PDA

View Full Version : Ik zoek een BOOSTER!!!



rammybully
23 maart 2006, 10:47
Hallo,

IK ben opzoek naar een"booster", om mijn versteker een flinke opdonder te geven doormiddel van wat extra dB's.
Ik bedoel geen distortion pedaaltje of pre-amp. Gewoon zo'n klein pedaaltje met een switch en 2 knoppies.

Er zijn een aantal verschillende soorten, qua prijs verschilt dit nog al. Bij Musik Produktiv word bv. een Rocktron Nitro aangeboden voor €58,90 en een Full-tone Fat Boost voor €222,-. Er zijn er ook nog een antal qua prijs tussen deze 2 invallen.
Ik wil er niet te gek veel voor uitgeven.

-Is dit Rocktronpedaal wat??
-Welke booster adviseer jij??
-Wat zijn jou ervaringen??

:strat:

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/34/65/003465017s.jpg
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/09/100009367s.jpg

arjanb01
23 maart 2006, 10:50
Ik heb nog een oude vox treble booster. Mooi pedaaltje speciaal voor buizenversterkers. Ik gebruikte em altijd in combi met mn fender hotrod deville en dat klonk super.
Hij is wel gebruikt trouwens. Dus die wil ik wel aan je verkopen. Prijs: 75 euro.

:strat:

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/34/65/003465017s.jpg
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/09/100009367s.jpg[/QUOTE]

Bins
23 maart 2006, 11:00
Ik gebruik gewoon een sd-1: Level open, drive dicht en tone op 11.00/12.00. Bevalt me prima, en ik was 35 eurs ofzo kwijt 2e hands.

Monty
23 maart 2006, 11:02
Ik kan je de RC Booster van Xotic adviseren. Naast alleen het boosten kun je je signaal nog wat meer bas of treble geven (of cutten). Heerlijk boost pedaal!

rammybully
23 maart 2006, 11:06
Ik heb nog een oude vox treble booster. Mooi pedaaltje speciaal voor buizenversterkers. Ik gebruikte em altijd in combi met mn fender hotrod deville en dat klonk super.

IK HEB JE EEN PRIVE BERICHT GESTUURD LESS DAT MAAR EVEN!!!!

Mitch
23 maart 2006, 11:06
Hiervoor hebben we drie dingen:
-het subforum Effecten
-de zoekfunctie
-Gitaarmarkt.nl

In de eerste staan meerdere topics over boosters, kun je ze zo gauw niet vinden pak je de zoekfunctie erbij en als je van je booster af wil ga je naar gitaarmarkt of zet 'm anders in je onderschrift (heet tegenwoordig Handtekening, kun je vinden onder de kop Directe Links)

bert k
23 maart 2006, 11:29
Gaat naar effecten.

Thom TK
23 maart 2006, 11:45
Carl Martin Hydraboost?

fullorder
23 maart 2006, 13:01
1 van de zeer smakelijke HWA boosters?

Ik weet niet welke Speeddemon op dit moment op voorraad heeft, maar ik kan je van harte zowel de Clean Sanchez als de FetAmp clone aanraden. En over de Rangeboost heb ik ook goede verhalen gehoord ;)

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 13:07
http://www.dirk-hendrik.com/images/goosterbooster2.jpg


http://www.dirk-hendrik.com/images/goosterbooster1.jpg

Speeddemon
23 maart 2006, 13:15
wa's dat, lieve schat?

MiG-achtig met Tone knop erbij? :???:

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 13:15
En nog wat meer.... en nog wat minder ;)

Speeddemon
23 maart 2006, 14:24
En nog wat meer.... en nog wat minder ;)
come on, fool! Elaborate here, sucka! :soul:

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 14:43
Volgens mij heeft een MigBoost maar 2 diode modi van schakelen geen 3... ;)

Daarnaast is dit uit de klauwen gelopen projectje een ripoff van een ripoff van een origineel. Dat origineel is dezelfde waarop jouw MiG loosely gebaseert is/vanaf stamt........ evenals elke OD met 2 antiparallelle diodes naar massa.....

Speeddemon
23 maart 2006, 14:48
Volgens mij heeft een MigBoost maar 2 diode modi van schakelen geen 3... ;).
Maar bij mij zijn Si en Ge gemixt. :stop:

Maar vertel, hij werkt nog steeds zo dat je wat laag verliest bij meer gain?
En de tone-stack, is dat er 1 van de Big Muff of een actieve?

En welke diodes heb je gebruikt voor de Si kant? Ge-experimenteerd met 1N914's/1N4001/1N4148?

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 15:01
Maar bij mij zijn Si en Ge gemixt. :stop:
Wat nog steeds maar 2 verschillende modi zijn. ;)



Maar vertel, hij werkt nog steeds zo dat je wat laag verliest bij meer gain?

..... Dat zou best nog wel eens heel goed kunnen...... Is een karakteristiek stukje van het ontwerp...



En de tone-stack, is dat er 1 van de Big Muff of een actieve?

2 * Nee.




En welke diodes heb je gebruikt voor de Si kant? Ge-experimenteerd met 1N914's/1N4001/1N4148?

SI is antiparallel 4148 en een 4002. De Ge kant zijn een 2-tal AA-119's en De Led kant zijn een 2-tal rooie rakkers.

Speeddemon
23 maart 2006, 15:20
Als je nou groene LEDs pakt, heb je nog meer volume en crunch.
Hogere drempelspanning!

Maar hoe werkt die tone-knop?
Ik zou wel wat voelen voor een toneknop die CCW het laag cut en CW het hoog cut. Of gewoon alleen een variable low-pass, en dan met een 2e toggleswitch de inputcap verkleinen. Wil de volgende set MiG*Boosts nog iets veelzijdiger maken. Of vind je 'm goed zo, en zou ik dat moeten bewaren voor een ander/nieuw pedaal?

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 15:27
Als je nou groene LEDs pakt, heb je nog meer volume en crunch.
Hogere drempelspanning!

Maar hoe werkt die tone-knop?
Ik zou wel wat voelen voor een toneknop die CCW het laag cut en CW het hoog cut. Of gewoon alleen een variable low-pass, en dan met een 2e toggleswitch de inputcap verkleinen. Wil de volgende set MiG*Boosts nog iets veelzijdiger maken. Of vind je 'm goed zo, en zou ik dat moeten bewaren voor een ander/nieuw pedaal?


Aargh!! Neem dan Blauwe! Nog hoger. Als er een volgende versie van dit ding komt ga ik de levelverschillen van de verschillende diodes compenseren om wat meer nadruk te kunnen leggen op de klankmatige verschillen van de verschillende clipping diodes.


De toneknop applicatie heb ik je enkele weken geleden al gemailt ;)

Speeddemon
23 maart 2006, 16:00
De toneknop applicatie heb ik je enkele weken geleden al gemailt ;)
hmm, ik weet van niks.

misschien nog eens proberen?

E-J
23 maart 2006, 17:12
Sorry, Remco en Hendrik, ik wil de pret niet bederven maar mail elkaar effe ofzo :) dat lijkt me wat makkelijker voor de topic-starter.

Ik heb sinds gisteren een Colorsound The Overdriver, geweldig pedaaltje! Die Vox blijkt daar veel op te lijken, dus ik zou eens gaan kijken!

Wat voor stijlen heb je trouwens? Want zo'n Vox pedaaltje, net zoals de Colorsound, zijn best wel 'vintage'...

gitaarhaantje
23 maart 2006, 19:15
http://www.dirk-hendrik.com/images/goosterbooster2.jpg


http://www.dirk-hendrik.com/images/goosterbooster1.jpg

Valt dit niet onder het kopje MEGA SPAM

Maar goed ik heb zelf als booster een MXR micro amp. Das zo'n wit kastje met twee knopjes en die werkt geweldig. Kan trouwens ook in de effectloop voor echt alleen de boost maar waar jij em voor wilt gebruiken is ie ook tip top voor.

Gr Laurens

Dirk_Hendrik
23 maart 2006, 19:29
misschien...... :) ware het niet dat het ding op dit moment onderweg is naar Mr. Gooster himself.

daarnaast weet ik dan nog wel een paar draadjes uit de afgelopen weken die behoorlijk als spam kunnen worden opgevat... :D

Negative K3 fan
23 maart 2006, 19:31
op harmony central was laatst een bad monkey hype, die dingen kosten ook nog eens geen drol...

robert-gitarist
23 maart 2006, 19:36
op harmony central was laatst een bad monkey hype, die dingen kosten ook nog eens geen drol...

Die digitech dingen bedoel je?
Zoja,heb ik inderdaad ook goeie verhalen over gehoord.Wil ik wel eens keer uit gaan proberen..

Dirk_hendrik: Mooi ding zeg :stop: Waar is die schakelaar trouwens voor?

gitaarhaantje
23 maart 2006, 22:49
misschien...... :) ware het niet dat het ding op dit moment onderweg is naar Mr. Gooster himself.

daarnaast weet ik dan nog wel een paar draadjes uit de afgelopen weken die behoorlijk als spam kunnen worden opgevat... :D


Da's idd wel lekker makkelijk naar iemand anders verwijzen.... maar goed dat mag dus wel tegenwoordig? want een paar maanden geleden werd er veel ophef over gemaakt als iemand iets zoals dit deed... Of mogen alleen geselecteerde mensen dit doen?

schizo910
23 maart 2006, 23:01
Spam is pas erg als er niet om gevraagd wordt. Een draadje beginnen met 'kijk dit verkoop ik' vind ik wat anders dan zeggen dat je boosters verkoopt als iemand op zoek is naar een booster. My 2cts

BeeJee
24 maart 2006, 01:31
SD1, da's ook lekker...

BartL
24 maart 2006, 01:31
Spam is pas erg als er niet om gevraagd wordt. Een draadje beginnen met 'kijk dit verkoop ik' vind ik wat anders dan zeggen dat je boosters verkoopt als iemand op zoek is naar een booster. My 2cts
Juste!
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/pedalen.JPG
Kies maar uit:
H&K Tubefactor
Marshall Drivemaster
Ibanez Tubeking
Boss OD-3



:D

Spammerdespam

Einzeln
24 maart 2006, 09:37
misschien...... :) ware het niet dat het ding op dit moment onderweg is naar Mr. Gooster himself.

daarnaast weet ik dan nog wel een paar draadjes uit de afgelopen weken die behoorlijk als spam kunnen worden opgevat... :D

Flauw. Schaf toch die spamregel af en dan hoeven we het hier niet meer over te hebben. Mooie boost. http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=new_faq_item_regels3#faq_new_faq_item_ regels3a

Boost komt er in verschillende soorten. Wat wil je er mee? Beetje voller geluid, overdrive? :Mig Boost. Lineaire volume boost zonder kleuring? Denk eens aan de Launchpad van Barber. Geweldig pedaal.
Dat zijn de enige pedalen waar ik ervaring mee heb trouwens. Ben zlef benieuwd naar de FA-1 van Remco en aan dat ROG Fetzer dingetje wat hij ook gebruikt.

Rock&Roll
24 maart 2006, 10:30
In reactie op BartLs multi-tubefactor post ;) :

http://www.stompbox.de/mods_e.shtml

Toch wel een ultieme boost/overdrive niet? :rockon:

Einzeln
24 maart 2006, 10:49
Soundfile van de launchpad die goed aangeeft dat er sprake is van slechts volume boost. Geweldig apparaat, echt waar.
http://www.streamload.com/Deliver/Deliver.asp?cxInstID=84860558&nodeID=79097478& returnPage=http%3A%2F%2Fwww%2Estreamload%2Ecom%2FN<br /> odes%2FNode%2Easp%3FcxInstID%3D84860558%26nodeID%3<br />D1365578240

rammybully
24 maart 2006, 11:50
Boost komt er in verschillende soorten. Wat wil je er mee? Beetje voller geluid, overdrive? :Mig Boost. Lineaire volume boost zonder kleuring?

Ik ben gewoon opzoek naar een pedaaltje die de versterker nog een flinke opdonder geeft van ongeveer 20dB.
Dus geen overdrive pedaaltje. Dus geen ding met tich mogelijkheden.
Gewoon een pedaaltje voor als je bv. soleerd en je af en toe net verder over de top wilt, je die boost er bij in kan drukken.

Ik hoor ook veel over de SFX-01 van Seymour Duncan.
Is dit wat?? Is niet al te duur in iedr geval.
:strat:

tillens
24 maart 2006, 11:59
Carl Martin Hydra Boost. 99 euro. Bij Feedback. 20dB cleanboost. een knop. hoe moeilijk kan het zijn. Als ik Feedback noem is het dan ook spam? Nou ja hij is denk ik bij alle vestigingen van Feedback te krijgen, Feedback Utrecht, Feedback Eindhoven, Feedback Apeldoorn en Feedback Rotterdam. Ik zelf heb de hydra boost ook. Bij Feedback gekocht.

schizo910
24 maart 2006, 12:15
Hebben ze die Carl Martin Hydra Boost niet ook bij Feedback?

idno
24 maart 2006, 12:30
Hebben ze die Carl Martin Hydra Boost niet ook bij Feedback?

geen idee :roll: ik denk dat je beter ff bij Feedback ken gaan kijken. Die verkopen ook Carl Martin :seriousf:

Einzeln
24 maart 2006, 12:39
Ik zie geen enkel bezwaar tegen het kopen van het Carl Martin spul. En al helemaal niet de Hydra boost. Maar ook Remco en onze moderator Dirk maken leuk spul.

BartL
24 maart 2006, 13:01
In reactie op BartLs multi-tubefactor post ;) :

http://www.stompbox.de/mods_e.shtml

Toch wel een ultieme boost/overdrive niet? :rockon:
Woow...daar ga ik eens goed over nadenken :cooler:

jpb
24 maart 2006, 13:30
Ik ben gewoon opzoek naar een pedaaltje die de versterker nog een flinke opdonder geeft van ongeveer 20dB.
Dus geen overdrive pedaaltje. Dus geen ding met tich mogelijkheden.
Gewoon een pedaaltje voor als je bv. soleerd en je af en toe net verder over de top wilt, je die boost er bij in kan drukken.

Ik hoor ook veel over de SFX-01 van Seymour Duncan.
Is dit wat?? Is niet al te duur in iedr geval.
:strat:
Wat voor een versterker en gitaar heb je? De keuze van de juiste booster hangt ook af van je setup. De meeste boosters hebben wel een zekere kleuring van de frequenties (meer laag of feller/scherp hoog etc.). Moet dus goed samengaan. Voorbeeld: mijn fat-boost klinkt vreselijk goed met tele > ouwe fenders, maar ik zou hem nooit gebruiken met een humbucker...

blademan
24 maart 2006, 13:36
Probeer de Seymour Duncan Pick-up booster. Heb ik ook en giert de pan uit op mn Blade Texas standard. Ik heb m destijds in America besteld via Internet (123 music.com) en was binnen een week hier met UPS, voor minder geld dan ze hier in de winkel liggen, dus check die mogelijkheid ook maar eens, scheelde mij toen zo'n 25 euro!!

rammybully
24 maart 2006, 14:01
:strat:
Wat voor een versterker en gitaar heb je? De keuze van de juiste booster hangt ook af van je setup. De meeste boosters hebben wel een zekere kleuring van de frequenties (meer laag of feller/scherp hoog etc.). Moet dus goed samengaan. Voorbeeld: mijn fat-boost klinkt vreselijk goed met tele > ouwe fenders, maar ik zou hem nooit gebruiken met een humbucker...

Ik heb een Fender Hotrod De Ville versterker en bespeel Strat's en Tele's.

Die SFX-01 waar ik het eerder over had is eigelijk dan toch het best.
Die doe toch niets met de EQ??
:strat:

Dick Wolkendeck
24 maart 2006, 14:12
Probeer de Seymour Duncan Pick-up booster. Heb ik ook en giert de pan uit op mn Blade Texas standard. Ik heb m destijds in America besteld via Internet (123 music.com) en was binnen een week hier met UPS, voor minder geld dan ze hier in de winkel liggen, dus check die mogelijkheid ook maar eens, scheelde mij toen zo'n 25 euro!!

Goed idee! Of de Zvex "hard on". Nog leuk ook.

Tristan
24 maart 2006, 22:44
Ik ben gewoon opzoek naar een pedaaltje die de versterker nog een flinke opdonder geeft van ongeveer 20dB.
Dus geen overdrive pedaaltje. Dus geen ding met tich mogelijkheden.
Gewoon een pedaaltje voor als je bv. soleerd en je af en toe net verder over de top wilt, je die boost er bij in kan drukken.

Ik hoor ook veel over de SFX-01 van Seymour Duncan.
Is dit wat?? Is niet al te duur in iedr geval.
:strat:

Dat is een prima ding! Heeft een lineaire boost, zonder kleuring, maar ook een schakelaartje voor extra mids/humbucker geluid. Hard bypass ook nog, dus echt een prima ding.

Speeddemon
24 maart 2006, 23:52
Hard bypass ook nog, dus echt een prima ding.
:roll:
als ie een ingangsimpedantie van meer dan 1M heeft, dan kan je zo'n statement maken. (zoals de 70's DOD en MXR pedalen bijv.)

Maar talloze wah's zijn 't bewijs dat hard-bypass vaak de bron van tonesucking is.

Tristan
25 maart 2006, 19:01
:roll:
als ie een ingangsimpedantie van meer dan 1M heeft, dan kan je zo'n statement maken. (zoals de 70's DOD en MXR pedalen bijv.)

Maar talloze wah's zijn 't bewijs dat hard-bypass vaak de bron van tonesucking is.

Ik heb niet echt wat gemerkt van tonesuck bij die Seymour Duncan Booster, maar volgens mij was het zo dat je geluid nog steeds doorkwam als je de adapter uit het pedaal trok, dat noemen ze toch hard bypass?
Dus dat je signaal pas door het effect gaat als je het pedaal aanzet.

Speeddemon
25 maart 2006, 19:48
Ja en nee.

Net zoals een vierkant een rechthoek is, maar een rechthoek niet altijd een vierkant,
is het zo dat true bypass effecten altijd zonder batterij het droge signaal kunnen doorgeven, maar niet elk effect wat droog signaal doorgeeft zonder power, is true bypass.

Ze zijn dan hard-bypass, waarbij er weliswaar een directe verbinding bestaat tussen in en output, maar nog steeds een draadje ligt richting het effect. Dit lijntje kan dus nog steeds voor tone-suck zorgen, als de ingangsimpedantie van 't effect niet zo hoog is (onder de 500k ga je 't meestal wel merken).

Tristan
25 maart 2006, 20:44
Okee, dan weet ik niet of hij hard of true bypass is, maar ik gok op hard bypass. Ik heb echter niets gemerkt van tone suck bij het weliswaar korte testritje dat ik hem heb gegeven. Wat mij betreft een prima pedaal wat doet wat het beweert dus (boosten zonder je signaal te veranderen).
Misschien moet de Topic Starter dan wel even in de gaten houden hoe het zit met die tonesuck, of die er dan wel is of niet. Dus even direct in de versterker pluggen en daarna via het uitgeschakelde pedaaltje naar de amp en kijken of dat een merkbaar verschil in het geluid geeft.
Overigens zijn sommige pedalen gebufferd en daar hoor je ook zowel positieve als negatieve verhalen over. Volgens mij kan je ook alleen maar zelf uitproberen wat je vind werken, want zowel een true bypass, hard bypass als een gebufferd pedaal hoeft niet slecht te zijn.