PDA

View Full Version : Goeie Bas?



Mr. Bass
24 maart 2006, 21:13
Cheers dudes :gitarist:

Ik ga binnenkort een bas aankopen en ben nu aan het kijken welke gitaar het beste is...
Zodus kom ik even hier aan de pro's vragen of dit basje een goed basje is...

Het is een Squier Showmaster MB5

Info:
Een 5-string in moderne stijl .
Een absolute aanrader voor beginners! Betrouwbare
kwaliteit en een lekkere vette sound!
.
· Aghatis body
· Geschroefde esdoorne hals
· Palissander fretboard
· 2x SingleCoil-PU
· Massieve brug



Hier is een afbeelding:

http://www.musicstore.de/nl/Bass/7_14_BBASSE_29_BAS0001262-001/0/0/0/detail/images/artikel/medium/bas/bas0001262-001.jpg

of is de 5 snaren functie niet beter of welke voordelen houd dit in?

Anders is het een Squier Showmaster MB4


Info:
Een prachtige bas in moderne stijl .
Een absolute aanrader voor beginners! Betrouwbare
kwaliteit en een lekkere vette sound!
.
· Aghatis body
· Geschroefde esdoorne hals
· Palissander fretboard
· 1x Preci-/ 1x SingleCoil-PU
· Massieve brug



Afbeelding:

http://www.musicstore.de/nl/Bass/7_14_BBASSE_29_BAS0001261-001/0/0/0/detail/images/artikel/medium/bas/bas0001261-001.jpg


Gelieve zoveel mogelijk uit te leggen,
alvast bedankt,

Mr. Bass

Daniël_san
24 maart 2006, 21:45
de bovenste heeft 2 jazz elementen. Dat houd in dat ze wat grommiger klinken. (beetje vreemd uit te leggen sorry) Die eronder heeft er een pressicion-element bij. Klinkt anders. Zit wat meer hoog in zeg maar.

De 5e snaar is de B-snaar. Je kan dus zonder te verstemmen lage tonen pakken. Verder zou ik even op www.basgitaarforum.nl kijken.

Mr. Bass
24 maart 2006, 22:11
de bovenste heeft 2 jazz elementen. Dat houd in dat ze wat grommiger klinken. (beetje vreemd uit te leggen sorry) Die eronder heeft er een pressicion-element bij. Klinkt anders. Zit wat meer hoog in zeg maar.

De 5e snaar is de B-snaar. Je kan dus zonder te verstemmen lage tonen pakken. Verder zou ik even op www.basgitaarforum.nl kijken.
Bedankt, dus als ik moet kiezen is de onderste de beste.. wegens het presision element en de eerste omdat ie de B-Snaar heeft...
Ik kijk even op dat forum voor wat meer info :)

Cheers

Mr Bass

Basbeer
28 maart 2006, 15:19
Een precision-element hoeft niet altijd beter te zijn, het is alleen een ander geluid. Ik vind het wel een voordeel om op je eerste bas zowel een precision als een jazz element te hebben, omdat je dan wat meer kunt experimenteren met je geluid. Dit heeft zo zijn voordelen als je wat langer speelt, en later een nieuwe bas gaat kopen, dan weet je beter wat de mogelijkheden zijn.

Wat betreft die 5-snaar, je kan inderdaad lager, je bereik is gewoon groter. Je hebt hier bijvoorbeeld voordeel van als je in een bandje zit, en je gitaristen gaan lager stemmen. Het ligt er dus een beetje aan wat je van plan bent, wil je dalijk in een vette rockband gaan spelen, dan kan het altijd handig zijn...