PDA

View Full Version : Musicman Axis fans



Braindead
24 maart 2006, 23:09
Ik vroeg me af hoeveel Musicman axis bezitters hier zijn en waarom ze voor deze gitaar hjebben gekozen. Mijn Axis is gewoonweg de leipste plank op de aardbol en dus kan ik me niet voorstellen dat er geen anderen zijn.....

Negative K3 fan
25 maart 2006, 11:31
ik bezit er geen, maar ben wel een grote fan van de nek die erop zit!

en dan met name de vorm/feel en niet de finish

Braindead
25 maart 2006, 12:49
Wat is er mis met de finish dan? Okay het is wel wat werk elke keer dat waxen, maar het speelt wel fijn.

Wel weinig Axis fans hier dan zeg....

Negative K3 fan
25 maart 2006, 12:49
niks mis met de finish :) de feel is alleen zo geweldig

MusicManMaestro
25 maart 2006, 18:53
Ik heb de voorloper van de Axis, de MM van Halen en ik vind het nog steeds één van de mooiste gitaren ter wereld . Ik was altijd al gecharmeerd van de looks van deze gitaar maar ik was eigenlijk nooit van plan geweest eentje aan te schaffen, aangezien ze veel te duur zijn en ik het eigenlijk niet waard ben om zo'n topgitaar te kopen omdat mij skills op de gitaar nogal magertje zijn ( zijn ze eigenlijk nog wel :sssh: )

Ook had ik er nog nooit op gespeeld want ik wou eerst maar eens een keertje proberen om fatsoenlijk gitaar te gaan spelen voordat ik mij in zou laten met zo'n dure gitaar.
Maar goed rond die tijd kon ik redelijk goedkoop een MM Luke kopen en toen ben ik een beetje verslingerd geraakt aan MM gitaren aangezien het zulke topgitaren zijn qua feel en sound.

Maar goed één MM gitaar was eigenlijk wel voldoende voor mij , tot ik een keertje een tweedehands versterker ging uitproberen en diegene had er een MM Van Halen staan. En ik mocht ook even op die gitaar spelen en toen was ik snel verkocht want die gitaar had een waanzinnig vet geluid en ik wist het zeker dat ik ooit eens zo'n gitaar zou aanschaffen. En een jaartje later had ik er één en ik speel er nog elke dag met veel plezier op :)

arjanb01
25 maart 2006, 18:59
Ik heb de voorloper van de Axis, de MM van Halen en ik vind het nog steeds één van de mooiste gitaren ter wereld . Ik was altijd al gecharmeerd van de looks van deze gitaar maar ik was eigenlijk nooit van plan geweest eentje aan te schaffen, aangezien ze veel te duur zijn en ik het eigenlijk niet waard ben om zo'n topgitaar te kopen omdat mij skills op de gitaar nogal magertje zijn ( zijn ze eigenlijk nog wel :sssh: )

Ook had ik er nog nooit op gespeeld want ik wou eerst maar eens een keertje proberen om fatsoenlijk gitaar te gaan spelen voordat ik mij in zou laten met zo'n dure gitaar.
Maar goed rond die tijd kon ik redelijk goedkoop een MM Luke kopen en toen ben ik een beetje verslingerd geraakt aan MM gitaren aangezien het zulke topgitaren zijn qua feel en sound.

Maar goed één MM gitaar was eigenlijk wel voldoende voor mij , tot ik een keertje een tweedehands versterker ging uitproberen en diegene had er een MM Van Halen staan. En ik mocht ook even op die gitaar spelen en toen was ik snel verkocht want die gitaar had een waanzinnig vet geluid en ik wist het zeker dat ik ooit eens zo'n gitaar zou aanschaffen. En een jaartje later had ik er één en ik speel er nog elke dag met veel plezier op :)

MM gitaren zijn THE BOMB !!!! Ik heb zelf een Luke en die oil finish van de hals is gewoon top ! Smeert niet, plakt niet, blijft lekker stroef waardoor je grip blijft houden.
Mn gibson LP Standard die ik ook heb, heeft een gelakte hals en die wil nog wel es plakkerig worden !

marc_o
25 maart 2006, 20:26
Schitterende gitaren, heb er 4 gehad, en nu nog eentje over.
Begon met een Van Halen, daarna een Silhouette gehad en 2 axis sport.

plaatje van de Sport, helaas weggedaan....
http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/MusicmanAxisSporthard-tail.jpg


en heb deze MM Van Halen nog over, echt een wereldplank en naar mijn onbescheiden mening één van de beste rockgitaren ooit gemaakt...


http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/MusicmanEVHsignature.jpg

Helter Skelter
25 maart 2006, 20:41
Ik heb 2 MM's: een Axis en een Axis Sport. Ik heb ook een Gib LP en 3 stratjes en had een PRS CU24 maar die neem/nam ik vaak niet eens meer mee naar optredens, dat zegt genoeg denk ik zo... :satisfie:


hier een pic van de Axis:

http://home.tiscali.nl/homedona/axis.jpg

marc_o
25 maart 2006, 20:43
Hey Mark, sinds wanneer speel jij eigenlijk op Musicman??? Heb ik nooit bij je gezien...

Helter Skelter
25 maart 2006, 23:53
Hey Mark, sinds wanneer speel jij eigenlijk op Musicman??? Heb ik nooit bij je gezien...


een jaar of 3 denk ik nu, ik had er bij jou al eentje gehoord en korte tijd later had ik de mogelijkheid om voor een optreden een H/S/S Silhouette te lenen en toen was het pleit beslecht :satisfie:

De eerste interessante MM die daarna op mijn pad kwam was een Axis Sport maar het had net zo goed ook een Silhouette kunnen zijn, die zijn ook super!

Helter Skelter
26 maart 2006, 01:49
dit is de axis sport:

http://home.tiscali.nl/homedona/sport.jpg

Orpheo
26 maart 2006, 13:53
wat is t verschil tussen de EVH en de axis??

d'oh
26 maart 2006, 14:03
ik vind ze echt supermooi om te zien, jammergenoeg heb ik alleen nog maar de OLP versie in me handen gehad, deze is overigens ook niet slecht voor een budgetgitaartje

Helter Skelter
26 maart 2006, 14:04
wat is t verschil tussen de EVH en de axis??

Eddie's handtekening op de headstock en de switch is verplaatst, voor de rest is het dezelfde gitaar...

Harm
27 maart 2006, 08:50
Eddie's handtekening op de headstock en de switch is verplaatst, voor de rest is het dezelfde gitaar...

Nou, wel ietsjes meer, niet veel maar toch... De electronicarouting, de hals boven de 12de fret:

How does the cheaper Ernie Ball Axis compare to it's predecessor the Music Man EVH? - That is what I asked Rollie Delgado who was head guitar tech at Ernie Ball from 1991 to 2000 and worked on most of these guitars. Here is what he said: "The only differences between the Axis and the EVH signature are: The pickup switch was moved from the horn to down next to the volume knob; The axis also has a body bevel on the back, which the EVH does not; The neck width above the twelfth fret is also slightly wider on the AXIS. Pickups are the same as the EVH. Finally, The electronics routing on the AXIS is also a little different. If you look on the back of both and compare, the cavities are different. Other than that they are the same, same tone and feel. And the AXIS is much cheaper!"

Citaat uit: http://www.rocknrollweekend.com/music_man.html

Verder is het vershcil natuurlijk de collectorswaarde.. Ik heb er 2 (had er 3) en ben er nog steeds erg op gesteld, heerlijk lekker geluid! :P