PDA

View Full Version : Kan er niet eens een verbod komen...



Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 16:29
Op dat verkoopgelul.

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/27384896.html?return=eJwly0sKgzAUheG9CDo0TQy1RKTYj UhqrxjyxFzRWrr3JnRy%2Fm9ypKDio8Sli4JemSieq98jdAtiE IRoH8DVVq4ag5ESY%2B0MsdupQI%2FgRuUirpsFh%2BAIzDNMG VPLeb2gNffD9LR6xV7vZTOUzQN9Kk0waYaW3TJZJueZmHiqkHn 8H%2Bb9r48qgVWhp0X3%2FQGU1jjj&df=1

Een van de zeldzame vintage pedalen van Pearl (gemaakt in een kleine periode in de '80). Van lichte tot zeer extreme flanger geluiden en een schitterende warme sound! Ook goed voor de verzamelaar.

Meer info: http://www.geocities.com/SunsetStrip/Vine/6655/pearl.htm
http://www.dietside.de/pearl_effekte.htm (Duits)


Van geen enkel Pearl pedaal zijn er zoveel verkocht als van deze flanger... Zeldzaam me ass dus. Schitterende warme sound... Ja ja. Hij is oud en moet in de verkoop. Daar komt die spontane warmte weer. En tenslotte... Dieter vraagt zo expliciet z'n foto's niet voor advertenties te gebruiken dus wat doe je.....

robert-gitarist
23 maart 2006, 16:36
Hahaha D_H je hebt wel gelijk ja :D
Net als Boss pedalen,zodra er Made in Japan opstaat is het zeldzaam etc.. yeah right...
Zie soms van die advertenties staan zoals: Te Koop Boss CE-3 Chorus made in Japan super geluid blablablabla erg moeilijk te vinden hij is in Japan gemaakt super goed etc.
Gelul want die dingen kom je bij bosjes tegen :stop:

almarvk
23 maart 2006, 16:46
Zie soms van die advertenties staan zoals: Te Koop Boss CE-3 Chorus made in Japan super geluid blablablabla erg moeilijk te vinden hij is in Japan gemaakt super goed etc.
Gelul want die dingen kom je bij bosjes tegen :stop:

Hielp wel erg goed in de verkoop van dat ding :D

Speeddemon
23 maart 2006, 16:47
en daarbij vind ik dat er een groot verschil is tussen echte 'warmte' van sound en een gemis aan hoog-weergave.

'Warmte' is voor mij ook een bepaalde rijkheid van even-order harmonischen. Beetje een buizensound, zonder randje, zeg maar.

DarknessAwaits
23 maart 2006, 17:08
Gelul want die dingen kom je bij bosjes tegen :stop:

Bossjes? :satisfie:

BillyG
23 maart 2006, 17:29
[i]Een van de zeldzame vintage pedalen van Pearl (gemaakt in een kleine periode in de '80). Van lichte tot zeer extreme flanger geluiden en een schitterende warme sound! Ook goed voor de verzamelaar.
<knip>
Van geen enkel Pearl pedaal zijn er zoveel verkocht als van deze flanger... Zeldzaam me ass dus. Schitterende warme sound... Ja ja. Hij is oud en moet in de verkoop. Daar komt die spontane warmte weer. En tenslotte... Dieter vraagt zo expliciet z'n foto's niet voor advertenties te gebruiken dus wat doe je.....

zeldzaam: ja, omdat ze niet meer gemaakt worden
warme sound: ja (en nee), omdat dit subjectief is

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 17:47
Zeldzaam nee. Ik heb er zelf al 3 waarvan de laatste gekocht met een BIN van 10 euro. Die dingen komen echt heel veel voorbij.

BillyG
23 maart 2006, 17:51
okee, misschien nog niet echt zeldzaam, maar feit is wel dat ze niet meer gemaakt worden en dus steeds moeilijker te vinden/krijgen zijn.
(zeldzaam is ook maar een relatief begrip)
(Ik vind de prijs ook wel wat aan de hoge kant)

Lucluc
23 maart 2006, 20:51
Heb zelfs een meegemaakt dat een verkoper in een platenzaak me probeerde wijs te maken dat platen van de Beatles zeldzaam zijn......en zo de 70 euro voor Revolver probeerde te rechtvaardigen. Tja, over zelfzaam gesproken. :hippie: :rockon:

Duane
23 maart 2006, 21:05
Oh, dit is niet de enige advertentie hoor......Ik zie elke dag van dat verkoopgelul haha

zjanke
23 maart 2006, 22:09
Maar wat is dan echt zeldzaam? Ik heb vorige week gevraagd of er mensen zijn die een Roland Phase 5 kennen en daar zijn exact nul reacties op gekomen...

Zeldzaam, of sta ik echt bij iedereen op de negeerlijst :chicken:

Speeddemon
23 maart 2006, 22:20
zeldzaam: Boss VB-2, SP-1, SG-1, TW-1 (waar voluit Touch Wah op staat ipv T Wah), GE-6, FA-1, MA-1. Die zie je gewoon weinig en worden voor veel geld verkocht.

Ibanez AF9, ST9, OD9.

robert-gitarist
23 maart 2006, 22:27
zeldzaam: Boss VB-2, SP-1, SG-1, TW-1 (waar voluit Touch Wah op staat ipv T Wah), GE-6, FA-1, MA-1. Die zie je gewoon weinig en worden voor veel geld verkocht.

Ibanez AF9, ST9, OD9.

Vergeet de Delay's niet: DM ;)
Die kom je ook niet vaak tegen en is ook niet goedkoop..net als de Tremelo/pan..

Dirk_Hendrik
24 maart 2006, 09:15
Maar wat is dan echt zeldzaam? Ik heb vorige week gevraagd of er mensen zijn die een Roland Phase 5 kennen en daar zijn exact nul reacties op gekomen...

Zeldzaam, of sta ik echt bij iedereen op de negeerlijst :chicken:


Nee hoor. Ik ken de Phase5 wel maar niet uit eigen ervaring. Dan kan ik dus met een reactie komen waar je geen ruk aan hebt of ik kan m'n muil houden. Dat laatste heb ik gedaan.

Quink
24 maart 2006, 11:13
Tsja, verkoopgelul, verkoopgelul.... Heb toch niet de indruk dat hij zijn pedaal snel kwijt zal zijn als hij:

Te koop: in enorme hoeveelheden geproduceerde flanger. Als je goed zoekt ligt er waarschijnlijk eigenlijk nog een in je kast. Met de beruchte X-3NN-b chip. Staat bekend om zijn warme sound, heeft nogal de neiging tot in brand vliegen namelijk. De reden dat ik hem wegdoe is omdat er zo'n ongelofelijk rotgeluid uitkomt dat er al 3 cavia's doodgebleven zijn van pure stress.
Oh, en ik vraag er veeeel te veel geld voor. Dus mail een serieus bod naar...

als advertentietekst plaatst.

Duane
24 maart 2006, 11:31
Het enige wat je met dat pedaal kan doen is de intro van 'Radio Friendly Unit Shifter' sound krijgen (nirvana's in utero). Maar daar is dan ook alles mee gezegd........

Dick Wolkendeck
24 maart 2006, 14:20
Tsja, verkoopgelul, verkoopgelul.... Heb toch niet de indruk dat hij zijn pedaal snel kwijt zal zijn als hij:

Te koop: in enorme hoeveelheden geproduceerde flanger. Als je goed zoekt ligt er waarschijnlijk eigenlijk nog een in je kast. Met de beruchte X-3NN-b chip. Staat bekend om zijn warme sound, heeft nogal de neiging tot in brand vliegen namelijk. De reden dat ik hem wegdoe is omdat er zo'n ongelofelijk rotgeluid uitkomt dat er al 3 cavia's doodgebleven zijn van pure stress.
Oh, en ik vraag er veeeel te veel geld voor. Dus mail een serieus bod naar...

als advertentietekst plaatst.

Misschien is er wel iemand zo gek... Het is in ieder geval een leukere advertentie dan de originele versie.

hadv
24 maart 2006, 16:08
ach ja, ze weten niet beter
ook hartverwarmend zijn de aanprijzingen van goedkope baggergitaren die de jonge, desperate, eigenaar probeert aan te prijzen door allerlei extra's op te sommen waarvan wij (jawel) het onze denken:
- 6 snaren, draagband, tas en (jawel, ik zag het echte): stemfluitje

of een stagg of richwood of prulversterker aanprijzen als 'professioneel'

het hoort er bij, leve internet, leve de verkoopsites

laten we eerlijk blijven, we hebben toch ook een heleboel voordelen van marktplaats, ebay etcetera. dan moeten we dat gefreubel maar op de koop toe nemen.

waar ik mij meer aan erger is dat op ons aller gitaarmarkt, waar de inhoudelijke lat toch wat hoger ligt, de aanbieders niet lijken te weten wat het verschil is tussen een electrische gitaar, een acoustische gitaar, een versterker en een effectpedaal
waardoor je dus een te verkopen 'dinges' in vrijwel elke categorie tegenkomt
dan is het "voordeel" van marktplaats dat je voor elke plaatsing moet betalen (mits ut boven de 200 euri komt) waardoor men minder die neiging heeft. gelukkig hoeft dit op gitaarmarkt niet, maar het vervuilt wel wat meer.
verder en tenslotte het gebruik van HOOFDLETTERS OM AAN TE GEVEN HOE SUPERIEUR MIJN AANBIEDING IS en ook veel UITROEPTEKENS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lucluc
24 maart 2006, 16:46
...het "voordeel" van marktplaats dat je voor elke plaatsing moet betalen (mits ut boven de 200 euri komt)

HOEFT NIET MEEEEERRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wateenbende
24 maart 2006, 19:21
Tsja, verkoopgelul, verkoopgelul.... Heb toch niet de indruk dat hij zijn pedaal snel kwijt zal zijn als hij:

Te koop: in enorme hoeveelheden geproduceerde flanger. Als je goed zoekt ligt er waarschijnlijk eigenlijk nog een in je kast. Met de beruchte X-3NN-b chip. Staat bekend om zijn warme sound, heeft nogal de neiging tot in brand vliegen namelijk. De reden dat ik hem wegdoe is omdat er zo'n ongelofelijk rotgeluid uitkomt dat er al 3 cavia's doodgebleven zijn van pure stress.
Oh, en ik vraag er veeeel te veel geld voor. Dus mail een serieus bod naar...

als advertentietekst plaatst.


mag ik em gebruiken voor de verkoop van men oude danelectro distortion?:)

Quink
24 maart 2006, 19:30
mag ik em gebruiken voor de verkoop van men oude danelectro distortion?:)

Wat is het percentage commissie? ;)

Als je die serieus wil gebruiken, ga je gang. Wel even een linkje naar de advertentie plaatsen dan aub.

zjanke
24 maart 2006, 19:54
Nee hoor. Ik ken de Phase5 wel maar niet uit eigen ervaring. Dan kan ik dus met een reactie komen waar je geen ruk aan hebt of ik kan m'n muil houden. Dat laatste heb ik gedaan.

Ik heb maar een mailtje gestuurd dat ik op het aanbod wil ingaan, is het niks dan kan hij altijd weer in de verkoop.

...."vintage pedaal, zo zeldzaam dat DH er geen zinnig woord over durft te zeggen :satisfie: ".... (Vraagprijs exorbitant, zakken kan altijd nog)

Dirk_Hendrik
24 maart 2006, 20:14
Met sommige dozen merk je vrij sterk dat:
- het merk nog in ontwikkeling was (een phase 5 is pre-boss) en dus overall weinig verkocht.
- Het amper naar de lage landen is gebracht (denk ook aan Maestro effecten)
- De popcultuur in NL zo onderontwikkeld was dat er amper afzet voor effecten was.
- De pop in Europa altijd voor een groot gedeelte uit de VS is geimporteerd.

etc etc.

Waarmee je dit soort doosjes in NL en vaak in Europa uberhaupt weinig tegenkomt.

Is een interessant iets. Een beetje student popcultuur kan en wss op afstuderen.