PDA

View Full Version : zeulen



Orpheo
24 maart 2006, 01:15
Wat vinden jullie meer zeulen, een 212 combo, of een los head en een 212 kast? ik gooi t in een pol, dan houden t we alleen bij die 2.

paulusdeBKB
24 maart 2006, 01:26
Losse head is meer gezeul.

Met een combo ben je in twee keer lopen klaar: 1 keer met het combo en 1 keer met je gitaar en je pedalenbak in je andere hand

Met een losse head loop je 1 keer met je head, 1 keer met je kast en 1 keer met je gitaar en pedalen.

En aan iedereen die gaat zeggen dat een 2x12 combo te zwaar en te onhandig is:
- watje, ik sleep een 4x10 combo mee naar optredens en nee, ik heb dan bij het spelen geen last van verzuurde onderarmen. (was getekend, Popeye)
- steekwagentje

BeeJee
24 maart 2006, 01:39
Weet je wat pas stoer is? 4x12 met EVM-12L....:rockon:

paulusdeBKB
24 maart 2006, 01:58
... en dat dan in een Pink Cadillac! :gitarist:

Bins
24 maart 2006, 08:50
Dat 1x lopen verhaal gaat bij mij niet echt op, want je moet toch nog weetikhoeveel keer heen en weer voordat het drumstel binnen is, dus die ene keer extra lopen neem ik wel voor lief. En de zanger heeft zelf geen gear, en loopt toch ook. Met een top + kast ben je flexibeler imo.

En een beetje bikkel neemt de top in 1 hand en de speaker in de andere :) (2x12 dan heh, en geen 5150 top)

almarvk
24 maart 2006, 09:33
Heel simpul; je moet 2 keer lopen. En een 2x12 met top is groter dan een combo!

Orpheo
24 maart 2006, 09:41
tja, ik heb zelf liever een 212 kast en head. ieder ding apart is lichter dan de combo zelf, en je loopt dus sneller met die 2 dingen heen en weer dan met 1 loodzware combo.

johantipker
24 maart 2006, 09:48
ik loop 1x.....steekwagentje met luchtbanden, combo erop 1 gitaar op rug en rest in bags aan t steekwagentje......heb zo al vele stads centra, zalen met verweg parkeergezeik op deze manier doorkruist...gaat super...op zulke momenten moet je niet aan 3 19 "koelkasten en div stacks denken. Maar zodra ik een roadie heb......

moest vanmorgen in alle vroegte nog voor een clinicje op een school zijn....en ja hoor....ver weg parkeren.......en een end door de school heen........lang leve de steekwagen! Alleen met trappen maak je me nog gek...

(ze zijn vaak in de aanbieding bij gamma achtige winkels voor rond de 25 euri, neem er eentje met luchtbanden, dat vinden je tubes fijner en t rolt gewoon lekkerder, die ik nu heb, doe ik al 6 jaar mee, het enige onderhoud is af en toe de bandjes bij het pomp station oppompen en een drupje olie) :soul:

PS: ooit liep ik zo een cafe'tje binnen en iemand roept uit:

"kijk, heb je Johan met z'n Rock & rollator!!!!" :rockon:

Dude
24 maart 2006, 09:53
ik ga toch zeker voor de top + 2x12 kast hoor,

1x12 kast is NOG minder zeulen, Vroegah vond ik het cool om mn 4x12 + top mee te zeulen... fuck die nam ik zelfs mee naar de oefenruimte, en dan savonds laat weer in het trappenhuis omhoog (9 trappen) Dat heb ik toch wel een jaartje gedaan zo.....
Daarna sleepte ik mijn marshall jcm800 1x12 combo mee maar die woog als dieplood, toen bedacht ik me dat een 2x12 en een jcm800 top makkelijker mee te nemen waren, dat werd ik zat, 800 1x12 de deur uit en een koch studiotone top aangeschaft, alleen werd ik het gesjouw met die 2x12 kast zat, jcm2000 1x12 combo gekocht, nu mis ik toch wel een beetje die druk van een gesloten 2x12 dus heb ik de kleine versie van de 2x12 van marshall (de 1922) gekocht en ga ik met die jcm800 + koch studiotone top aan de slag op 1 cab,

meer sjouwen dan die 1x12 maar toch wel wat waard

AART
24 maart 2006, 10:58
top + zoveel mogelijk kasten! :cooler:

desnoods neem je idd een steekwagen, maar kasten hebben meestal wielen.

Wabbie
24 maart 2006, 11:11
Idd, Top+ kasten. Gewoon slepen met die handel. Ik heb al zovaak heen en weer gelopen met zware marshall kasten en lompe bascabinetten dat ik er eigenlijk wel aan gewend ben. Gisteren ook maar eens een keertje mijn eigen 4x12 en powertone meegenomen naar repetitie. Viel me eigenlijk best wel mee hoeveel gesleep het was :-D

Joey Handsome
24 maart 2006, 14:47
Ik vind een 2x12 combo echt klote om te verslepen. Dat ding van me weegt zo'n 40 kilo, maar het is en blijft beter dan twee keer lopen met een lompe 4x12 en nog eens een head erbij die ook zo zwaar is dat als je er een lift mee inloopt je enkel nog naar beneden kan.

johantipker
24 maart 2006, 15:08
misschien toch een vorkheftruckje? 8-)

Stitch
24 maart 2006, 18:18
Volgens mij weegt mijn 5150 combo net zoveel als de marshall 4x12+randall top die ik voorheen had... Ik moet er nog een keer een karretje voor maken ofzo :) Het ligt er dus maar net aan wat voor gear je hebt.

casper innosence
24 maart 2006, 19:07
ik ga toch voor top + kast, dan kun je et gewicht tenminste verdelen, al moet je wel n keer vaker lopen... of met een 4x12 met wieltjes en een fatsoenlijke onder grond (glad dus...) gewoon de top op de kast zetten en rollen.. Ik neem 9 van de 10x mn eigen cab mee met gigs, zeker van een fatsoenlijk geluid (waar je aan gewend bent) en we hebben toch n bus terbeschikking...

Bigfoot414
25 maart 2006, 14:43
Ik ga ook voor top + kast.
Want ik ben nu eenmaal geboren met een slechte rug. Op mn 13e is er een stuk ijzer ingezet ter versteviging.
Mijn moeder maakt zich al zorgen als ze me met 1x12 combo ziet sjouwen en ik weet gewoon dat een 2x12 combo niet veel beter zal zijn.
Daarom heb ik sinds een paar maanden een Framus V30 2x12 kast en nu ga ik sparen voor een mooie head voor erboven op.

Wormaap
25 maart 2006, 15:40
Liever top + kast. Een 4x12 (sorry, geen ervaring met 2x12) is precies breed genoeg om'm redelijk comfortabel alleen te dragen, en met z'n 2en zet je gewoon de top erop en til je'm zo naarbinnen :)

blademan
25 maart 2006, 16:29
timmer een flightcase met wielen voor je 212 combo en je rijdt em vervolgens overal naar toe. Gitaarkoffer erop, 1 x lopen en duwen en klaar is kees.

DarknessAwaits
26 maart 2006, 03:03
timmer een flightcase met wielen voor je 212 combo en je rijdt em vervolgens overal naar toe. Gitaarkoffer erop, 1 x lopen en duwen en klaar is kees.

Of hetzelfde verhaal voor je 4x12 mét top en gitaarkoffer...

zjanke
26 maart 2006, 10:56
timmer een flightcase met wielen voor je 212 combo en je rijdt em vervolgens overal naar toe. Gitaarkoffer erop, 1 x lopen en duwen en klaar is kees.

Uit mijn roadie-ervaring +1.

Een 4x12 met spullen er bovenop wordt onstabiel over drempels, parkeerplaatsen en smalle trapjes.

DarknessAwaits
26 maart 2006, 13:30
Uit mijn roadie-ervaring +1.

Een 4x12 met spullen er bovenop wordt onstabiel over drempels, parkeerplaatsen en smalle trapjes.

http://www.spanbanden.nl/image/front.jpg

Maar zelf til ik ze ook per stuk hoor.

Ritch
26 maart 2006, 13:33
timmer een flightcase met wielen voor je 212 combo en je rijdt em vervolgens overal naar toe. Gitaarkoffer erop, 1 x lopen en duwen en klaar is kees.

Bij mij hetzelfde geval: versterker erin, koffer erop en de gitaar op de rug. Rijden maar! :)