PDA

View Full Version : Nieuwe (Marshall) versterker



Martijn P
23 maart 2006, 16:51
Na het overlijden van mijn Marshall VS15R gitaarversterker heb ik een nieuwe nodig; het Marshall-geluid is iets wat ik wel zeer kan waarderen. Zo heeft mijn huisgenoot de grote broer van mijn oude versterkertje, de VS65R. Echt super geluid (voor wat ik zoek: er hoeven geen optredens mee gegeven te worden).

Kan iemand mij advies geven wat na die VS15R een waardige opvolger is, voor een prijs die de 200 euro niet overstijgt? (Meer budget heb ik namelijk niet). Zoals gezegd vind ik de Marshall-sound erg vet, dus iets in die range of iets wat er erg op lijkt. Ik zat zelf al te denken aan de genoemde VS65R, of eventueel de 8080... is dat bijvoorbeeld wat?

DarknessAwaits
23 maart 2006, 17:04
Ik heb zelf een VS65R hier thuis staan, het is best een lekker klinkende versterker maar kwalitatief gezien (hij kraakt behoorlijk met het draaien aan de potmeters) is er toch echt wel beter te vinden denk ik.

Je moet dan ook wel bereidt zijn om iets verder door te sparen of goed de tweedehands spullen in de gaten houden.

marter544
23 maart 2006, 17:07
Ik zou voor een 2e hands VS100 gaan, die zijn uit de 2e valvestate series, en klinken(vind ik) heel goed. Is de opvolger van de 8080(die zie je heel vaak op marktplaats, maar vind ik een stuk minder mooi klinken dan een VS100). Een VS100 is wel te krijgen 2e hands voor 200 euro, en die klinkt ook een stuk beter dan die van je huisgenoot. Dus ik zeg: VS100, prima versterker, met een mooi scheur, is 100 watt, maar dat had je denk ik wel door.

EDIT: Of doorsparen voor een Randall RG75, die vind ik nog een stuk mooier, kosten in duitsland 340 euro en in NL rond de 400.

blademan
23 maart 2006, 18:31
Ik heb mn V65r nu te koop staan omdat ik gister net een Laney VC 30 212 heb gekocht, morgen komt er iemand voor een als die hem niet neemt is het wellicht wel wat voor jou.
Een fijne versterker hoor, heb er ook mee opgetreden. Mooie cleane sound, behoorlijke scheur.
Geen gekraak bij de knoppen hoor!

Martijn P
23 maart 2006, 21:31
Bedankt voor jullie reacties! Na wat zoeken op marktplaats, speurders e.d. kwam ik tot de conclusie dat er a) niet veel van deze versterkers aangeboden worden, en b) dat de huidige eigenaren er nog vrij veel voor vragen... (8080 - rond de 180 euro, VS100 - rond de 350 euro).

@ Blademan: als je die VS65 morgen nog hebt, hoeveel vraag je ervoor? En nog zo'n detail: waar kom je ergens vandaan ;) Voor mij is die namelijk meer dan prima... als ik later een goeie baan heb en geen arme student meer ben kan ik altijd nog hogerop.

blademan
23 maart 2006, 22:25
nijmegen is the place en 250 euro incl. footswitch en homemade case

blademan
25 maart 2006, 10:39
helaas, gister verkocht aan een enthousiaste koper, sorry

Martijn P
25 maart 2006, 20:36
Helaas ja... dan zoek ik nog maar even verder. Als iemand nog suggesties of versterkers te koop heeft in deze prijs/kwaliteitsklasse dan houd ik me natuurlijk aanbevolen!

johantipker
28 maart 2006, 11:31
Ik zou voor een 2e hands VS100 gaan, die zijn uit de 2e valvestate series, en klinken(vind ik) heel goed. Is de opvolger van de 8080(die zie je heel vaak op marktplaats, maar vind ik een stuk minder mooi klinken dan een VS100). Een VS100 is wel te krijgen 2e hands voor 200 euro, en die klinkt ook een stuk beter dan die van je huisgenoot. Dus ik zeg: VS100, prima versterker, met een mooi scheur, is 100 watt, maar dat had je denk ik wel door.

EDIT: Of doorsparen voor een Randall RG75, die vind ik nog een stuk mooier, kosten in duitsland 340 euro en in NL rond de 400.


Neem de VS265, deze is stereo 2X12" en klinkt nog een heel stuk breder dan de VS100, het is verder dezelfde pre amp, maar met stereo chorus en 2x75watt poweramp

DarknessAwaits
28 maart 2006, 19:44
Hij klinkt ook heel anders hoor, heeft nml. 3 kanalen en een vettere overdrive.

Ik heb 'm ook 2 weekjes gehad om door te verkopen, hij is uiteindelijk weggegaan voor €300,- ofzo.