PDA

View Full Version : 7 string



Pee
2 november 2002, 11:37
om een 7string te bespelen. moet ik dan allemaal nieuwe akkoorden en scales leren?

er komt toch gewoon een b snaar bij dus alles wat je op de 'normale' b snaar speelt speel je ook op de lage b

pimmetje
2 november 2002, 11:46
Je hoeft geen hele nieuwe akkoorden en ladders te leren... je kan idd gewoon gebruiken wat je op de normale, hogere B-snaar gebruikt.

Je hebt natuurlijk wel de mogelijkheid om de akkoorden en losse tonen net ff anders te pakken... anders zou je die 7e snaar er net zo goed af kunnen laten :D.

pimmetje
2 november 2002, 11:49
Oh ja... voordat je zo'n 7-string beessie haalt wel ff kijken of dat echt is wat je wilt. Hebbie die extra B echt nodig?

Ik raak persoonlijk vaak een beetje in de war door die extra snaar. Tenminste... als ik ga kijken en denken. Als ik gewoon op gehoor speel, dan gaat 't over 't algemeen wel goed. Toch moet ik persoonlijk zo'n ding niet hebben... het doet voor mij toch meer kwaad dan goed :D.

Pee
2 november 2002, 12:00
als ik er 1 wil is het niet voor dit jaar en waarschijnlijk ook niet voor het volgende.

ik zou die zevende snaar niet gebruiken om limp biskit enzo mee te spelen maar gewoon zoals steve vai.

als ik aan het spelen ben mis ik wel soms zo'n zevende snaaar.

Eren10
8 november 2009, 03:31
Ik wil een gitaar kopen, maar ik twijfel tussen 6 of 7 snaren.
Hoe makkelijk is het om 6 snarig gitaar af te stellen zodat ie de lage B wel heeft en alleen de E mist.
Als dit makkelijk kan kwa kosten en tijd zal ik een 6 snarig gitaar nemen.

Megadeth22
8 november 2009, 04:10
Ik wil een gitaar kopen, maar ik twijfel tussen 6 of 7 snaren.
Hoe makkelijk is het om 6 snarig gitaar af te stellen zodat ie de lage B wel heeft en alleen de E mist.
Als dit makkelijk kan kwa kosten en tijd zal ik een 6 snarig gitaar nemen.
Afstellen kan maar wordt moeilijk, immers je je brug goed moet afstellen, nieuwe snaren erop (13?) etc.
Je hebt ook Bariton gitaren, dat zijn 6 snarige gitaren in B stemming. Dus die missen ten opzichte van een 7 snaar alleen de hoge e-snaar.

Thundermane
8 november 2009, 13:09
Ik zelf heb ook een 7snarige gitaar, is wel leuk, maar ik vind het niet perse nodig. Het enige voordeel bij een 7snarige gitaar is dat je min of meer de zelfde tuning kan houden en daarbij ook nog lager kan. Scheelt veel switchen naar andere tunings als je een keertje een tandje lager wil.