PDA

View Full Version : Celestion V30's



jw009
23 maart 2006, 18:02
Hallo,

Ik zit er misschien aan te denken om mijn speakers ( V30's ) uit mijn cabinet te verkopen, mits dit kan tegen een voor mij redelijke prijs.
Mijn vraag is; wat vraagt met ongeveer voor een 2e hands V30 speaker?

Alvast bedankt,

Jan-Willem

DarknessAwaits
23 maart 2006, 23:57
Dat lijkt me zo rond de 65-75 euro p/s. Ligt er een beetje aan hoe oud ze zijn en ik welke staat?

Hoeveel ohm zijn ze eigenlijk? 16 zeker?

chennie
24 maart 2006, 00:02
ik heb de mijne voor 100 euro per stuk verkocht. Nieuw kosten ze 115 euro.
Maar die had ik net een week of iets in mn zelfbouw cab gedouwd. Nog niet eens ingespeeld, sterker nog nog geen uur speeltijd denk ik. Had de dozen en garantie bon nog.

Ik verkocht ze destijds omdat ik de verkeerde impedantie had wat een mismatch opleverde met mn andere cab, klonk niet zo mooi.

zjanke
24 maart 2006, 07:59
Ik heb afgelopen week een nieuwe V30 en classic lead 80 gekocht op ebay incl verzenden voor 100 pond (145 euro).
Als je gewoon even zoekt bij engelse aanbieders staan er regelmatig gangbare nieuwe celestions voor ongeveer die prijzen, dus 75 euro voor gebruikte is te veel.
50-55 zou een betere prijs zijn maar er zijn ook nog steeds veel mensen die 115-120 per stuk betalen voor nieuwe speakers, dus een vraagprijs van 75 kan altijd.

Dude
24 maart 2006, 10:53
Zjanke

effe offtopic,

ik zie dat je die wolverine speakers te koop hebt, die zitten dacht ik alleen in de tsl combo's en laat ik die nou ook hebben

mag ik vragen wat voor speakers je dr in hebt gedaan ipv die wolverinés en wat dat voor meerwaarde heeft ?

Gr bart

AART
24 maart 2006, 10:54
Hallo,

Ik zit er misschien aan te denken om mijn speakers ( V30's ) uit mijn cabinet te verkopen, mits dit kan tegen een voor mij redelijke prijs.
Mijn vraag is; wat vraagt met ongeveer voor een 2e hands V30 speaker?

Alvast bedankt,

Jan-Willem

PM me als ze 16 Ohm zijn!

DarknessAwaits
24 maart 2006, 11:39
PM mij als ze 8 Ohm zijn!

:P

zjanke
24 maart 2006, 19:38
Zjanke

effe offtopic,

ik zie dat je die wolverine speakers te koop hebt, die zitten dacht ik alleen in de tsl combo's en laat ik die nou ook hebben

mag ik vragen wat voor speakers je dr in hebt gedaan ipv die wolverinés en wat dat voor meerwaarde heeft ?

Gr bart

We kapen gewoon een topic :hippie:

Ik ben niet helemaal tevreden over mijn TSL (een beetje op de manier dat er in een nieuwe gitaar standaard andere elementen moeten :) ) en pogingen tot verkoop leverde geen deal op waar ik tevreden mee was.
Ik ben dus gaan zoeken naar manieren om het geluid te veranderen en liep tegen een aantal reakties aan over een behoorlijke geluidsverbetering door andere speakers. De orginele Wolverines zijn inderdaad voor de TSL ontworpen, maar ik heb het idee dat die zijn ontworpen met downtuners in gedachten, ze zijn vrij donker. Ik heb er redelijk veel mid en hoog in staan (7-8 ), mijn bas een stuk minder (4-5), presence bijna open en ik speel via een THD hotplate omdat er dan wel de "sprankel" inzit die je op laag volume (via de master) mist.
Ik ben dus gaan zoeken naar speakers die wat meer het geluid zouden moeten geven wat ik wil en via samples kwam ik uiteindelijk op de keus om zeker een V30 te pakken samen met het randje van de G12 (gokje).
Ik liep vervolgens op ebay tegen de combi V30/CL80 aan bij dezelfde verkoper, nieuw en heb die dus gekocht. Als die CL80 toch niet helemaal de goede gok is, kan ik altijd weer kijken of ik kan ruilen tegen een G12.

Mijn versterker staat in het repetitiehok en ik kan er helaas niet bij voor de repetitie, dus pas volgende week kan ik ze gaan vervangen en kijken of mijn gok goed was...