PDA

View Full Version : Kleine verzameling wordt groter



Les Paul
24 maart 2006, 16:00
Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Orange AD5 handwired. Er zijn er slechts 64 van gemaakt en ik heb nr 61. De sound is geweldig. Klinkt als een echte Orange, ondanks het kleine formaat.
Om het GAS echt aan te wakkeren even een paar foto´s:

Met mijn Eric Johnson samen:

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/Orange1.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/Orange2.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/Orange3.jpg

http://www.xs4all.nl/~rspringe/forum/Orange4.jpg

Negative K3 fan
24 maart 2006, 16:08
lekker strak bedraad van binnen, mooi om te zien :)

hoeveel betaal je nou voor zoiets moois? en wat voor eindbuis zit erin?

stefke_m
24 maart 2006, 16:15
vraagje over je gitaar:
Wat voor een strat is het? welk merk, enz... Ik heb er de tweelingsbroer van denk ik. alles identiek!

Les Paul
24 maart 2006, 16:24
lekker strak bedraad van binnen, mooi om te zien :)

hoeveel betaal je nou voor zoiets moois? en wat voor eindbuis zit erin?

Prijs is in de richting van een Brunetti Maranello.
Eindbuis is AX84, speaker is een Eminence Legend 10" Alnico Speaker.

Les Paul
24 maart 2006, 16:25
vraagje over je gitaar:
Wat voor een strat is het? welk merk, enz... Ik heb er de tweelingsbroer van denk ik. alles identiek!

Fender Strat Eric Johnson

Negative K3 fan
24 maart 2006, 16:40
Prijs is in de richting van een Brunetti Maranello.
Eindbuis is AX84, speaker is een Eminence Legend 10" Alnico Speaker.

een ax84... laat ik even de betekenis van de letters erbij zoeken :D http://users.tkk.fi/~kukkonen/tubes/tubes.html

A filament voltage 4V AC
X gas-filled full-wave rectifier
...

gaat om een el84 denk ik

Les Paul
24 maart 2006, 16:48
een ax84... laat ik even de betekenis van de letters erbij zoeken :D http://users.tkk.fi/~kukkonen/tubes/tubes.html

A filament voltage 4V AC
X gas-filled full-wave rectifier
...

gaat om een el84 denk ik

Sorry, dat bedoel ik natuurlijk :confused:

Negative K3 fan
24 maart 2006, 17:38
:hippie:

gaat er toch om hoe die klinkt en dat geloof ik wel :)

Daniël_san
24 maart 2006, 17:50
Stoer (H) Ziet er oranje uit! B)

Stitch
24 maart 2006, 18:15
Die opengewerkte foto's zijn echt te gaaf! Instant arctic monkeys geluid volgens mij :) naar aanleiding van een topic in off topic.

Tristan
24 maart 2006, 22:37
Vette amp man! :rockon:
Die AD series (non twin channel) vind ik veel vetter klinken dan die twin channels en die Rockerverb serie die ze tegenwoordig maken.
Alleen begrijp ik dat customshop gebeuren niet helemaal, is dit dan weer een bijzonder uitgave van de AD5, want die werd ook gewoon in de fabriek gebouwd.
Heb je de amp tweedehands gekocht?

Les Paul
24 maart 2006, 22:43
Er zijn 64 handwired AD5´s gebouwd. Daarna zijn er nog 50 met PCB gebouwd. De handwired heeft een Eminence speaker, de PCB versie heeft een Jensen speaker.
Ik heb hem inderdaad 2ehands gekocht. Nieuw zijn ze volgens mij niet te vinden.

Eigenlijk heb ik hem een beetje op de gok gekocht. Ik had wel eens een AD30TC geprobeerd en die vond ik geweldig klinken. De AD5 heeft zeker een vergelijkbare klank. Absoluut een goede toevoeging aan mijn verzameling kleine amps.

Tristan
24 maart 2006, 22:48
Jij vond die Twin Channel dus wel goed klinken?
Het is inderdaad niet een slechte amp, maar ik heb hem even naast de Marshall handwired 20 watt top getest en dat was echt geen vergelijk. Ook de originele eenkanaals AD serie, waarop jouw ampje gebaseerd is vond ik beter klinken, dus volgens mij moet jouw kleine ampje ook wel beter klinken dan een AD30TC hoor.

Les Paul
24 maart 2006, 22:55
Ik heb op een Limited edition TC gespeeld. Hij had een houten kast en misschien waren er wel meer verschillen met de normale versie. De 1 kanaals versie heb ik nooit uitgeprobeerd.

De AD5 is zo lekker doordat je hem lekker open kan draaien, zodat de eindbuis mooi gaat oversturen. Een erg ruig Engels geluid.

ieme
25 maart 2006, 10:19
leuke amp robbert!

Thom TK
25 maart 2006, 10:31
Gaaf, congrats!
Zal mooi staan tussen je toch al kleurige Marshalls! :D

Dude
25 maart 2006, 10:47
heb je niet toevallig een groepsfotootje van je "kleine" amps, ik raak erg benieuwd ??

Mitch
25 maart 2006, 11:21
Heel cool ! Ik heb er zo één ooit op Ebay Duitsland voorbij zien gaan en ik heb toen ernstig zitten twijfelen... mooi spul hoor !
En handwired, sja....da's natuurlijk wel een stukkie strakker dan de huidige PCB's van orange.
Ik vond zelf die AD30TC ook erg lekker klinken, maar veel te duur voor wat 't was. Dit is een stuk interessanter !

Basseytje
25 maart 2006, 17:15
is dat normaal dat als een een versterker koopt dat je dan gelijk ff alles losschroeft en kijkt wat erin zit? of zie ik dat nou verkeerd?

ieme
25 maart 2006, 17:16
is dat normaal dat als een een versterker koopt dat je dan gelijk ff alles losschroeft en kijkt wat erin zit? of zie ik dat nou verkeerd?
doe ik wel....

Les Paul
25 maart 2006, 17:20
is dat normaal dat als een een versterker koopt dat je dan gelijk ff alles losschroeft en kijkt wat erin zit? of zie ik dat nou verkeerd?

Normaal doe ik dat eigenlijk niet, maar ik wist dat deze toch wel erg fotogeniek moest zijn.

Les Paul
25 maart 2006, 17:21
heb je niet toevallig een groepsfotootje van je "kleine" amps, ik raak erg benieuwd ??

Nog niet. Ik ga in mei verhuizen en zodra mijn studio´tje af is zal ik wat foto´s maken.

Mitch
25 maart 2006, 17:30
is dat normaal dat als een een versterker koopt dat je dan gelijk ff alles losschroeft en kijkt wat erin zit? of zie ik dat nou verkeerd?

Nee, dat zie je heel goed. Het is niet normaal en daarom loopt ons aller forumlid Les Paul ook bij het RIAGG, hij volgt daar wekelijks de workshop :"abnormaal gedrag bij gitaristen"


:roll:

Les Paul
25 maart 2006, 17:58
Nee, dat zie je heel goed. Het is niet normaal en daarom loopt ons aller forumlid Les Paul ook bij het RIAGG, hij volgt daar wekelijks de workshop :"abnormaal gedrag bij gitaristen"


:roll:

Dat is een vervolg op de workshop `normaal gedrag bij gitaristen; omgaan met GAS´. Het blijkt dat ik niet te genezen ben :cooler:

ieme
25 maart 2006, 18:02
ik zit daarom ook in een gesloten inrichting!

Toaster
25 maart 2006, 22:19
Hoezo? Heb je jezelf ingebouwd met apparatuur :)

Orpheo
25 maart 2006, 22:28
is dat normaal dat als een een versterker koopt dat je dan gelijk ff alles losschroeft en kijkt wat erin zit? of zie ik dat nou verkeerd?

ik doe dat ook hoor.....



ik post er alleen geen foto van.