PDA

View Full Version : Alleen Clean gebruiken op je scheurbak !!!



Marshallover
2 november 2002, 07:14
Hallo mensen,

Ik heb een aantal topics opgestart die gaan over het gebruik van meerdere effecten en satriani-solo effecten.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel een grote versterker hebben met meerdere channels (Clean, Crunch, Lead), maar alleen de clean channel gebruiken en of ze dus alles via effecten over die channel regelen.

Ik ben ook benieuwd hoe ze dan de effecten schakelen en of de Boss LS-2 ook handig is bij het schakelen van een slaggitaar-effect (lichte distortions) en de Lead-effecten

Ik ben namelijk van plan om een loop te maken met de LS-2 en op die manier twee verschillende effecten stromen op te bouwen, zodat ik bij het wisselen geen 2 voeten hoef te gebruiken maar gewoon met 1 voet kan schakelen.

Ik wil in ieder geval de DS-2 als Solo geluid gaan gebruiken, de MT-2 als lekkere metal distortion en een paar andere effecten voor de slaggitaar (Chorus, Delay, Phaser, Flanger, Vibe, .........etc.)

Ik wou het als volgt schakelen:

Gitaar----Boss Volume/Expression Pedal---------Digital Delay (DD3)------Line Selector (LS-2)------A: Metal Zone(MT-2)---Phaser(PH-3)---
Guyaton SV-2---Chorus(CE5)
B: Equalizer(Ge-7)-Distortion(DS-2)
-----output LS-2 naar versterker.

Voor het solo-geluid hoop ik voldoende te hebben aan de equalizer en de DS-2, is dat voldoende voor een warm en mooi solo-geluid ??? Of moet er een extra distortion achter???, zodat ik de DS-2 als booster kan gebruiken

Hoe kan de LS-2 ook dienen als stroom-"Centrale" ??????????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2002-11-02 09:51 ]</font>

Lacrymosa
2 november 2002, 10:01
Ik wil nie heel erg zeiken, maaruh
waarom zet je je delay VOOR je distortion?
dit wordt een onwijs lelijke brei van blurry geluid.

CheerS!!

Marshallover
2 november 2002, 10:33
Kijk, daar heb ik dus wat aan, ik wist niet dat het een smurrie wordt als je de delay voor de distortion zet, dus ik kan het beter in de solo-effecten gooien (Line B) ???

Negative K3 fan
2 november 2002, 11:07
JE hebt ook bands die een line6 Vetta hebben en ALLEEN 1 metal stand gebruiken, ze schakelen neit eens tussen clean en distorted, daar zijn vetta's volgensmij niet voor gemaakt.

(band in kwestie is AF)

skanky
2 november 2002, 12:08
Yep je kan met de LS-2 andere pedalen voeden, maar dan moet de ls-2 natuurlijk wel met een adapter gevoed worden :smile:

Marshallover
2 november 2002, 12:14
Hoe voedt hij de rest dan?

skanky
2 november 2002, 13:09
dan moet je een apart snoertje erbij kopen, die zijn niet zo duur. Die sluit je op je ls-2 aan, er zitten 5 pluggen aan zo'n snoertje en die plug je in je pedalen

Marshallover
2 november 2002, 13:49
Dus maximaal 5 pedalen per LS-2 ???

skanky
2 november 2002, 16:03
ik weet niet hoeveel maximaal, ik heb er 5 aan zitten in iedegeval, volgens mij kan je meerdere kabeltjes aan elkaar pluggen, maar dat weet ik niet zeker

B108
2 maart 2003, 16:28
Ik gebruik het clean-channel voor nirvana,...
waardij ik voor de chorus een DS-2 gebruik.

Voor punk en palm-muten gebruik ik het leadkanaal van mijn Peavey Bandit 112 II omdat het heel lekker klinkt en weinig 'ruist' bij pauzes.

Nielsje
2 maart 2003, 17:43
Ik heb nu een DSL 100, en zoals je misschien weet, heeft het ding, clean, crunch, lead 1 en lead 2...
over het algemeen gebruik ik alleen het cleane kanaal, dat ik laat oversturen door m'n DOD250 of m'n cleanboost. lead kanaal gebruik ik soms, voor de gary moore achtige dingen...
Als ik jou was, zou ik, je tijd-gebaseerde effecten, zoals flanger, delay, in je effectloop van je amp zetten, vind ik beter klinken.
Je kan ook heel eenvoudig een soort van effecten keuze geval ding zelf maken, staat op http://www.geofex.com dan kan je gewoon verschillende 'banks' kiezen, en bij iedere bank gewoon kiezen, welke effecten, en in welke volgorde je ze wil hebben. allemaal gewoon analoog, dus met instel draaischakelaars enzo, best simpel te maken, begrijpen en te maken. maar daar moet je wel ff voor zitten, dat zou ik doen als ik jouw was...

groeten

Negative K3 fan
2 maart 2003, 19:46
Ik ken van die figuren die een vette gebruiken terwijl ze alleen maar hetzelfde distortion geluid gebruiken in hun liedjes (AF)

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 21:00
Op 2003-03-02 19:46, schreef Negative K3 fan:
Ik ken van die figuren die een vette gebruiken terwijl ze alleen maar hetzelfde distortion geluid gebruiken in hun liedjes (AF)


dat zei je hierboven ook al :smile:



ennuhm.. ander persoon... een DS-2 voor chorus? huh?

sash
2 maart 2003, 21:25
Wa?

andy
2 maart 2003, 21:26
Ik speel over een buizentop, city of jcm 800.
Ik gebruik alleen het cleane kanaal.
Het signaal gaat door de Boss Metal Zone, dan door een Boss equaliser, daarna door de Ibanez Digitale delay (jaren 80 bakje met daarin zowat alle effecten, chorus, flanger etc).
Slag speel ik puur en alleen op de metal zone, voor leuke intro'tes, loopjes etc, wil ik de delay nog wel eens aantrappen. Bij solo's krik ik het volume op met de equaliser en schop dan de delay ook aan voor een wat ruimmtelijk effect.

Gebruik dit set upje al een paar jaar en ben nog niet tot iets anders te verleiden geweest.
Maar inderdaad eerst de ditortion, dan pas de delay.

Negative K3 fan
2 maart 2003, 21:34
Op 2003-03-02 21:00, schreef Ic3gl0vE:


Op 2003-03-02 19:46, schreef Negative K3 fan:
Ik ken van die figuren die een vette gebruiken terwijl ze alleen maar hetzelfde distortion geluid gebruiken in hun liedjes (AF)


dat zei je hierboven ook al :smile:



ennuhm.. ander persoon... een DS-2 voor chorus? huh?


Jezus, wie flikkert al die oude topics dan in godsnaam omhoog?

Marshallover
2 maart 2003, 21:36
Juist ja, hoezo oud, krijg net een bende mailtjes van al die reacties van jullie, al een paar maanden geleden gestart dit topic !!!
Ik heb het al lang voor elkaar, dus veel nut heeft het ook niet meer !!!

Ene B108 gooit die oude topics weer omhoog, zeker iemand die niks beters te doen heeft.....


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2003-03-02 21:37 ]</font>

Negative K3 fan
2 maart 2003, 21:42
Ja, bij deze een oproep aan B100, je gedrag wordt niet echt gewaardeerd.

Mitch
2 maart 2003, 21:51
Weet iemand trouwens of je een goed scheurgeluid uit een Marshall Supervibe kan halen ????????????????

Negative K3 fan
2 maart 2003, 21:56
supervibe, dat is toch een soort tremolo pedaal :grin::D:D:D

nou uhh, als je de rate hoog genoeg zet of als je wat gaat modden moet het lukken hoor!

jorrit
3 maart 2003, 13:10
lennard volgens mij moet je eens wat beter naar after forever luisteren voodat je je grote bek open trekt...

B108
3 maart 2003, 20:28
ennuhm.. ander persoon... een DS-2 voor chorus? huh?
[/quote]


Ik gebruik op het clean-kanaal een DS-2 tijdens de chorus (refrein). :smile:

Dirk_Hendrik
3 maart 2003, 22:04
Mijn setup gaat indardaad uit van alleen het cleane kanaal. Daardoor kan ik zonder probleem op elke gitaarversterker een soortgelijk geluid krijgen. Uiteraard wel vereisend dat die versterker een stevig clean vermogen heeft. Een 15 watt Park blijft tenslotte altijd klinken als een 15 watt Park...

Ik maar grofweg gebruik van 4 settings. Helemaal clean, Chorus Clean (Ibanez CSL of Boss CE2) , overdrive (Ibanez Supertube STL), en Lead (Boss OD2 + STL).

Om het schakelen gemakkelijk te maken staan mijn pedaaltjes 2 aan 2 in een 45 graden hoekje. Zo kan ik tegelijk een pedaal in en uit schakelen terwijl de bereikbaarheid van het pedaal los ook goed is. Overschalelen van overdrive naar chorus is dus 1 trap op 2 pedalen tegelijk. Voor Lead laat ik de STL lekker aanstaal terwijl de OD2 en een boostende EQ met 1 volgende trap op de pedalen tegelijk aan gaan. Het Delay pedaal staat los daar ik dat toch meestal individueel intrap. Zo dat was weer lekker vaag.

Marshallover
4 maart 2003, 07:21
OK, lang geleden, dit Topic, maar goed.
Hierbij mijn tegenwoordige setup:

Marshall TSL 100 op het cleane kanaal:

Lineselector A; Korg AX1000g Effectenprocessor voor Delay, Solo sounds an modulation effects.

Lineselector B; Chorus, Metal Zone, Turbo Distorion en als laatste de equalizer.
kijk ook op http://www.raiden.tk onder Gear, daar staat de hele bende !!!

Negative K3 fan
4 maart 2003, 08:30
Op 2003-03-03 13:10, schreef jorrit:
lennard volgens mij moet je eens wat beter naar after forever luisteren voodat je je grote bek open trekt...


Ik heb gvd een heel optredeen van hun herrie aangehoord en ze zaten de HELE tijd distorted te spelen, er lag geen footswitch op het podium en de gitaren zaten recht in de amps, of geloof je me niet?

jorrit
10 maart 2003, 09:07
ik heb gvd meer dan 10 optredens van af gezien en nee ze spelen niet alles distorted...dus of jij hebt niet opgelet of je was op een optreden met een andere setlist als normaal....