PDA

View Full Version : Fender Champ



Joey Handsome
24 maart 2006, 17:19
Hoi,

ik ga morgen met een vriend van me naar een kerel in A'dam toe om zijn Champ te bekijken/beluisteren en als het allemaal goed is koopt hij hem voor E 325,-. Ik vond het alleen een beetje vreemd dat er een 10" Celestion in zat, aangezien er naar mijn weten een 8" in moet zitten. Zijn er uberhaupt wel 10" celestions van 4 ohm? Die Champ heeft toch 3.2 nodig? Er staat verder geen info bij behalve:

70-er fender champ buizenbak met 10" celestion speaker,
super leuk voor thuis of studio opnames,
prima staat heeft wel wat alu oxidatie aan het bedieningspaneel,foto is alleen niet mooi,het ziet er veel erger uit dan het is.

Omdat ik en degene die hem waarschijnlijk gaat kopen er niet genoeg verstand van hebben wil ik toch even vragen of dit wel zo'n goede deal is.

dit is de link (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/27373170.html?return=eJwlytsKgzAMgOF3EdylXT2gVGS4F 5Hqyiw90sTpHHv3tewm%2F5cQzij7SHbtgdGuYtkc3A6iXxE9I 0Q5L2xheFDoNecIhdXEbKcUahJ2khYwbEZYFJY8JXIe0nnm8BI BUAQVQ5a2booVjb4deqCXBwxqz6txWbnxeXVHFxcaoeMY27JLL BPrJhEjT5k%2B9RGZ%2Bv7XgYwoL36gWf%2F9Acy9QbA%3D&df=1)

nicoverduin
24 maart 2006, 18:19
2 mogelijkheden: Verkeerd opgegeven of ooit een andere baffle erin gezet met 10"speaker. Waar overigens niets mis mee hoeft te zijn.

Nico

Joey Handsome
24 maart 2006, 18:22
Ok, dat is fijn om te horen. Dan wordt het morgen gewoon goed luisteren/kijken of alles in orde is.

johantipker
24 maart 2006, 22:00
hee, die zag ik vanmorgen opmarktplaats staan, lijkt me leuk ding! :gitarist:

Dolf
25 maart 2006, 02:00
Ik moet zeggen, ik heb mijn Champ gekocht van iam voor 350eur (niet goedkoop, maar wel in mint conditie, alleen speaker is niet origineel) en ik moet zeggen dat ik niet meer zonder zou kunnen.

Het is een amp die iedere gitarist zou moeten hebben om op een degelijk volume toch nog lampenoversturing te hebben en te kunnen experimenteren met de combinatie pedalen/lampen zonder daarvoor je trommelvliezen te moeten scheuren. Alleen is het een beetje stom dat zo'n klein versterkertje zoveel moet kosten. Zoiets zouden ze opnieuw moeten produceren, die Epiphone'tjes zijn een goed begin maar ik heb er ook al slechte dingen over gelezen.

Die 10" speaker kan volgens mij alleen maar een vooruitgang zijn, want zo'n amp draai je toch wel open en mijn 8" kan het toch niet helemaal aan...

Scali
25 maart 2006, 11:49
Ze worden opnieuw geproduceerd.
Niet door Fender, maar wel door Gibson.
De Gibson Les Paul Junior: http://www.gibson.com/Products/Amplifiers/Gibson%20Amplifiers/GA5%20Les%20Paul%20Junior

Dit was vroeger een kloon van de Fender Champ. Als deze reissue een beetje waarheidsgetrouw is, kun je dus nog steeds een 'Fender Champ' nieuw kopen.
Ze zijn alleen niet goedkoop. Maar daar heb je de Epiphone Valve Junior of de Ibanez Valbee voor :)

Mr.Jay
25 maart 2006, 12:50
Ze worden opnieuw geproduceerd.
Niet door Fender, maar wel door Gibson.
De Gibson Les Paul Junior: http://www.gibson.com/Products/Amplifiers/Gibson%20Amplifiers/GA5%20Les%20Paul%20Junior
Dit was vroeger een kloon van de Fender Champ. Als deze reissue een beetje waarheidsgetrouw is, kun je dus nog steeds een 'Fender Champ' nieuw kopen.
Ze zijn alleen niet goedkoop. Maar daar heb je de Epiphone Valve Junior of de Ibanez Valbee voor :)

EL84 / SSrect. was de Champ niet gelukkig.

JaY

Scali
25 maart 2006, 12:51
Maar dit is dan gelukkig weer geen Fender :)

Negative K3 fan
25 maart 2006, 13:32
EL84 / SSrect. was de Champ niet gelukkig.

JaY

recto maakt buiten een spanningsval toch geen verschil in een single ended bakje?

jacky
25 maart 2006, 19:34
Volgens mij draagt die rect. wel degelijk mee aan de overal feel van de amp (SAG).

SteavisSmokin
25 maart 2006, 19:45
Alleen is het een beetje stom dat zo'n klein versterkertje zoveel moet kosten.

zo veel? als je bekijkt wat voor uurloon er in zit is het echt niet gek dat zo'n klein ampie zo veel moet kosten.

Joey Handsome
26 maart 2006, 21:30
Gisteren langs geweest en een half uurtje op het ding gespeeld met een Gibson LP met p90's en een LP Custom met humbuckers.
Er zat inderdaad een 10" alnico speaker in, geen Celestion maar een onbekend merk. Het ding klonk fantastisch met de p90's, met de humbuckers ging ie vanaf volume 4 al over z'n nek. Mankeerde verder niks aan de amp. Een leuke aankoop voor die prijs.

Dolf
27 maart 2006, 17:25
Er zat inderdaad een 10" alnico speaker in, geen Celestion

Meestal wordt de combinatie met een Jensen speaker gebruikt, is dat de speaker? Dan is het wsl de P10R aangezien hij alnico is. Weber maakt er ook kopietjes van...
Is niets mis mee.

Dolf
27 maart 2006, 17:28
zo veel? als je bekijkt wat voor uurloon er in zit is het echt niet gek dat zo'n klein ampie zo veel moet kosten.

Je zult waarschijnlijk wel gelijk hebben, maar ik heb voor mijn 1*12 JCM800 combo (4101) 375eur betaald 2ehands. En vandaar dat ik de vergelijking maak...