Inloggen

View Full Version : Vervangen buizen ENGL Thunder



Mithrandir
23 maart 2006, 16:02
Ik wil de buizen in mijn ENGL Thunder na 4 jaar graag vervangen, maar ben zelf nogal een technofoob. Wie weet iemand in de regio amersfoort die dit voor mij zou kunnen doen of wat zijn voor mij de mogelijkheden om het zelf te doen.

In de Thunder zitten 4 12AX7's en 2 6L6GC's (geen idee welk merk ENGL gebruikt, ben ik ook nog niet achter gekomen) en hier wil ik 4 12AX7's in zetten van tung-Sol en 2 TAD 6L6WGC's. Wie weet of vervangen mogelijk is zonder verdere aanpassingen?

Na 4 jaar forumervaring weet ik dat zoeken gewenst is, maar het teruglezen van vergelijkbare topics levert helaas niet altijd het gewenste resultaat op en zorgt zelfs voor meer onduidelijkheid.

Geronimo
23 maart 2006, 16:08
FNS Tubetech in Renkum?

Franc
23 maart 2006, 16:22
Begrijp alleen niet zo wat hier "doe het zelf aan is" :(

Sorry hoor, het komt misschien een beetje lullig over, maar ik zie hier steeds meer topics met: "wie weet waar ik mijn amp kan laten..."

Mithrandir
23 maart 2006, 16:23
Verplaatsen mag natuurlijk, maar als ik het ergens anders plaats is het waarschijnlijk ook niet goed. Verder vraag ik ook om tips om het wel zelf te doen (leren) en dat lijkt me wel "doe het zelf".

Toch bedankt Franc, je bedoelt het vast goed ;)

bert k
23 maart 2006, 16:25
. Wie weet iemand in de regio amersfoort die dit voor mij zou kunnen doen .
.
Koch? :)

Ik verplaats trouwens niks, staat hier best. Dit lijkt me toch het meest voor de hand liggende forum voor deze vragen.

Franc
23 maart 2006, 16:31
Sorry, ik had niet gezien dat je ook vroeg naar tips om het zelf te doen.

Negative K3 fan
23 maart 2006, 18:26
beetje apart dat je nu al hebt besloten welke buizen erin gaan moeten...

als je technofoob bent (beetje gekke combi icm programmeur) dan moet je er idd ook niet zelf aan beginnen

nicoverduin
23 maart 2006, 19:49
In de 30 jaar dat ik in de IT zit ben ik zat van die technofoben tegen gekomen hoor die ook gewoon programmeur waren.

De pre-amps kan je er zo in prikken. de 6L6én zullen wel gebiasd moeten worden. Als je niet weet wat je moet doen zou ik van die eindbuizen afblijven.
Nico

Mithrandir
23 maart 2006, 19:56
Idd, ik kan prima computers programmeren, maar electronica heb ik geen kaas van gegeten. Ik ben niet zo'n foob dat ik er bang voor ben, wil het best leren, maar de huidige situatie is dat ik er niks van weet.

De keuze voor de buizen, de TAD's worden gebruikt voor Engls, de Tung-sol's werden mij aangeraden.

In ieder geval is de suggestie van Geronimo wel een goede, ik denk dat ik met FNS eens contact ga opnemen morgen. Mochten er nog andere adresjes bekend zijn dan hoor ik ze graag. In ieder geval alvast bedankt ;)

JoostBaksteen
23 maart 2006, 20:21
In de 30 jaar dat ik in de IT zit ben ik zat van die technofoben tegen gekomen hoor die ook gewoon programmeur waren.

Een goede vriend en collega (programmeur) van mij wordt ook een beetje bang als hij een soldeerbout ziet, maar het is een goede programmeur.... Zijn er dus nog steeds.

Nog een leuke tip: ga wat met je huidige pre-amp buisjes spelen als je nieuwe pre-amp buisjes erin hebt zitten. Wissel er eens een paar met de oude. Altijd leuk om het verschil te beluisteren, en het kan geen kwaad (pre amp hè).