PDA

View Full Version : Midiswitcher in combo monteren



ruezzz
23 maart 2006, 21:06
In hoeverre is het af te raden een midiswitcher (Nobels MS-1) in een combo (Engl Thunder 50) te monteren?
Ik meende hier laatst iets over te lezen.
Is het echt uit den boze vanwege de speaker (magneet) of valt het wel mee?

Ik wil em gewoon met klittenband ergens achterin het combootje hangen, geeft dat sowieso problemen?

Dirk_Hendrik
24 maart 2006, 09:17
Die magneet gaat je geen last bezorgen. Gewoon gaan dus!

ruezzz
24 maart 2006, 09:28
Thanx, I trust you...;)

piezo
24 maart 2006, 09:47
Die opmerking was van mij waarschijnlijk. Ik heb mijn Nobels MS-4 gekocht van iemand bij wie dat wèl problemen heeft opgeleverd. Ik heb ook een mailtje aan Nobels gestuurd met o.a. een vraag daarover en door Nobels werd het dus afgeraden.
Maar ja, proberen kan geen kwaad, lijkt me.

Nocki
24 maart 2006, 12:20
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan maar met een andere midiswitcher. geen problemen gehad!

Nocki

Dirk_Hendrik
24 maart 2006, 12:42
Die opmerking was van mij waarschijnlijk. Ik heb mijn Nobels MS-4 gekocht van iemand bij wie dat wèl problemen heeft opgeleverd. Ik heb ook een mailtje aan Nobels gestuurd met o.a. een vraag daarover en door Nobels werd het dus afgeraden.
Maar ja, proberen kan geen kwaad, lijkt me.

Interessant.Dat betekent dat een statisch magnetisch veld in staat is de functionaliteit van vermoedelijk 5 volt logica om zeep te helpen. Dan moet een dito magneet zijn.. Is er ook een verklaring waarmee Nobels dat afraden doet?

Einzeln
24 maart 2006, 14:17
Misschien schieten de relaytjes niet meer terug door de magneten?

piezo
24 maart 2006, 20:29
Interessant.Dat betekent dat een statisch magnetisch veld in staat is de functionaliteit van vermoedelijk 5 volt logica om zeep te helpen. Dan moet een dito magneet zijn.. Is er ook een verklaring waarmee Nobels dat afraden doet?

Ik heb het mailtje niet meer, maar ik meen, dat er geen verklaring bij gegeven werd.
Als ik zelf iets mag opperen:Als er een flinke wisselspanning door de spoel gaat, is het magneetveld niet meer statisch - al zal de polariteit niet omkeren natuurlijk - en zorgt dat dan voor het disfunctioneren. Ik ben niet bekend genoeg met relais om dit te kunnen onderbouwen, maar iemand anders misschien wel.