PDA

View Full Version : Weer zo`n newbee



J-P
24 maart 2006, 14:35
Hoi, ik ben J-P, door maatje Baffo ooit op dit forum gewezen. Nu ben ik bezig m`n rack op orde te krijgen en kwam ik toevalligerwijs hier weer uit. Maar even registreren en voorstellen leek me net zo gepast. Heb ooit een motorongeluk gehad dat een streep zette door m`n aktieve gitaarspel in een band. Ben nu na 7 jaar weer op therapeutische basis begonnen maar met een half lam rechterhandje is krijgt is het beste er wel af. M`n spullen nooit verkocht en recentelijk de PodPro gekocht. Handig bakje.

Muziekstijlen: Opeth/Mastodon/Zappa/Ayreon/Fates Warning/Psychotic Waltz:eigenlijk alles met goede gitaarpartijen. Ben een pure slaggitarist.

Gear: Ibanez Artfield AFD5 AM-Z tree of life (al 16 jaar m`n baby en lekker uniek), Yamaha Pacifica (pimped), PodPro/Rocktron intellifex/Peavey Classic 120/120 (overkill), Marshall cabinets.

Ik hoop hier nog veel rond te kijken naar de profi`s onder jullie. Vooral het rack-gear en gitaarbouw onderwerp heeft m`n interesse. Mooi forum!

bert k
24 maart 2006, 15:18
Ha J-P, welkom. Altijd leuk, nieuwe forummers. Maar mooi klote van je hand, ik moet er niet aan denken, brrr. Wat kan je er nog mee? En speel je met plectrum of met je vingers.
Het voordeel van popmuziek is dat het niet alleen maar door virtuozen gespeeld word, maar door elke gek die zin in een gitaar heeft.

J-P
24 maart 2006, 15:50
Ik kan alleen wijsvinger en duim matig bewegen en heb tot aan mijn elleboog geen gevoel meer in m`n hand en onderarm, nou ja, dat wil zeggen, wat ik voel is alsof de arm in brand staat. Wat ik heb is PostTraumatische Dystrofie. Ik voel dus ook niet welke snaar ik raak. Ik speel dus met plectrum en kan nog een weinig tokkelen met duim en wijsvinger, stairway to heaven gaat nog net maar klinkt bijna als een parodie :) Het vreemde is dat alle bewegingen als het ware geprogrammeerd staan in je brein. Ik speelde vroeger bij het oefenen altijd in het donker, soort blind leren gitaar spelen. Ik merk daar nu nog profijt van, ik raak altijd wel de goede sna(a)r(en). Helaas kan ik geen hele snelle slagjes meer, dat wordt rommelig.

Ik ben toen gestopt omdat ik gefrustreerd raakte met m`n eigen spel, je bent van jezelf een bepaalde standaard gewend en als je daar niet meer aan kan voldoen dan frustreert dat. Nu m`n dystrofie progressieve trekjes krijgt (ook m`n linkerhand begint in gebruik te minderen) ben ik weer serieus met gitaarspelen begonnen op therapeutische basis, puur om de vingers zoveel mogelijk in beweging te houden. In het begin was het erg, nu ben ik daar overheen. Er zijn nog zoveel dingen die ik wel kan (waaronder motorrijden, daar heb ik zelfs m`n vak van gemaakt) dat ik wel degelijk goed van het leven kan genieten. Het feit dat niemand mijn gerommel moet aanhoren helpt ook 8-)

Thijssie
24 maart 2006, 15:55
Waaaahhhh J-P :)

Jij ook hier, goed man! Beschouw jezelf meer dan welkom!

Gaaf, dat je weer meer "in de gitaren zit"....

J-P
24 maart 2006, 16:03
Haha, Matthijs, goed je weer eens tegen het virtuele lijf te lopen man!!!!Laatste keer dat ik nog eens op een podium stond was met jou :rockon: Was erg leuk toen!!!
http://onderhoud.luiemotorfiets.net/NL/fotoboekgifs/7303_9345_1046029542.jpg

Thijssie
24 maart 2006, 16:28
Haha, Matthijs, goed je weer eens tegen het virtuele lijf te lopen man!!!!Laatste keer dat ik nog eens op een podium stond was met jou :rockon: Was erg leuk toen!!!
http://onderhoud.luiemotorfiets.net/NL/fotoboekgifs/7303_9345_1046029542.jpg

Haha, verhip! Dat lijkt veel te lang geleden, was inderdaad leuk. De accomodatie is helaas niet meer, de gemeente heeft ingegrepen :mad: Dus een herhaling is niet mogelijk....

Gitaro
24 maart 2006, 16:57
:) Opeth! Bleak is zo'n vet nummer. :rockon:

J-P
24 maart 2006, 18:39
Mijn personal Opeth faves om mee te spelen zijn toch wel the Drapery falls, the Funeral portrait (van Blackwater Park), Closure (van Damnation), Wreath en Masters Apprentices (van Deliverance), the Baying of the Hounds, Beneath the Mire en the Grand Conjuration (van Ghost Reveries) en nDemon of the falls natuurlijk. De akoestische stukken gaan gewoon niet lekker, heb je ook meer gevoel voor nodig. Op een enkel lickje na gaan bovenstaande nummers best aardig... maar het niveau van de heren Äkerfeld en Lindgren, daar ben ik nooit in de buurt geweest, geweldenaars!

marc_o
24 maart 2006, 21:19
Welkom....een buurtgenoot zo te zien...

J-P
24 maart 2006, 23:00
Marc, woonde jij ooit in Eede? Had jij ooit een Ovation? Ik heb namelijk ooit een Ovation bij een Odijk in Eede gekocht :satisfie:

Veekeren
24 maart 2006, 23:36
Welkom....een buurtgenoot zo te zien...

Kom je bie judder nie veej hitaristen teejhen dan normaal?

johns
24 maart 2006, 23:36
Volgens mij zie ik ineens een stel bekende namen.

marc_o
25 maart 2006, 21:10
Marc, woonde jij ooit in Eede? Had jij ooit een Ovation? Ik heb namelijk ooit een Ovation bij een Odijk in Eede gekocht :satisfie:

Nee hoor, Heb wel in Rotterdam, Heerjansdam, Zwijndrecht, Sluis, Oostburg, Middelburg en nu in Axel gewoond...


En een Ovation.........daar word ik een beetje misselijk van....dus het is iemand anders.

vulvasonic
25 maart 2006, 22:42
Over toeval gesproken; ik heb ook nooit in Eede gewoont en tevens heb ik nog nooit een Ovation in mijn bezit gehad of zelfs maar op gespeeld!

ISN'T IT AMAZING?!?!?!?!?!


Hee J-P, welkom hier. Klasse, zo'n instelling. Ik heb met verbijstering je verhaal gelezen. Je zit in de juiste leeftijdscategorie, dus..... blijf gerust hangen hier! :D

marc_o
25 maart 2006, 22:44
Over toeval gesproken; ik heb ook nooit in Eede gewoont en tevens heb ik nog nooit een Ovation in mijn bezit gehad of zelfs maar op gespeeld!

ISN'T IT AMAZING?!?!?!?!?!


Hee J-P, welkom hier. Klasse, zo'n instelling. Ik heb met verbijstering je verhaal gelezen. Je zit in de juiste leeftijdscategorie, dus..... blijf gerust hangen hier! :D

Ik wist het!!!!
Wij zijn elkaar!!!

J-P
26 maart 2006, 01:34
Nee hoor, Heb wel in Rotterdam, Heerjansdam, Zwijndrecht, Sluis, Oostburg, Middelburg en nu in Axel gewoond...


En een Ovation.........daar word ik een beetje misselijk van....dus het is iemand anders.

Nah, een andere Odijk dus. En die Ovation, die was snel ook weer weg want we werden geen vriendjes...

marc_o
28 maart 2006, 13:09
En terecht, het zijn mislukte plastic woks met snaren erop.