PDA

View Full Version : Fender HRD gerommel



Karl Heinz Fotzkeule
24 maart 2006, 21:52
Hallo,

Ik heb een Fender HRD, 5 maanden oud, en soms komt er gerommel uit de speaker, gaat na een tijdje weer weg, maar helaas komt het ook regelmatig weer terug. Alle buizen zijn inmiddels al drie keer vervangen, de speaker is in orde, de kabels zijn super en mijn gitaar is ook 100% oke.

Dit probleem had ik ook al met andere Fender versterkers, en heb die dan ook daarom verkocht, maar deze HRD klinkt echt goed en ik wil hem liever niet verkopen.

Weet iemand hoe ik dit probleem te lijf kan gaan?

Groet, KH

:chicken:

rammybully
29 maart 2006, 17:06
Ligt er misschien een "power supply" van een effect ofzo in de buurt.

Ik heb een Fender Hotrod De Ville en bij mij lag een adapter van een effect pedaal er naast. Bij mij ruisde en rommelde de versterker ook.
Ik heb de adpter een meter verdop gelegd en hij was weer helemaal in orde.

Dus kijk even of je zoiets in de buurt van de versterker hebt liggen....
:strat:

Outrage
29 maart 2006, 17:12
Zit er reverb op? Probeer eens de reverb dicht te draaien anders?
Ik heb een fender transistor, en daarvan is de reverb ook kapot, staat nu dicht, maar als ik 'm opendraai, hoor ik een zwaar gerommel. Bij mij is het wel constant.

Karl Heinz Fotzkeule
6 april 2006, 00:43
Even feedback geven, misschien hebben andere Fender mannen/vrouwen hier ook iets aan.

Het probleem lijkt te liggen bij de eindbuizen, deze zijn nog niet vervangen sinds het begon te rommelen. Ik heb ze gewoon eens onderling verwisseld en toen was het over. Ik wil het nog een tijdje bekijken, maar ik denk dat er maar een nieuw setje in moet, want deze zijn ook al weer 2 maanden oud!

Het zijn weer die verdomde JJ's en ook nog platium matched en wat weet ik veel nog meer, nou JJ can kiss my ass goodbye, dan maar een paar modderige Sovteks die tenminste niet kraken.

Misschien waren de JJ's ook te goedkoop, als ze veel kosten zijn ze dan ook beter??? :chicken:

gitarist17
6 april 2006, 16:11
het is volgens mij niet de bedoeling dat er om de 2 maanden nieuwe buizen in gaan... of zit ik er nu helemaal naast?

erice

Daniël_san
6 april 2006, 16:34
nee, je bent best wel vreemd bezig als je dat doet. 1 keer in de 2/3/4 jaar is normaler volgens mij

Karl Heinz Fotzkeule
6 april 2006, 19:01
Even iets uitleggen:

De Sovteks die er standaard in zaten vond ik niet echt lekker klinken, daarom de JJ's. Deze zijn meer naar mijn smaak, maar verdomd slecht van kwaliteit, na 2 maanden hebben ze al kuren, en dat is niet de eerste keer dat ik fabricageproblemen heb met JJ. Dus daarom maar weer Sovtek, iets minder in geluid, maar houden wel langer dan 2 maanden vol.

De Bias is overigens op 72 mv ingesteld, dat is niet erg hot, dus daar ligt het niet aan.

ateng
6 april 2006, 19:47
Nog steeds geen problemen gehad met JJ's en vind Sovteks inderdaad veel minder klinken. Heb ook goeie ervaring met Svetlana.

CatchDude
6 april 2006, 21:05
De boel is natuurlijk wel gebiassed, toch?

Speel je toevallig onder TL-Buizen of zo? Bij mij begint het dan ook altijd aardig te zoemen...

Karl Heinz Fotzkeule
6 april 2006, 22:52
Bias is my middle name, elke week tenminste 1 keer. Nee, er zijn geen TL's.

Het onderling verwisselen van de eindbuizen, dus links naar rechts en rechts naar links heeft het probleem (althans voorlopig) opgelost. Ik heb het gevoel dat tegenwoordige buizen niet meer de kwaliteit hebben als die van vroeger, vroeger was alles beter, toch???

Misschien moet ik er gewoon een stuk of 10 kopen en de beste twee er uit halen?

Of toch maar een Line 6 versterker?

:satisfie:

Orpheo
6 april 2006, 23:08
ik hoor dat wel vaker over die fenders HRD's. maar de amps waar t 'bij mij' om ging, hadden dan last van moterboating. ook soort gepruttel. wat t PRECIES is, weet ik niet meer. wellicht moet je m laten nakijken door n goeie amptech?

verder: om de 2 a 3 maanden retuben, en herbiassen, is dat niet ietwat over the hill? de buizen in mijn jcm800 zitten er al 20 jaar in ofzo, en klinken voor mij grandioos.

Karl Heinz Fotzkeule
7 april 2006, 00:03
ik hoor dat wel vaker over die fenders HRD's. maar de amps waar t 'bij mij' om ging, hadden dan last van moterboating. ook soort gepruttel. wat t PRECIES is, weet ik niet meer. wellicht moet je m laten nakijken door n goeie amptech?

verder: om de 2 a 3 maanden retuben, en herbiassen, is dat niet ietwat over the hill? de buizen in mijn jcm800 zitten er al 20 jaar in ofzo, en klinken voor mij grandioos.

Dat is ook wat ik vind (very over the hill!), ik wil ook graag er niet meer zo vaak naar moeten omkijken. Bij mij lijkt (leek) het ook op gepruttel, is dus nu weg, maar voor hoe lang? Ik zal eens kijken of ik iets over motorboating in andere int. forums kan vinden.