PDA

View Full Version : Godin SD, foutje?



erikvdh
24 maart 2006, 15:19
Hoi Mensen,

Ik ben al een aantal weken trotse eigenaar van een Godin SD.
Van de week zat ik er weer op de spelen en toen viel mij ineens op dat de hals niet helemaal doorliep tot aan de body, maar een ruime speling had, echter liep over dat "gat" de toest (het is een 2 octaafs gitaar) gewoon verder tot aan de body waardoor je dat niet meteen ziet, dus zeg maar dat onder de 23e en 24e fret geen hals meer loopt, maar gewoon alleen toets tot waar de body begint.
Of makkelijker gezegd, de hals is een stukje korter dan de toets en de hals sluit dus niet aan op de body.

Mijn stratocaster en musicman, hebben dat allebei wel, een evenlange toets en hals gewoon doorlopend tot aan de body maar dit zijn ook 22 ipv 24 frets gitaren.

Weet iemand of dit wel vaker voorkomt of moet ik ermee terug?

Groet van Erik.

bert k
24 maart 2006, 15:53
????? Hoe zit dan de hals vast aan de body?

screamindemon
24 maart 2006, 15:55
Bij m'n 24 frets squier loopt de toets ook een stukje door, zodat die laatste fret er bij op past.

schwalbe
24 maart 2006, 16:00
Hoeveel speling zit er?

erikvdh
24 maart 2006, 16:09
Zal proberen er een foto van te maken dit weekeind, maar ik gok de speling op een halve centimeter.

Hij is geschoefd.

erik

bert k
24 maart 2006, 16:22
O, ik snap het. Dat heeft mijn Charvel ook een beetje. Is wel normaal dacht ik.

Orpheo
24 maart 2006, 16:34
O, ik snap het. Dat heeft mijn Charvel ook een beetje. Is wel normaal dacht ik.

maar .5 cm is wel heel veel.

Einzeln
24 maart 2006, 16:49
Mijn radiator heeft dat ook en de slagplaat ligt zelf onder de toets. De toets zweeft er gewoon over heen.

schwalbe
24 maart 2006, 16:56
een halve cm is wel wat veel ja; vooral omdat Godin bekend staat om superstrakke bolt-on verbindingen. Het hoeft verder geen probleem te zijn, maar als het echt een foutje is dan heeft dit ook consequenties voor je mensuur toch?

Das Schaap
24 maart 2006, 17:15
Die .5 cm lijkt me een beetje teveel van het goede, mijn Cort heeft dit ook wel maar echt niet zoveel. :o Staat de hals verder wel recht ?

Snaar'n Bennie
24 maart 2006, 19:39
Mijn LG Signature heeft hetzelfde. Volgens mij hebben (alle) Godins dat. De hals zit er ondanks zeer strak in, geen haartje tussen te krijgen.


PS: De Godin is trouwens nog steeds te koop... (denk dat ik zo het forum over me heen krijg...)

Noid
24 maart 2006, 22:56
Is het niet gewoon het gevolg van het freeswerk: met het uitfrezen van de neckpocket ook meteen de pick-up cavity weggefreesd (machinaal?) Zal bij de diehard gitaarbouwers geen prijs verdienen (de redenatie is immers: direct aansluiten tot inklemmen is beter voor de sustain), maar voor Godin zal het wel gebleken hebben dat het zo ook wel kon.

schwalbe
25 maart 2006, 00:33
Mijn LGT heeft dit niet; de toets hangt wel over, dat is normaal.

zjanke
25 maart 2006, 09:29
De toets van mijn LG loopt ook verder door (laatste twee frets zijn alleen toets), maar de hals sluit perfect aan in de neckpocket. Het stuk van de body wat tussen de holte voor je halselement en de neckpocket zit is wel wat lager dan de rest vam de body, maar dat is volgens mij gedaan om de halshoek te kunnen bijstellen.

De mijne is inmiddels 11 jaar oud, ik heb hem zelf een jaar of vier en ik heb nog nooit problemen gehad, dus het zal wel kloppen.

Mitch
25 maart 2006, 11:29
Ik heb al eens eerder een LG HmB gezien waarbij de neckpocket verder richting halselement was uitgefreesd dan de bedoeling was. Ik heb het idee dat het een foutje is geweest van de freesafdeling, want ik ken ze ook waarbij de pocket gewoon precies lang genoeg is.
Het is natuurlijk geen speling, de hals zit zijdelings strak genoeg in de pocket. Fraai is het echter zeker niet, die body's hadden ze beter weg kunnen gooien. Zal wel een te grote partij geweest zijn :dontgeti: