PDA

View Full Version : Buizen rammelen?



waayer
24 maart 2006, 10:11
Ik heb een fender hot rod deluxe gekocht waarvan als ik op redelijk volume speel er iets gaat rammelen, het lijkt wel of er glazen tegen elkaar staan te rammelen.
Het rare is dat dit het duidelijkst tot uiting komt wanneer ik het drive kanaal gebruik en voornamelijk bij bepaalde noten,Ik weet het dit klinkt raar maar echt bij de noot c is dit het duidelijkst te horen.
Kunnen dit de buizen zijn en zoja kan ik ze zonder problemen zelf vervangen
zonder dat hij helemaal afgesteld moet worden?

Rwin
24 maart 2006, 10:18
de c-noot zal wel een staande golf creeëen. Verplaats je amp eens, zet hem niet in een hoek, en kijk of het dan nog steeds voorkomt.

E-J
24 maart 2006, 10:33
Ik heb dit eerlijk gezegd ook bij mijn Blues Deluxe...zou niet weten waar het aan ligt.

waayer
24 maart 2006, 10:37
Zouden het gewoon klote versterkers zijn?
Nee hoor ik heb er al eens een gehad en daar had ik totaal geen problemen mee, ik heb hem overal al gezet Rwin maar het blijft rammelen,ik heb ook al tegen de buisjes getikt ( voor zover een leek daar wat aan kan horen) en dan rammelt hij ook.

grindminder
24 maart 2006, 14:10
heb het zelfde probleem gehad met mijn ENGL, werd er zo gek van dat ik er maar nieuwe buizen in heb gezet...

vibro
24 maart 2006, 18:33
Men zegt dat als je dat geluid in je versterker hebt, hij lekker rinkelt.
Dat doet hij letterlijk.Niks aan doen en accepteren.
Ach dat geluid horen we toch altijd als we in de kroeg staan?

Han S
24 maart 2006, 19:23
Buizen kunnen 'microfonisch' zijn, kijk eens wat er gebeurt als je zachtjes tegen de buizen tikt. Als je een microfoonbuis hebt, gewoon een andere er in, het is meestal de ECC83 en die kost een drol.

Eko
24 maart 2006, 21:51
Waayer,
Op het Fenderforum wordt er vaak over de HRserie gesproken. Veelal over dit soort bijgeluiden. Microfonische buizen zijn idd veel gehoord. Ook het rammelen van de tubesockets komt zeer regelmatig voor. Gewoon even naar laten kijken door een expert.
Als je Marble bv belt kan Arie-Jan je van te voren vertellen wat een check kost. Kan hij hem ook gelijk goed afstellen als je dat wilt. Mailen kan ook op mable-amps.com