PDA

View Full Version : onthouden / opschrijven riff



liq
23 maart 2006, 16:49
Als jullie riffs schrijven / spelen hoe onthouden jullie deze dan, want meestal als ik een stuk in mn hoofd heb en speel ben ik m paar minuten daarna weer kwijt niet de noten maar het gevoel zeg maar

guitarmonk
23 maart 2006, 17:05
bedoel je misschien dat je het ritme kwijt bent?? In dat geval zou ik het in noten opschrijven als dat lukt. Het lijkt misschien rotwerk, maar ik vertel uit ervaring dat t best relax is, je hoeft het gewoon niet te onthouden (meestal doe je dat toch wel als je t opschrijft) want je kunt t gewoon teruglezen.

Als je wel gewoon het gevoel waarmee je het speelt bedoelt..........geen flauw idee

FrankS
23 maart 2006, 17:06
http://www.power-tab.net/

Daar kun je de PowerTab-editor downloaden en daarin kun je alles noteren (en afspelen etc)

hoofd
23 maart 2006, 18:53
Gewoon opnemen! En dan is een klein kutterig memo-recordertje of een tapedeck met microfoon al voldoende.

SDMF_Lispel
23 maart 2006, 23:02
op mijn stage laatst bleven de riff's maar bij me opkomen .. gewoon even op de memo van je telefoon opnemen.. en ze uitwerken met je gitaartje thuis

Soul Grinder
24 maart 2006, 13:06
Vroeger moest ik het opnemen of in powertab gooien, maar tegenwoordig schrijf ik gewoon wat tablatuurgetallen op papier met wat basic ritme-aanduidingen erbij, en dat is tegenwoordig voor mij al genoeg om een riff te kunnen onthouden.