PDA

View Full Version : Godin, MAAR WAT?!?!?!?!



vulvasonic
25 maart 2006, 01:10
Hoi,

Mijn collega, Teddy Fresia, heeft een gitaar waarvan ik zeer onder de indruk ben geraakt. Speelt lekker, ziet er geweldig uit en klinkt erg goed.

De gitaar is overduidelijk een Godin, dat staat er met koeienletters op. Type weet ik niet, maar googlen geeft me geen enkel resultaat. D.w.z., ik kan nergens een foto op het web vinden van deze gitaar.

Vraag: "wie weet iets meer over de achtergrond van deze gitaar, waarom is die niet meer in productie en wie heeft hier ervaring mee?"

Let goed op de vorm. Betere foto's ben ik niet tegengekomen. Ik ben zeer benieuwd bij voorbaat mijn dank aan eenieder die zich geroepen voelt mij hierbij te helpen. Hey, het is een hobby hè? 8-)



http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Mario%20di%20Snario/GodinWat.png

STW
25 maart 2006, 03:58
http://www.chrisguitars.com/godin-g4000-bl.jpg

Godin G4000, USA, excellent tone via humbucker and two singles, Schaller deluxe tremolo block, Grover tuners, nice trans-blue finish on a body that’s somewhat reminiscent of a Jaguar, excellent player and nice tone, the G-Series Godins are excellent quality and when you buy used they’re perhaps the best bargains on the market, $275

VooDoo
25 maart 2006, 07:34
http://www.chrisguitars.com/godin-g4000-bl.jpg

Godin G4000, USA, excellent tone via humbucker and two singles, Schaller deluxe tremolo block, Grover tuners, nice trans-blue finish on a body that’s somewhat reminiscent of a Jaguar, excellent player and nice tone, the G-Series Godins are excellent quality and when you buy used they’re perhaps the best bargains on the market, $275



PRACHTIG :|
blauw:| Kwijl +kwijl!!!! =GASSSSSSSSS


de prijs valt nog best mee:O

Mitch
25 maart 2006, 10:49
Juistem ! In de begintijd van Godin werden semi-strats en -teles gemaakt, in tegenstelling tot de huidige eigen bodyvorm. Er waren twee of drie series geloof ik, de één wat luxer dan de ander. Volgens De Gier, die er meerdere in zijn handen heeft gehad, was de kwaliteit destijds wel wat wisselender dan die van de Godins van nu. Blijkbaar heeft je buddy een lekkere !
Pickups zijn waarschijnlijk ook van Schaller trouwens, daar haalde Godin veel hardware vandaan (nog trouwens). Hierna zijn ze met de zelf ontworpen en bij Schaller gemaakte Tetrads gekomen, daarna zijn ze overgestapt op Seynour Duncans bij de duurdere series en volgens mij nog steeds Schallers voor de goedkopere series.

vulvasonic
25 maart 2006, 12:04
Heee, dit had ik niet verwacht!

Mooi ding hè?
Bedankt voor de info. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden.

Kaboemba
25 maart 2006, 13:02
Is werkelijk een geweldige gitaar, ik heb hem zelf ook.
Er staat/stond er 1 te koop op marktplaats voor zo'n 300 euro.

Werkelijk een super ding met een hele fijne tremelo, ontstemt gewoon niet. Elementen heb ik geen idee van, bij mij is de humbucker vervangen voor een ?????? maar klinkt als een tiet.

Nitefly7
26 maart 2006, 15:26
Ben ik dan de enige die deze Godins (en stiekem ook een beetje, die nieuwere Freeways..hoewel ze wel stoer zijn...) bijna-spuuglelijk vind?

wat is er mis (behalve normale prijskaartje, zonder Multitone inruil) met deze? zij is toch iets mooier'er?

Leukste inruil tot nu toe (http://godinguitars.com/godinlgxsap.htm)

vinni
26 maart 2006, 15:30
Vind het zondermeer mooie gitaren...niet die stratachtigen overigens.
Heb onlangs een oude LG tweedehands vastgepakt.
Iets van Eur 495 zeker niet slecht.

Ben benieuwd hoe zoiets klinkt met echt goede PU's.
Neck vond ik wel een beetje dun maar ik heb begrepen dat je
nu kunt kiezen?

Vinni

guhlenn
27 maart 2006, 10:41
heb de G1000 pickups zijn Seymour duncan zonder de naam erop. Vind ze ook zo klinken. Ook de oude LG heb ik en ook die is te gek.

Nitefly7
27 maart 2006, 15:37
Vind het zondermeer mooie gitaren...niet die stratachtigen overigens.
Heb onlangs een oude LG tweedehands vastgepakt.
Iets van Eur 495 zeker niet slecht.

Ben benieuwd hoe zoiets klinkt met echt goede PU's.
Neck vond ik wel een beetje dun maar ik heb begrepen dat je
nu kunt kiezen?

Vinni

ja, dat was ik inderdaad vergeten te vermelden: de kwa-li-teit van Godin is gewoon bizar goed voor de prijs!

jij hebt toch ook een 2tal godins, waarvan 1 G-achtige, Guhlenn?

guhlenn
27 maart 2006, 16:10
yup, like i said. Vind die nitefly van jou overigens nog steeds waanzinnig klinken, is het nog gelukt met die schroef?