PDA

View Full Version : PODXT in combo met Hughes & Kettner Tubefactor???



Globetrotter
24 maart 2006, 17:50
Hoi!

Ik vroeg me af of ik mijn Line 6 POD XT kan gebruiken in combinatie met mijn Hughes & Kettner Tubefactor... Heb voorlopig geen budget voor een shorboard of footcontroller, maar wil wel een beetje gain aan mijn geluid toevoegen en snel kunnen schakelen tussen clean, crunch en lead... Het is voornamelijk voro bij repetities; dan neem ik enkel gitaar en POD mee, sluit alles aan op mengtafel van zanginstallatie en dan komt alles daar gelijk mee door; voor optredens neem ik wel mijn amp mee, en die heeft een footswitch. Heb het al geprobeert en met koptelefoon klinkt het best vet, maar is het ook goed/aangeraden voor 't machientje???
Cheers,

Bart

harrie-beton
24 maart 2006, 18:03
Op mijn site over opname
http://jag.dutchgame.nl/gitaarnet/
heb ik een lang lulverhaal over het wezenlijke van een gitaargeluid.

Een podxt is gebouwd om direct in een zanginstallatie te prikken, of je dat geluid met een repetitie mooi vind is vers 2. Meestal zijn zanginstallaties voor .... zang. Een gitaargeluid mist een beetje ballen dan. Als je clean speelt op een jazz gitaar zoals ik met 2 zangeressen dan wil het best.
Een ander probleem is de weinige spreiding van het geluid als je de gitaar en de zang over 1 (waarschijnlijk MONO) installatie doet. Dat is een kwestbare balans tussen gitaar en zang... met rock bijna te moeilijk.

Zelf versterk ik mijn podxt met 2 zangeressen over 150 watt laney zanginstallatie. Prima.
Met het hardere popgroepje heb ik een losse keyboard versterker (Voice Systems pro) en met de rockband speel ik met 2 basversterkers op neutraal (2 keer 75 watt Peavey TKO115) en de podxt doet zijn ding.

Probeer het uit en je weet het.


hb

Stitch
24 maart 2006, 18:25
Je wilt dus gitaar --> tubefactor --> podxt ?

Ik denk niet dat het kwaad kan voor je pod. Maar er zit wel ontzettend veel verschil in geluidsniveau als je je tubefactor aan of uit hebt waarschijnlijk. Dus als je je signaal niet wil laten clippen als je tubefactor aan staat zal je je patch niveau heel laag moeten zetten. Dat is ten eerste niet zo gunstig voor je s/n ratio en ten tweede vraag ik me af hoe het geluidsverschil dan tot uiting komt door de PA (dus OF heel zacht OF keihard). Maar zoiets moet je gewoon uitproberen eigenlijk.