PDA

View Full Version : Thuis Studio, iemand zien ??



Dude
23 maart 2006, 15:49
Als dr interesse is heb ik een berg foto's van mijn nieuwe thuis studio op mn computer staan.

Het resultaat is zeer geslaagd dus ik zou best een tips and tricks willen maken om te laten zien dat het niet duur hoeft te zijn. Probleem is dat ik mijn fotos nooit goed online krijg.

Als iemand de foto's zou willen hosten dan zou dat cool zijn.

Ik hoor het wel,

mvgr bart

Mithrandir
23 maart 2006, 16:06
Waarom maak je geen flickr profiel of gewoon webshots, die bieden toch allemaal de mogelijkheid om makkelijk te uploaden. Mocht het nou niet lukken dan kan ik wel tijdelijk wat foto's hosten, ben wel erg benieuwd eigenlijk :)

Dude
23 maart 2006, 16:13
Ik plemp ze wel effe op webshots, mochten ze niet doorkomen dan zou ik het cool vinden als je ze tijdelijk wil hosten.

Pm me alvast je mail adres,

Brb

Dude
23 maart 2006, 16:30
http://img119.imageshack.us/img119/7767/15zb.jpg

Ok, nou dat is dus mn computer, kan dr niet zoveel over vertellen omdat ik dr nog niet zoveel mee heb gedaan.

Alleen dat apparaat van Line6 is geinstalleert en ik moet nog even pielen met welk recording programma ik ga gebruiken.

De monitortjes zijn lowbuget, van Near(ofzoiets) en waren iets van 170 euro dacht ik. Zit wel een waanzinnig geluid in, veel bas en mooi helder.

De witte muur die je ziet moet nog beplakt worden met kurktegels en noppenschuim of vloerbedeking, deze muur zit volledig in de grond en heb ik daarom dus niet geisoleert.

Goed,

http://img291.imageshack.us/img291/1998/21zy.jpg

The amps !!

Op de voorgrond een koch studiotone over en marshall 1922, daarachter een 2204 met een greenback cab, daarnaast een 1936, en daarnaast een ashdown mag 300 voor mn basbandje, onder die ashdown staat een niet afgemaakt 1x12 projectje met kapotte rola celestion.
Die mic is een senheiser F606? kan dat, speciaal voor close speaker mic'ing van gitaarspeakers en werkt Perfect !

http://img119.imageshack.us/img119/369/38wt.jpg

Nou wat meer het bouw verhaal,

Op bovenstaande foto zie je de dubbele deur, ik heb de orginele deur gebruikt die er al in zat aan de buitenkant. Deze gewoon met van die gama tochstrips beplakt en dit sluit goed af, nadeel is nog dat er een berg geluid doorheen komt dus ik ga hem beplakken met vloer(bedeking)tegels.

Het "sluisje" heb ik bekleed met noppenschuim om meer demping te krijgen. Die deuren zijn namelijk de kwetsbare factor van het kamertje.

De deur die je op de foto ziet is de binnendeur, hangt in een apart framepje en is ook beplakt met noppenschuim aan de binnenkant en sluit in tochtstrips. Ook hier wil ik voor de dempende werking nog vloertegels opplakken.

Boven de deur zie je nog een stukkie onafgewerkte muur, das dus die isofix waar alle muren mee zijn beplakt en de gipsplaten aan hangen.
Ik heb dubbele gipsplaten gebruikt op alle wanden rondom, de wand waar de bank tegenaan staat en de wand waar de gitaren aan hangen staan beide volledig los van de muur (+/- 20cm) en daar zit ook de centrale afzuigmotor + bebuizingen voor de ventilatie.

En ja... tijd om de rusten moet er ook zijn

http://img119.imageshack.us/img119/8364/57ng.jpg



Nou ja, dat is dus mijn "hok" zoals de bips het liefkozend noemt.

Er moet nog het een en ander aan gebeuren maar het is al ZEER relaxed

Globetrotter
23 maart 2006, 16:37
Hey!


Ik heb de indruk dat je hyperlinks het niet doen... valt wel meer voor bij webshots. Ben in elk geval wel benieuwd naar 't resultaat! Die practische tips zijn wel meer dan welkom. Wij gaan binnenkort ons eigen huisje bouwen en heb der natuurlijk ook de ruimte in gelaten voor een home studio... en gezien 't grote budget al op is aan het hele huis en de grond, kan ik best wel wat tips gebruiken om een betaalbare homestudio te maken!
Cheers,

Bart

Dude
23 maart 2006, 16:47
De fotos zijn gemailed naar mith,

en sja, ik was voor rond de 900 a 1000 euro aan materiaal klaar daarzo.

Die isofix is erg duur. Had ik totaal iets van 10 pakken van 35? euro van nodig,

ook de gipsplaten gaan snel, ik bleef rijden naar die kut gamma.

Het plafond is trouwens 20 cm verlaagd en volgestopt met rollen glasweefsel.
Dat werkt echt perfect, en dan ook dubbele gipsplaten er overheen (2x 10mm) kruislings. Ik hoor niemand lopen boven en ons parker kraakt als de hell

Waar ik de meeste niet oplosbare "lekkage" langs heb tot nu toe zijn de 2 verwarmingsbuizen en de stalen bint die langs het plafond loopt maar aan beide is weinig te doen.

FrankS
23 maart 2006, 16:56
Idd zeer relaxed!!!! :D

Laat je 'de bips' je versterkers afstoffen of doe je dat zelf? ;)

O en die 606 : tof ja? :D Vgl met bv een SM57 ofzo?

Dude
23 maart 2006, 17:09
ja die 606 werkt super.
Het geluid komt goed door, ik ben niet genoeg expert om te zeggen dat die beter of minder is dan de 57, ik vond wel dat het geluid wat "natuurlijker" overkwam dan bij de 57,

je hangt hem gewoon tegen je speakerkast aan en kan dus weinig verfucken door met standaardjes te moeten gaan werken zoals bij de 57 moet.

Han S
23 maart 2006, 17:25
Bart, je gaat naar http://www.imageshack.us/ Klik op browse, kies de foto op je schijf welke je wilt en klik op host.
Effuh wachten en je krijgt een url voor die foto (helemaal onderaan)

Denk er wel om dat je die foto niet zo groot laat, ff resizen dus.

Mithrandir
23 maart 2006, 17:28
Ik heb de foto's nog niet gehad Bart, vermoedelijk was het mailtje te groot. Probeer idd even Han zijn optie.

Dude
23 maart 2006, 18:20
Ze staan in bovenstaande post,

thanks voor die link naar imageshack

schizo910
23 maart 2006, 20:41
Cool stekkie, Bart!

Als je genoeg ruimte tussen de twee deuren hebt kun je daar een gordijnrails met een heel zwaar gordijn tussen hangen... Bij een vorige bassist van ons hielp dat ontzettend. Hij had een oefenruimte op zolder.

nielsduursma
23 maart 2006, 20:46
aangezien het over homestudio's gaat, ik heb vandaag ff gekloot met m'n telefoon camera, en dit is het resultaat.

http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,908/breed%20panorama.JPG

om de layout niet te verneuken heb ik maar ff een linkje gemaakt.:)

Dude
23 maart 2006, 23:22
aaaaah ik hoorde altijd al zon berg pleuris herrie van links komen als ik op mn werk in zwammerdam een peukie sta te roken maar nou weet ik dus dat dat uit gouda van een zoldertje waar een drumstel zo groot als de reet van mn schoonmoeder staat komt





:)

Globetrotter
24 maart 2006, 00:28
Hey!

Ziet er echt te gek uit... Is echt wel een fijne plek om muziek te make! Kan al bijna niet wachten om mijn eigen studiotje in te richten... helaas staat er op de plek van mijn studiootje nog NIKS en gaat dit toch nog een dik jaar op zich laten wachten... Anyway, we beginnen normaal tegen juni met de ruwbouw, dus dan wat stille maanden op 't forum... en als we dan een jaartje tot anderhalf jaartje verder zijn, dan zal ik deze topic zeker aanvullen met mijn foto 's!
Cheers,

Bart

hoofd
24 maart 2006, 10:22
Ziet er goed uit Dude! Erg relaxed hok...nu lekker tot midden in de nacht beuken met die marshall! :rockon:

bert k
24 maart 2006, 10:54
Ja, geweldig! Niks mooier dan een hok waar je zonder probleem herrie kan maken. Ik heb zelf net mijn keuken verbouwd, maar dat is toch anders...
Gefeliciteerd.

schizo910
24 maart 2006, 11:37
Ik had eerst een studio in een redelijk grote kamer, redelijk geluidsdicht, maar hey, mijn buren klagen niet en vinden het zelfs leuk als ze me hoorden spelen. Toen kwam er een kleine en werd ik verbannen naar een kleine kamer, kon ik iets minder vaak spelen, nu zit ik in de woonkamer achter de computer en komt er nauwelijks nog een amp aan te pas...

leve de vooruitgang

duckman
24 maart 2006, 14:21
Ik had eerst een studio in een redelijk grote kamer, redelijk geluidsdicht, maar hey, mijn buren klagen niet en vinden het zelfs leuk als ze me hoorden spelen. Toen kwam er een kleine en werd ik verbannen naar een kleine kamer, kon ik iets minder vaak spelen, nu zit ik in de woonkamer achter de computer en komt er nauwelijks nog een amp aan te pas...

leve de vooruitgang


hahaha..herkenbaar.Ik had ook een grote kamer, die nu mijn zoon dus heeft.Daar staat ook de drumkit.
Nu zit ik een een hokje waar ik net mijn zooi in kwijt kan en dan moet ik er nog zitten ..damn.

duckman
24 maart 2006, 14:23
@ TS:

Dude, dat ziet er strak uit!! Wel cool als je zoiets hebt thuis..

mazzel,
Arjan

Dude
24 maart 2006, 15:58
Hey!

Ziet er echt te gek uit... Is echt wel een fijne plek om muziek te make! Kan al bijna niet wachten om mijn eigen studiotje in te richten... helaas staat er op de plek van mijn studiootje nog NIKS en gaat dit toch nog een dik jaar op zich laten wachten... Anyway, we beginnen normaal tegen juni met de ruwbouw, dus dan wat stille maanden op 't forum... en als we dan een jaartje tot anderhalf jaartje verder zijn, dan zal ik deze topic zeker aanvullen met mijn foto 's!
Cheers,

Bart

eigen huis bouwen....

man, ik wil niet klinken als een ouwe lul maar dr lijkt me echt niks mooier dan het bouwen van je eigen huis, je eigen eisen en wensen realiseren tot iets waar je gellukig gaat worden.

damn !

anyway, bedankt allemaal voor alle leuke reacties.

als de shit af is zal ik ook eens wat geluids op dit forum plempen,

bert k
24 maart 2006, 16:28
maar dr lijkt me echt niks mooier dan het bouwen van je eigen huis, je eigen eisen en wensen realiseren tot iets waar je gellukig gaat worden.
,
Is best goed te doen als je wat doe-het-zelf ervaring hebt...

http://www.horizon2007.be/KrottenwijkKwanakathulu.jpg

Das Schaap
24 maart 2006, 17:06
:seriousf:

Vette shit Dude :rockon:
Maar ben je nog serieus iets ermee van plan of leek het je gewoon leuk voor af en toe klooien en misschien met band ?

Dude
25 maart 2006, 10:40
nee hoor niks "serieus" mee van plan, wie weet in de toekomst.

Ik zou best wel een goed mengpaneeltje en versterker willen hebben om zo wat proffie dingen te gaan pielen. Maar het is vooral voor mezelf bedoelt, lekker de rust om aan je muziek bezig te zijn zonder dat je je shit steeds weer moet opbergen. Ik kom uit een klein flatje waar alles in de huiskamer stond, kon niet fatsoenlijk spelen daar zonder dat de buren kwamen klagen snappie.

Daarnaast was mn doel om op een makkelijke manier wat gitaarspel op te nemen op de computer om zo met je bandleden uit te wisselen, de andere bandleden konden dat al dus het is een stukje makkelijk zeg maar.

Ik merk ook dat je je veel meer kan concentreren op je spel als je rustig de tijd hebt voor jezelf en das goed, mooie dingen voor de mensen !!

8-)


Trouwens, ik was van de week effe bij feedback om te zien wat een drumstel kost. Mijn vriendinnetje heeft vroeger jaren gedrumt dus ik wilde dat voor dr meenemen.

Nou ging mn voorkeur uit naar een gewoon drumstel maar ik zag dat dr vollop electronisch spul te krijgen was. Ideaal natuurlijk alleen behoorlijk prijzig.

Nou weet ik van vroeger dat de drummer uit mn eerste bandje van die dikke vellen op zn drumstel had liggen in zn slaapkamertje om het geluid enigsinds binnen de perken te houden. Heeft iemand daar ervaring mee ??

Negative K3 fan
25 maart 2006, 11:54
ziet er echt heel netjes uit!

kars
26 maart 2006, 01:34
Errrrg koel om dat in je huis te kunnen doen!! wil wel ns wat horen wat daaruit komt :)

hoofd
26 maart 2006, 01:57
Trouwens, ik was van de week effe bij feedback om te zien wat een drumstel kost. Mijn vriendinnetje heeft vroeger jaren gedrumt dus ik wilde dat voor dr meenemen.

Nou ging mn voorkeur uit naar een gewoon drumstel maar ik zag dat dr vollop electronisch spul te krijgen was. Ideaal natuurlijk alleen behoorlijk prijzig.

Nou weet ik van vroeger dat de drummer uit mn eerste bandje van die dikke vellen op zn drumstel had liggen in zn slaapkamertje om het geluid enigsinds binnen de perken te houden. Heeft iemand daar ervaring mee ??

Er is ook een cheap-ass digi-drumsetje bij de Feedback: http://www.feedback.nl/?id=55&b=10441

De drummer uit mijn eerste bandje had ook van die dikke plakken op z'n ketels en bekkens, dempte goed maar klonk voor geen meter. En dat kostte bij elkaar volgens mij ook wel dik 100 euro (maar hij had dan ook een groooot drumstel). Ik denk dat die cheape digi-drum dan beter is.

nielsduursma
26 maart 2006, 14:11
Er is ook een cheap-ass digi-drumsetje bij de Feedback: http://www.feedback.nl/?id=55&b=10441

De drummer uit mijn eerste bandje had ook van die dikke plakken op z'n ketels en bekkens, dempte goed maar klonk voor geen meter. En dat kostte bij elkaar volgens mij ook wel dik 100 euro (maar hij had dan ook een groooot drumstel). Ik denk dat die cheape digi-drum dan beter is.

oh hell no!! :(

kan je beter een standaart programma gebruiken waar honderden betere drumloops in zitten. deze klinkt niet, triggert niet goed (lees roffels klinken als spastische ongelijkmatige 8e noten). en hij valt ook nog is heel snel uit elkaar. kan je beter een goede midi controller en drumsoftware voor kopen.

als je een electrisch drumstel wilt, moet je voor een mooie yamaha of roland of ddrum gaan. die klinken goed en zijn degelijk. (en hebben ook veel mogelijkheden via midi enz.)

en anders moet je gaan voor een acoustische, daarbij geld net zoals bij gitaren dat de meeste goedkope kits zeer slecht zijn. een beetje drumstel kan je kopen vanaf +- 600 euro. maar in een apartement met buren enz. gaat dat niet echt lekker. en een drumstel dempen is een ramp. je zou dus goed moeten orienteren met wat je wilt. en anders toch een drumcomputer kopen of een goede midi controller met drumsoftware.

bert k
26 maart 2006, 23:45
Je hebt voor gewone drumstellen an die vellen van gaas. Die spelen als gewone vellen, maar dan geluislood. Ze zijn ook goed om later triggers op te plakken voor elektronisch geluid.

Dude
28 maart 2006, 08:39
kijk dat zijn goeie tips, ik zal eens gaan zoeken !!

thanks

nielsduursma
28 maart 2006, 09:44
Je hebt voor gewone drumstellen an die vellen van gaas. Die spelen als gewone vellen, maar dan geluislood. Ze zijn ook goed om later triggers op te plakken voor elektronisch geluid.

+1 bijna de feel en look van acoustisch maar toch electrisch!