PDA

View Full Version : Is dit een goeie deal? Hartke Kickback 15



Kasper
23 maart 2006, 19:23
Zie enkele posts naar beneden voor update.


Aangezien we momenteel geen basversterker in ons (mijn) bezit hebben, overweeg ik om een amp aan te schaffen. Nu kennen we iemand die een Hartke Kickback 15 bassamp (120Watt) wegdoet.
Ik speel in 2 bands, enerzijds een hardcorebandje en anderzijds een coverband. Ik heb geen idee of ik hiermee boven het geluid van de andere 2 gitaaramps ga komen tijdens repetities? Dat zijn 2 100Watt half-stacks.

De amp wordt verkocht voor €350 en is nog 8 maand onder fabrieksgarantie. Nooit mee opgetreden en nauwelijks bespeeld.

Zoals je kunt zien op de foto is hij ook ideaal om als monitoring te gebruiken:
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/KB15-2d26052e883798a5f836530263e001eb.jpg

Graag jullie meningen :cheerup:

schwalbe
23 maart 2006, 19:30
Geen enkel combo houdt 2 100 watt halfstacks bij als die flink opengetrokken worden. Probeer een tweedehands top met meer dan 250 watt en een 4x10 of een 2x15 of een 2x12 te kopen (een 2x10 of een 1x15/1x12 gaat het ook niet redden).

Kasper
23 maart 2006, 19:37
Daar vreesde ik dus alvoor. Maar het probleem is de €€€

We gaan volgende maand misschien onze eerste redelijk goed betaalde gig hebben waarmee we het meeste van die bass amp zullen teruggewonnen hebben.
Ik speel niet bijster veel bass. Het is meer begonnen als een vriendendienstje en bass spreekt me nu momenteel ook nog niet zo erg veel aan om er zotte kosten aan te doen. De basgitaar waar ik op speel is ook geleend.

Anavrin
23 maart 2006, 20:06
check m'n onderschrift...(PM maar);)

Bij optredens staat er toch 9 van de 10 keer een speakerkast klaar voor je, dus het enige wat je in eerste instantie nodig hebt is een bastop.

Kasper
23 maart 2006, 20:35
Ik heb even die onderschriften weer moeten aanzetten, want 9 op de 10 keren zijn ze toch gewoon irritant.

Die top die je verkoopt ziet er echt wel cool uit Anavrin!
Maarja, dan heb ik ook nog geen boxen hé. Voor repetities ben ik daar dan niet echt veel mee. En de prijs met boxen erbij ligt dan ook weer aan het dubbele van die 350 euro die ik eventueel van plan was uit te geven. Ik zal nog eens goed mijn geld moeten tellen.

schwalbe
23 maart 2006, 23:54
Goed rondkijken op de tweedehands markt loont, ook al heb je geduld nodig. Geld is bij mij ook altijd een probleem maar toch lukt het altijd. Ik heb afgelopen jaar 3 bastops gekocht en geen ervan was duurder dan 150 euro. Eentje is 350 watt, eentje 420 watt, en eentje 120 watt volledig buizen. Tweedehands speakers ben ik wat huiverig voor dus ik heb zelf een cab gebouwd.

Kasper
24 maart 2006, 20:33
Een Trace Elliot type 7210 SMC PG7 300W RMS 2*10inch voor 450euro, is dat iets moois? Voor zover ik weet worden Trace Elliot amps altijd opgehemeld hier?

http://rockknjiga.com/slikerecenzije/7210.jpg

schwalbe
25 maart 2006, 00:37
Is niet duur volgens mij. Mits je PA ondersteuning hebt zou dit wel krachtig genoeg kunnen zijn.

sickpunk
25 maart 2006, 11:13
met 300W kom je een heel eind hoor... ik heb een hartke 2500, die maar met 1 cab draait, oftewel maar iets van 180W... hoef em maar op 3 te zetten en blaas er zo boven uit.
hoewel de 2x10" nou niet echt geweldig zal zijn. kijk of je er nog een 1x15" bij kan halen, scheeld een hoop in je geluid.

Anavrin
27 maart 2006, 14:20
is zeker een vette optie. Ik heb zelf nu een top, een cab en een combo van Trace, en die rocken echt. Je moet alleen wel van het geluid houden, want dat is bij Trace nogal typisch...

Marcel2
8 april 2006, 18:02
Zie enkele posts naar beneden voor update.


Aangezien we momenteel geen basversterker in ons (mijn) bezit hebben, overweeg ik om een amp aan te schaffen. Nu kennen we iemand die een Hartke Kickback 15 bassamp (120Watt) wegdoet.
Ik speel in 2 bands, enerzijds een hardcorebandje en anderzijds een coverband. Ik heb geen idee of ik hiermee boven het geluid van de andere 2 gitaaramps ga komen tijdens repetities? Dat zijn 2 100Watt half-stacks.

De amp wordt verkocht voor €350 en is nog 8 maand onder fabrieksgarantie. Nooit mee opgetreden en nauwelijks bespeeld.

Zoals je kunt zien op de foto is hij ook ideaal om als monitoring te gebruiken:

Graag jullie meningen :cheerup:

Ik heb een paar jaar over een Hartke Kickback 15 gespeeld.
Prima combo, helemaal niks mis mee.
Zeker voor de oefenruimte heeft deze combo genoeg power.
En of je hiermee boven 2 110 watt half-stacks uitkomt hangt af van de vraag of jullie met z'n allen een gehoorbeschadiging willen oplopen.

Kasper
9 april 2006, 02:15
Ik heb een paar jaar over een Hartke Kickback 15 gespeeld.
Prima combo, helemaal niks mis mee.
Zeker voor de oefenruimte heeft deze combo genoeg power.
En of je hiermee boven 2 110 watt half-stacks uitkomt hangt af van de vraag of jullie met z'n allen een gehoorbeschadiging willen oplopen.

Nuja die vermogens zijn ook maar een indicatie eigenlijk. Die volumes staan nooit volledig open. Dat het half-stacks zijn, is volgens mij iets belangrijker voor een stevige sound. We spelen ook altijd met oordoppen in. Je kunt moeilijk ook het volume van de drummer terugdraaien, dus moet je er wel boven komen met je gitaar en bas.

Ondertussen heb ik al een Trace Elliot combo + Ampeg cab gekocht van 300Watt. Daarmee kan ik zonder problemen boven de gitaren uitkomen. Met een kleinere hartke van 120Watt zal dat misschien ook wel gelukt zijn, maar ik zet toch liever niet mijn versterker volledig open. Het is aangenamer om te weten dat je versterker op standje 4 genoeg produceert.

Marcel2
9 april 2006, 18:43
We spelen ook altijd met oordoppen in. Je kunt moeilijk ook het volume van de drummer terugdraaien, dus moet je er wel boven komen met je gitaar en bas.

Het is een misverstand te denken dat een drummer niet zachter kan spelen.
Een misverstand dat overigens vooral bij drummers leeft.

Kasper
9 april 2006, 19:27
Het is een misverstand te denken dat een drummer niet zachter kan spelen.
Een misverstand dat overigens vooral bij drummers leeft.

Ook voor hardcore? :p

Nuja zijn basdrum zit al vol lakens gestouwd hoor :)

Amesuo
9 april 2006, 21:01
een goede drummer kan zowel zacht als hard spelen.. ik ken een krel die slaap 6 stokken met optreden kapot.. hij heeft zelfs een van zn hihats doormidden geslagen.. of je dan goed bezig bent is nog een vraag apart..

Marcel2
10 april 2006, 08:28
Ook voor hardcore? :p

Nuja zijn basdrum zit al vol lakens gestouwd hoor :)

Je mag van mij zo hard spelen als je zelf wilt.
Maar mag ik het vreemd vinden, wanneer iemand z'n best doet om zo hard mogelijk te spelen en vervolgens oordoppen indoet om het geluid te dempen?

Marcel2
10 april 2006, 08:29
een goede drummer kan zowel zacht als hard spelen.. ik ken een krel die slaap 6 stokken met optreden kapot.. hij heeft zelfs een van zn hihats doormidden geslagen.. of je dan goed bezig bent is nog een vraag apart..

De vraag stellen is hem beantwoorden.

paulusdeBKB
10 april 2006, 12:00
Jaahaaa!!! Drummers afzeiken, whooohooo!!!! Hoihoihoihoi, eindelijk weer eens!

Alle gekheid op een stokje: drummers mogen dan wel vaak te hard spelen maar dat ze nou net van gitaristen commentaar moeten krijgen dat riekt een beetje naar pot vs ketel...

Marcel2
10 april 2006, 18:51
Ik ben een bescheiden bassist.

Kasper
11 april 2006, 17:56
Je mag van mij zo hard spelen als je zelf wilt.
Maar mag ik het vreemd vinden, wanneer iemand z'n best doet om zo hard mogelijk te spelen en vervolgens oordoppen indoet om het geluid te dempen?

Dat mag jij zeker vinden.

Maar wat voor nut heeft het als je op repetities gaat drummen als een bluesdrummer om dan op optredens alles te gaan geven. Nuja ik ben ook geen drummer en weet ook niet of het een grote verandering is in de manier van spelen. Het is trouwens verkeerd om te spreken over oordoppen om een idicatie te geven aan het volume. Vanaf je wat hardere muziek speelt is het dom om geen oordoppen te gebruiken.