PDA

View Full Version : Gitaar + versterker



alexgit
1 november 2002, 23:28
Hmm ik heb denk ik een beetje een dilemma (ja ook al).
Want als je dus bijvoorbeeld nog niet weet welke gitaar je koopt en je probeert verschillende gitaars op verschillende versterkers is het dan niet zo dat de ene gitaar op de ene versterker hetzelfde klinkt als de andere gitaar op een andere versterker. En hoe weet je dan welke gitaar en welke versterker je moet kopen?
Wat is nou een goeie manier om het te testen?
BTW mijn gitaar wordt waarschijnlijkj een epi lp std/custom en de versterker weet ik dus nog niet ik speel blues/rock en wil graag een warm en vol geluid.

Luca P
1 november 2002, 23:35
Ik wist het pas na 22 jaar spelen. Les Paul en een Koch Twintone. Maar heeeeel af en toe.....
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er zijn nou eenmaal weinig gitaristen die bij met de aanschaf van hun eerste gitaar het licht hebben gezien.
Dus je zal het zelf moeten vinden.

Luca P
1 november 2002, 23:37
Trouwens, Koch moet je zeker een keer proberen. Wat aan de dure kant, maar wel breed inzetbaar.

Ic3gl0vE
2 november 2002, 00:15
probeer elke gitaar uit op dezelfde versterker.. Marshall valvestate ofzo die hebben ze overal wel. als je dan eenmaal de voor jou beste gitaar hebt ga je naar een leuke versterker zoeken...

vulvasonic
2 november 2002, 00:19
Luca P heeft gelijk.
Je bent volgens mij nooit klaar met het zoeken naar het beste geluid.
Het is zelfs zo dat wanneer je een nieuwe versterker probeert, dat ie geweldig blijkt te klinken, dat je hem koopt (je had hem tenslotte uitgeprobeerd met je eigen gitaar), vervolgens het ding vol trots meeneemt naar de repetietieruimte om er daar achter te komen dat zodra de rest van de band begint te spelen, je gitaargeluid volledig verzuipt.
Het omgekeerde kan ook. Ik vond de klank van een goede buizen Marshall altijd klote klinken, tot ik er bij toeval achter kwam, dat hij in een band overal doorheen snijdt. Die doe ik dus nooit meer weg! ;}

Bins
2 november 2002, 01:03
Ja, zo'n moment had ik dus net ook. Ik heb een "rat" gekocht, klonk zuper bij de feedback. Thuis wasset minder, dus ik dacht "o jee". Nu waren we net in de oefenruimte....WOW! Zelfs op die brakke Crate klonk ik als een beest, en mijn solos sneden als een warm mes door de boter!

Dus als je stuff gaat kopen: Neem je band mee, installeer ze in de muziekwinkel en spelen maar! :wink:

pimmetje
2 november 2002, 10:32
Je zou idd een hele knappe jongen zijn als je direct bij de eerste poging al voor de rest van je leven gebeiteld zit qua geluid.

Da's juist een van de leuke dingen aan het musiceren... proberen, leren, proberen, leren, etc. Je zal waarschijnlijk nog wel een paar keer wisselen in je smaak/gebruik van pickup-, versterker- en gitaar-soorten.

Voor vrijwel alle apparaten en combinaties van apparaten valt wel wat te zeggen... gewoon uitgebreid de kans geven. Koch is - zoals boven al aangegeven - een absolute must om te proberen.

Ik zelf speel nu een Blueshawkje over een Koch Twintone... ik zou op het moment niet weten wat er beter moest, maar dat dacht ik 8 jaar geleden ook met m'n Valvestate en een Ibanez CN100 (toen nog met originele elementen) :grin:.

alexgit
2 november 2002, 11:48
Jaaa der zit wel wat in.
Ik had in Feedback op een Gibson Les Paul Standard 2002 gespeeld op een Rivera versterker, die stond daar. Nou dat klonk wel bijna perfect zeg maar.
Maar die Rivera dingen zijn nog al duur, die Gibson ook trouwens :wink: