PDA

View Full Version : Okee Shredders, even zien of jullie de gitarist in dit filmpje herkennen.



Wouter J
24 maart 2006, 20:11
Voor de genen die bekend zijn met de man in deze clip alstublieft even stil blijven, ik wil weten of de volgertjes van mensen zoals Rusty Cooly en John Petrucci hun klassiekers kennen.

Wie is de gitarist in deze clip? (http://www.youtube.com/watch?v=beVAeS5-bdw&search=david%20Lee%20roth)

robert-gitarist
24 maart 2006, 20:15
Naam staat er groot boven :sssh:

lupoloco
24 maart 2006, 20:18
clip niet voll. gezien, maar zal vai wel zijn, hij heeft samen met roth 'eat em and smile' opgenomen, waar goin' crazy opstaat

Wouter J
24 maart 2006, 20:18
Maar David Lee Roth was niet de gitarist in die clip.

grayfink
24 maart 2006, 20:34
Het is Vai en het verkeerde subforum

Trocar
25 maart 2006, 11:10
Ik maak me drukker om het feit dat mensen denken dat the Black Eyed Peas dat gitaarstuk van hun nieuwe single zélf hebben geschreven, i.p.v. Dick Dale.

Negative K3 fan
25 maart 2006, 11:50
nee, mensen linken dat nummer aan pul fiction en niet aan dick dale en 'pump it' is zowaar een van de hardste verkrachtingen (in negatieve zin van het woord :) ) in de muziekgeschiedenis

MusicManMaestro
25 maart 2006, 18:30
Het was natuurlijk wel een slimme zet van DLR om Vai in te huren als gitarist van zijn nieuwe bandje nadat hij weg was gegaan bij Van Halen want Vai is natuurlijk een gitarist van hetzelfde kaliber als EVH.

De twee platen die Vai samen met DLR maakte zijn werkelijk fenomenaal en die laten goed horen dat Vai niet alleen een geniale solo gitarist is maar ook een verrekte goede bandgitarist :)

LuukieRayVaughan
25 maart 2006, 19:27
Two Fools A Minute !!

Anders Destium
25 maart 2006, 23:38
Voor de genen die bekend zijn met de man in deze clip alstublieft even stil blijven, ik wil weten of de volgertjes van mensen zoals Rusty Cooly en John Petrucci hun klassiekers kennen.

Wie is de gitarist in deze clip? (http://www.youtube.com/watch?v=beVAeS5-bdw&search=david%20Lee%20roth)

Ik weet niet waarom je het nodig vindt om anderen volgertjes te noemen :???:


BTW het is je klassieken kennen.

Bram+
26 maart 2006, 17:37
Hee! Billy Sheehan uit de tijd dat hij nog een vrouw was.

Luc-O
26 maart 2006, 18:36
Vai is natuurlijk een gitarist van hetzelfde kaliber als EVH.

*proest* EVH mocht willen dat het andersom was

Bram+
27 maart 2006, 12:06
Heb je wel eens het debuut geluisterd van Van Halen en je gerealiseerd uit welk jaar het kwam? Alle shit waar Vai om bekend is, heeft EvH groot gemaakt.

Luc-O
27 maart 2006, 14:53
Heb je wel eens het debuut geluisterd van Van Halen en je gerealiseerd uit welk jaar het kwam? Alle shit waar Vai om bekend is, heeft EvH groot gemaakt.

Het ging erover of EvH van hetzelfde kaliber is als Vai. Dus of hij even goed is (speltechnisch gezien). Niet dus.

Bram+
27 maart 2006, 15:43
Het ging erover of EvH van hetzelfde kaliber is als Vai. Dus of hij even goed is (speltechnisch gezien). Niet dus.
Je vergelijkt F1-auto's uit de jaren 60 niet met die van nu. Het ging om gitaristen met hetzelfde kaliber. Dan moet je ze wel in de juiste (historische) context plaatsen.

Luc-O
27 maart 2006, 16:07
Je vergelijkt F1-auto's uit de jaren 60 niet met die van nu. Het ging om gitaristen met hetzelfde kaliber. Dan moet je ze wel in de juiste (historische) context plaatsen.

Dat snap ik wel, en je hebt ook wel gelijk.

MusicManMaestro
27 maart 2006, 18:51
*proest* EVH mocht willen dat het andersom was



Wat ik bedoel te zeggen met dat het gitaristen zijn van hetzelfde kaliber is dat het allebei inventieve gitaristen zijn die beiden een generatie gitaristen beïnvloed hebben met hun unieke speelstijl ;)

Set Wenker
27 maart 2006, 19:26
Voor de genen die bekend zijn met de man in deze clip alstublieft even stil blijven, ik wil weten of de volgertjes van mensen zoals Rusty Cooly en John Petrucci hun klassiekers kennen.

Wie is de gitarist in deze clip? (http://www.youtube.com/watch?v=beVAeS5-bdw&search=david%20Lee%20roth)

Dus iedereen die weet wie het is moet stil zijn. Je wilt namelijk weten of mensen die hem niet kennen ook weten wie het is???:???:

Hoogst irritante clip trouwens.

Trocar
27 maart 2006, 20:16
Daarbij, je vraagt om reacties van shredders en het gaat hier om Vai. Om Vai te classificeren onder 'shred' vind ik te betwisten (vooral als je bekijkt dat je Rusty Cooley aanhaalt).

Als je een filmpje had gepost van David Lee Roth met Jason Becker (je weet natuurlijk wel wie dat is) dan had je een leuke quiz waarbij de 'full-shred' liefhebbers terechte punten konden scoren.

Wouter J
28 maart 2006, 01:20
Daarbij, je vraagt om reacties van shredders en het gaat hier om Vai. Om Vai te classificeren onder 'shred' vind ik te betwisten (vooral als je bekijkt dat je Rusty Cooley aanhaalt).

Als je een filmpje had gepost van David Lee Roth met Jason Becker (je weet natuurlijk wel wie dat is) dan had je een leuke quiz waarbij de 'full-shred' liefhebbers terechte punten konden scoren.


Ik had ook net zo goed een filmpje van David lee Roth met John Lowery (ookwel John 5) kunnen postten dat is de gitarist die door zowel Becker, als door Vai als door EVH word betitlet als de beste gitarist die ooit met DLR speelde.

Wel geinig om te lezen dat Vai niet als een "Shredder" gezien wordt. Voor mij persoonlijk (en een enorme hoeveelheid anderen) is hij JUIST de personificatie van het woord "Shredder"

En wat de "Iritatie" factor van deze clip betreft, wat is er mis met een beetje humor? Van de G3 DVD's die ik heb zijn de optredens van Vai nog LEUK om te kijken, goed om een steengoede gitarist te zien die ook de clown kan uithangen. De huidige metalbands missen dat, het is veel te serieus.

Set Wenker
28 maart 2006, 11:20
Met humor is inderdaad niks mis, met deze poging tot humor is mijns inziens heel veel mis. Ik doel dan vooral op het stuk voordat de band begint. Maar goed, ieder zijn smaak.

taylor
28 maart 2006, 12:04
hmm wel interessant om te zien dat sommige vai juist shred vinden,wat ik shred vind is al die jaren 80 platen waar mike varney mee begon.

vai nam ook de plaats over van malmsteen in alcatrazz over waar die zelf al zei van ik ben niet zo snel als hem maar werd toch geaccepteerd(door de fans) door zijn apparte manier of "originele" spel.

vai is idd een soort ongecontroleerde evh,maar voor mij is evh de enigste die echt iets verandert heeft waarschijnlijk ook de laatste...

Trocar
28 maart 2006, 18:15
Wel geinig om te lezen dat Vai niet als een "Shredder" gezien wordt. Voor mij persoonlijk (en een enorme hoeveelheid anderen) is hij JUIST de personificatie van het woord "Shredder"


Dat is dan idd heel persoonlijk. Ik vind Vai een instrumentalist die wel eens een shred-achtig stukje in zijn nummers heeft, maar véél te weinig om zijn muziek als shred te bestempelen. Shred vind ik dingen die bijv. (zoals Taylor aangaf) in het begin op Shrapnel uit kwamen.
Ik denk ook dat veel mensen die Vai kennen, raar opkijken als ze een shred-cd (zoals ik dat zie dan hé) horen, en het na een paar nummers afzetten ;)

taylor
29 maart 2006, 10:46
ja idd,ik denk dat de meeste niet eens een idee hebben wat eigenlijk shred is,tegenwoordig komen die albums ook bijna niet meer uit zelf bij sharpnel niet.

het is een goeie omschrijving dat er heel af en toe stukjes shred in vai muziek zitten maar bv niet van de elle lange arpegio lijnen op en neer...

Anders Destium
31 maart 2006, 18:07
Dit vind ik wel redelijk shred, puur showboaten:


http://video.google.com/videoplay?docid=-304388099391196779&pl=true

Trocar
31 maart 2006, 23:27
Ik vind het redelijk lelijk ook, hehe...
(Nee, dat is niet inherent aan shred ;) )