PDA

View Full Version : Jackson Kelly vraag



Shift
24 maart 2006, 16:48
Weten jullie wat het verschil is tussen de Jackson Kelly Performer, Pro en Ke3 bijv.

en welke het beste is?

wie het heeft graag wat info/ ervaringen over de performer series aangezien ik deze misschien wil kopen.
Een Jackson Kelly Performer voor 576 euro heb ik gezien(nieuw), is dit een redelijke prijs? Het is in elk geval goedkoper dan de Ke3 bijv. maar wat is het verschil? ook t.o.v. pro aub,

hartstikke bedankt alvast!

Trick
24 maart 2006, 22:43
Jackson kelly performer dat zijn de oude series, niet meer nieuw te krijgen naar mijn weten.

Jackson KE3 is degene uit de Pro serie dus, ik heb er zelf een, wel een oudere uit Japan, dus nog uit de goeie tijd van Jackson, zeer fijn dingetje. Maar hoe die nieuwe zijn weet ik niet echt, pickups zijn nog wel hetzelfde als eerst ( Duncan designed detonators ) en ik vind ze zeer puik klinken, en de meeste Jackson halsjes liggen vrij fijn in de hand dus daar zal ik me niet al te veel zorgen over maken.

lupoloco
24 maart 2006, 22:55
de nieuwe jackson ke3's (2006lijn) hebben echte duncans ipv duncan designed pu's
http://www.musicstorekoeln.de/de/global/0_0_G_0_GIT0000896-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Outrage
25 maart 2006, 10:56
Hoe de allernieuwste klinken (die met de echte SD's), daar kan ik niet op antwoorden. Feit is dat de proseries tussen de overname van fender en nu (2002-2006) van mindere kwaliteit zijn. Het gaat uiterlijk om dezelfde gitaren als diegenen die geproduceerd werden toen jackson/charvel nog niet door fender was overgenomen, maar bij fender werd er wat minder nauwkeurig gewerkt wat het bouwproces betreft. Dat is (blijkens een technicus die er verschillende gehoord en vergeleken heeft) zowel in de pro-series als in de usa series hoorbaar. Het gaat dan om een behoorlijk duidelijk klankverschil en o.m. het fretwerk dat vaak moet herdaan worden.

Shift
25 maart 2006, 11:49
hoe kan die ke3 nu maar 488eu zijn mer floyd rose etc. terwijl ik hem normaal overal voor 800+ euro tegenkom?
is dat een betrouwbare site om te bestellen? hoe werkt dat met betaling dan?
in elk geval bedankt voor de reacties hè!

Trick
27 maart 2006, 22:33
hoe kan die ke3 nu maar 488eu zijn mer floyd rose etc. terwijl ik hem normaal overal voor 800+ euro tegenkom?
is dat een betrouwbare site om te bestellen? hoe werkt dat met betaling dan?
in elk geval bedankt voor de reacties hè!
Omdat de nieuwere modellen gewoon kut zijn, en de oudere ( Japanners etc ) van veel betere kwaliteit zijn.

koennie
28 maart 2006, 14:20
ik heb een kelly performer voor 200 euro van internet gehaald met dimarzio's er al in. De brug ben ik zeer tevreden over, ookal loopt iedereen altijd alles af te zeiken wat niet echt floyd rose is. De hals is lekker dun, ala ibanez, alleen dan een tikkie breder. Persoonlijk vind ik t een erg fijn gitaartje, mede omdat er maar één potmeter en een schakelaar op zit. Ik hoef geen tonepots enzo.

Ik zou zeggen koop tweede hands, want een performer is echt geen 600 euro waard. de standaard pickups zijn ronduit waardeloos.