuurlijk, als je in een oud huis woont, heb je wss geen aarding.
in nederland is het alleen in keukens wettelijk verploicht, verder nergens

Eko
25 maart 2006, 14:20
Even over die kabel. Als je nu 2 goede versterkers hebt en daar wat centen aan besteed hebt, zou je eigenlijk eens een duurdere kabel moeten gebruiken. Proel heeft kabels met een schakelaar erin. Circuitbreaker heten ze. Topklasse kabel. Kost een paar centen maar dan heb je wat. Ook de bescherming tegen invloeden van buitenaf zijn bij dit soort kabels stukken beter. Het vreemde is dat je vaak eerder denkt aan een betere versterker of gitaar, maar hetzelfde vaak al bereikt met een betere kabel van 40,-.
Het ruisen e.d. ligt vaak aan slechte kabels. Ik verkoop ze niet , maar vergelijk wel eens met het volgende:
Men kope ene Lamborghini en gaat dan over zandwegen rijden. Gek he , dat je dan je vermogen niet kwijt kunt. Een zwaardere motor helpt dan niet echt.

Orpheo
25 maart 2006, 14:21
Even over die kabel. Als je nu 2 goede versterkers hebt en daar wat centen aan besteed hebt, zou je eigenlijk eens een duurdere kabel moeten gebruiken. Proel heeft kabels met een schakelaar erin. Circuitbreaker heten ze. Topklasse kabel. Kost een paar centen maar dan heb je wat. Ook de bescherming tegen invloeden van buitenaf zijn bij dit soort kabels stukken beter. Het vreemde is dat je vaak eerder denkt aan een betere versterker of gitaar, maar hetzelfde vaak al bereikt met een betere kabel van 40,-.
Het ruisen e.d. ligt vaak aan slechte kabels. Ik verkoop ze niet , maar vergelijk wel eens met het volgende:
Men kope ene Lamborghini en gaat dan over zandwegen rijden. Gek he , dat je dan je vermogen niet kwijt kunt. Een zwaardere motor helpt dan niet echt.

ik snap je punt. ik ga ook zo een nieuwe kabel halen (als ik in t centrum kan komen :angry: stomme city pier city loop!!! (soort marathon).

vester86
25 maart 2006, 16:26
besteed er gewoon eens 30 euro aan voor 4 of 6 meter, er gaat een wereld voor je open!

Basseytje
25 maart 2006, 17:02
je kan ook geowon geaarde stopcontacten maken. daar is vast wel ergens een topic over.

drap
25 maart 2006, 17:22
je kan ook geowon geaarde stopcontacten maken. daar is vast wel ergens een topic over.

Eh... is dat zo moeilijk dan? Je koopt ze bij bijv. de Gamma ofzo, zeg ik, Gamma en vervangt de oude met de nieuwe geaarde stopcontacten. Tadaaaah!

vester86
25 maart 2006, 17:22
euh, NOT. vermoedelijk ligt er dan ook geen aardedraad, en om die nou door het hele huis te gaan trekken.....

drap
25 maart 2006, 17:24
euh, NOT. vermoedelijk ligt er dan ook geen aardedraad, en om die nou door het hele huis te gaan trekken.....

Nou, als dat het nou is. Het gaat toch ook niet om alle stopcontacten?

nielsduursma
25 maart 2006, 17:27
Nou, als dat het nou is. Het gaat toch ook niet om alle stopcontacten?

maar waarom zou er achter een niet geaard stopcontact in vredesnaam wel een aardedraad zitten.

drap
25 maart 2006, 17:30
maar waarom zou er achter een niet geaard stopcontact in vredesnaam wel een aardedraad zitten.

Zit er als het goed is ook niet!maar daar stond ik ff niet bij stil.... Maar goed, als het maar om bijv 1 gaat voor je versterker lijkt me dat niet zo'n enorm punt

woutB
25 maart 2006, 22:44
Altijd even checken of je een aarde draad heb. Ze zijn soms standaard door getrokken maar alleen niet op elk stopkontakt aangesloten. Ik heb m'n aarde niet uit het stopkontakt maar bij het aansluitpunt voor de plafondlamp. beter iets dan niets. Ik heb trouwens nog steeds ruis

Orpheo
25 maart 2006, 22:45
Altijd even checken of je een aarde draad heb. Ze zijn soms standaard door getrokken maar alleen niet op elk stopkontakt aangesloten. Ik heb m'n aarde niet uit het stopkontakt maar bij het aansluitpunt voor de plafondlamp. beter iets dan niets. Ik heb trouwens nog steeds ruis

hier is alles geaard, dus das geen probleem :) ik had al gepost dat t opgelost was btw.