PDA

View Full Version : Fender 2006 Upgrade



greendayrocks
23 maart 2006, 18:49
vanaf 01/2006 is er een nieuwe upgrade van de mexicaanse fenders, heb ik opgevangen, naar het schijnt worden die nu ook met de hand gemaakt in Mexico

Weet iemand er iets meer van?
Zijn er nog andere dingen veranderd?

thnx

guitardude
23 maart 2006, 18:59
Geloof je het zelf?
Ze gaan die dingen echt niet compleet met de hand maken. Kost ze veel te veel geld.

Nitefly7
23 maart 2006, 19:43
als ik de kwaliteit van sommige USA Strats bekijk, denk ik dat "het met de hand maken" meer Handen zou kosten dan Geld :sssh:

alle gekheid op 'n stokje: de gedachte dat sommige gitaren met de hand gemaakt zijn of boutique'achtige trekjes vertonen, is een mooie romantische gedachte..

maar de bouwkwaliteit is vaak niet doorslaggevend voor de innige relatie die je zult moeten opbouwen met je gitaar :gitarist:

sommige oudere MIM Strats waren voor mij 'like a glove' (de Super Strat of Deluxe Players Strat ofzoiets?) en die zou ik zo verkiezen boven een USA Standard of Heimwee One...

RS-Rik
23 maart 2006, 20:46
Kpe vandaag bij een winkel op een MIM Telecaster '72 custom gespeeld en jeeezus wat klinken die dingen lekker..

Rock&Roll
24 maart 2006, 10:42
vanaf 01/2006 is er een nieuwe upgrade van de mexicaanse fenders, heb ik opgevangen, naar het schijnt worden die nu ook met de hand gemaakt in Mexico

Weet iemand er iets meer van?
Zijn er nog andere dingen veranderd?

thnx
Met de hand worden ze zeker niet gemaakt. Geldt trouwens voor custom shops ook, die bodies en zo worden heus niet met de hand gemaakt...
Maar om op de vraag te antwoorden, er zijn enkele updates voor de standard strat. Zoals, medium jumbo frets (eindelijk), satin finish op de neck en een 'vintage styling' (wat erop neer komt dat ie er als classics uitziet, maar met moderner features). :soul:

vibro
24 maart 2006, 18:22
De "met de hand" gemaakte gitaren vertoonden enorme verschillen. Nu deze met CNC freesmachines gemaakt worden zijn de toleranties veel kleiner en dus past alles veel beter in elkaar. Veel belangrijker is de kwaliteit van de materialen. Dat is wat een instrument goed of slecht maakt. Geloof me er zijn hele beroerde "hand gemaakte" instrumenten en hele goeie machinale. Trouwens ze worden allemaal met de hand afgewerkt en in elkaar gezet.

Eko
24 maart 2006, 18:46
Vibro heeft gelijk. Fender bouwt z`n customshop gitaren echt met de hand. Alleen je gaat toch niet met de hand staan zagen en boren? Dat gebeurt gewoon op de beste manier , CNC gestuurd. Het uitzoeken van de materialen gebeurt wel handmatig en op oog en oor.
Daarna kun je kiezen tussen diverse stadia van handbouw. Varierend van gebouwd door een groep tot echt exclusief door een masterbuilder.
Je kunt zelfs een 100% kopie laten maken van je eigen favo strat of tele. Kost een paar centen , maar dan heb je wat. Hij wordt dan 3D gescand met een 3D laserscanner.
Of het allemaal de centen waard is? Mogen we allemaal zelf zelf weten!

Als Fendergek denk ik dat ze het binnen de kortste keren ook wel gaan aanbieden , Jose-built o.i.d.
Laten we wel wezen , de Japanse instrumenten uit begin jaren 80 waren zo goed dat we ze nu verzamelen. Kan dus ook gewoon uit Mexico zo komen!
Weer een nieuwe catagorie om te verzamelen.