PDA

View Full Version : flextone lll ruilen tegen marshall .......



liq
23 maart 2006, 09:37
Goedendag,

Ik wil van mijn flextone af, en wil wat anders.

Nu kan ik hem ruilen tegen een Marshall JCM 900 Buizencombo 2 x 12 Duo Reverb.

Ik speel voornamelijk metal.

Kennen jullie deze versterker, en zo ja hoe klinkt hij ?

Het is een buizenamp maar hij moet op mn slaapkamer wel een beetje op een aangenaam niveau staan.

Alvast bedankt !!!

Dude
23 maart 2006, 10:45
Geen idee wat die flextone nieuw kost maar die jcm900 is prima voor metal en mjah, geen een buizenamp zal zo klinken als die flextone op slaapkamervolume maar maakt dat uit ??

Bart

liq
23 maart 2006, 11:00
oke duidelijk.

Nee is geen probleem op zich.

Lijkt je het een goede deal ?

Ik speel voornamelijk slayer metallica en dergelijken.

Het is wel een beetje een hi-gain versterker die jcm-900 ?

Magic Bean
23 maart 2006, 11:42
Alles wat de JCM naar jou mening te weinig aan gain heeft valt eenvoudig op te lossen met een boost pedaaltje, maar in principe scheurt dat ding wel. Het zal iig beter klinken dan je flextone.

Dude
23 maart 2006, 12:09
ik zie dat je combo nieuw rond de 650 kost,

een goeie jcm900 2x12 combo kost tussen de 5 en 600 euro 2e hands.

voor die flextone krijg je als je geluk hebt misschien 250 a 300 tweedehands

daarnaast klinkt die jcm900 (gezien vannuit mijn ervaring met line6 moddeling amps) ongeveer 100 keer beter.

zelf weten, ik zou echter geen seconde twijfelen.

almarvk
23 maart 2006, 12:22
Ik zou nooit de flextone hebben gekocht :D


Maaruh; doen!!!!

liq
23 maart 2006, 22:40
oke ik betaal 100,- bij voor de marshall morgen ff lekker testen.

Ik ga er vanuit dat hij beter klinkt als mn flextone

screamindemon
23 maart 2006, 23:00
Appels en peren natuurlijk, ik heb zelf een flextone III en een vriend van mij een JCM 900 top, als jij wilt scheuren lijkt me dit een goede deal een 2e hands flextone doet niet snel meer dan 400 euro.

liq
24 maart 2006, 09:55
klinkt een top heel anders dan een combo ?

ligt eraan welke speakers natuurlijk maar gewoon het grote gedeelte van de sound...

Hier wat foto's van de versterker

http://www.geocities.com/arjanbunt/100_2022.jpg

http://www.geocities.com/arjanbunt/100_2025.jpg

Ik krijg er ook een setje nieuwe buizen bij.

Dude
24 maart 2006, 10:13
Waarom zit je zo te twijfelen man


1 het is ECHT een hele goede deal

2 hij klinkt ECHT beter dan je flextone

3 die gast weet niet zo goed wat die doet denk ik want het is ECHT een goede deal


ps, die buisjes.... nieuwe buisjes zou ik nooit zo vertrouwen tenzij de doosjes nog dichtzitten, daarnaast kan je de eind (grote) buizen niet zelf verwisselen,

die voor (kleine) buisjes wel, daar kan je mee wisselen en klooien tot je een ons weegt

Goed....

doe het nou maar, geeft die gast 100 euro + je flextone and run like a motherfucker





(ik zie trouwens dat die hem op de foto op een stijkplank heeft staan.... sweet jesus man, weet je wat dta ding weegt en wat een strijkplank kan hebben voor die knakt ?? check effe goed of die niet een keer daar van af is geflikker haha)

liq
24 maart 2006, 10:17
omg droge lul hahahah run like a motherfucker.

Dude
24 maart 2006, 10:50
heb je hem nou al omgeruild ???


zo ja: hehe

zo nee: wat doe je hier !! ga ruilen


NU

liq
24 maart 2006, 10:55
hij komt vanavond..

Maar hij vindt de clean van de flextone veel bter... het is ook wel oke.

Nu heb ik weer vernomen dat de jcm 900 niet echt metal is.. maar beetje classic rock.

Dude
24 maart 2006, 10:57
?????


nou.... 900 is wel metal, echt believe me, jij gaat die gain niet op 10 zetten hoor, die gast die je dat verteld heeft lult uit zn nek

800's zijn niet metal meer classic rock,

liq
24 maart 2006, 11:19
Het schijnt dat de JCM900 SL-X echt voor metal is, en deze 4502 Duo Reverb stukken minder gain te hebben.

mmrizio
24 maart 2006, 11:36
Ik heb een 4100 (Dual Reverb top) en ik ben er erg blij mee. Maar houd er wel rekening mee dat een JCM900 een stuk minder veelzijdig is dan je Flextone. Er komt een nineties metal geluid uit met behoorlijk veel mid en hoog, dat je beperkt kunt aanpassen met de ingebouwde toonregeling. Met een EQ in de loop word je flexibeler, maar nu-metal wordt lastig.

Dus als het geluid je bevalt is het een prima apparaat, zo niet dan wordt het lastig.

Maurice

liq
24 maart 2006, 11:38
dus gewoon oude slayer sound waar ik naar op zoek ben:)

Dude
24 maart 2006, 12:56
juistem :rockon:

Geronimo
24 maart 2006, 13:47
Ik had het niet gedaan als ik jou was. Een Dual Reverb suckt ass naar mijn idee. Je kan beter een Valvestate halen, want echt alle Dual Reverbs die ik heb gehoord waren alles behalve hevie metal.

Als ik jou was zou ik er eerst eens goed naar luisteren alvorens ervoor te betalen of je Flextone in te ruilen.

Als je goed wilt scheuren haal dan een recto of iets dergelijks.

liq
24 maart 2006, 13:54
maar toch wel een degelijke metallica sound neem ik aan ?

Dick Wolkendeck
24 maart 2006, 14:02
Ja hoor zeker de oude (echte, hahaha) metallica. Seek & Destroy. Dat gaat ook nog wel met een JCM800 plus distortionpedaal.

Scali
24 maart 2006, 14:09
Metallica is toch meer het geluid van Mesa Mark, behalve op HELE oude albums:
http://www.encycmet.com/equipment/jayhiseq.shtml
http://www.encycmet.com/equipment/khiseq.shtml

Bij Marshall moet je eerder denken aan bv Iron Maiden, lijkt me.
Hoewel je met het juiste pedaal en/of eq natuurlijk een eind kunt komen.

BlackSun
24 maart 2006, 14:22
@ liq:

Waarom is de Randall nu van de baan? naar mijn mening scheurt die beter dan de JCM900.....
Kan je zowel oude slayer/Metallica als modernere metalsoorten uit halen, en dan heb je nog een veel betere clean erbij ook...

liq
24 maart 2006, 14:23
ja oke ik begrijp het.

Maar bijv. megadeth, slayer metallica het oudere werk dat moet toch prima te doen zijn op die marshall.

Kijk die nu-metal whatever daar koop ik wel een keer pedaaltje voor.

En die combo is toch veel meer waard als die flextone ?

liq
24 maart 2006, 14:24
@ liq:

Waarom is de Randall nu van de baan? naar mijn mening scheurt die beter dan de JCM900.....
Kan je zowel oude slayer/Metallica als modernere metalsoorten uit halen, en dan heb je nog een veel betere clean erbij ook...

Omdat hij deze wil ruilen en dat is geen gek idee aangezien hij meer waard is, en anders ik veel meer moet bijbetalen.

Geronimo
24 maart 2006, 14:28
maar toch wel een degelijke metallica sound neem ik aan ?

Ik kreeg het er bij lange na niet uit. Metallica speelde vroeger over van alles behalve JCM900's, wat natuurlijk ook een indicatie is.
Ik heb er slechte ervaringen mee. Misschien heb je mazzel en is dit een goeie, maar de kans is klein denk.
Luister 'm eerst voordat je 'm houdt zou ik zeggen. Misschien is het jou ding wel wie weet.

BlackSun
24 maart 2006, 14:31
Ok, good point. ik zou zeggen, belusiter hem, en als je hem lekker vind klinken dan is het zeker geen slechte ruil!

Een Marshall is sowieso lekker waardevast (door de naam), dus mocht je het na een tijdje niks meer vinden kan je hem makkelijk kwijt.

oude slayer enzo moet je er zeker wel uit krijgen, en metallica ook wel, zij het in wat mindere mate (slayer = marshall, metallica = overheersend mesa)

mmrizio
24 maart 2006, 15:23
En die combo is toch veel meer waard als die flextone ?

Ik weet niet wat je flextone waard is, maar een Marshall JCM900 combo zo'n 400 Euro.

Maurice

Dude
24 maart 2006, 15:47
niet metal ??




http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71178





:rockon:

liq
24 maart 2006, 21:45
ik heb m dus nu, maar hij is niet echt metal.

wel mooie buizensound.

Mischien binnenkort geld van maken, en toch maar randall kopen;)

Thnx gasten!

Dude
25 maart 2006, 12:23
je hebt hem net... en wil hem nu al omruilen ??

en hoezo vind je hem niet metal dan ?? wat versta je onder metal ??

Als ik jou was zou ik eens experimenteren met het drive buisje, volgens mij als je van achter kijkt degene die het verst van de eindbuizen afzit. Koop eens een wat agressiever buisje en prik die dr in, op het forum is zat info te vinden over welke buisjes wat doen.

Goed.... niet metal.... meneer liq is gek !!!

Scali
25 maart 2006, 12:30
Luc-O gebruikt in dat filmpje een Ibanez Tubescreamer pedaaltje om tot zijn sound te komen. Misschien moet je dat eens proberen (of een ander boostpedaaltje).

Dude
25 maart 2006, 12:32
Simpele eq van boss doet wonderen met marshall buizenbakken,

al dan niet in de effectloop,

echt, dat ding is de bomb voor marshalls

liq
25 maart 2006, 12:39
ja ik weet wel wat metal is:)

Als ik de gain helemaal open draai is hij niet zeg maar extreem scheurend over de dikke E, overigens klinkt hij wel lekker hoor ik zal er heus wel ff op spelen maar het is gewoon geen metal versterker meer hardrock idd zoals sommige al zeiden.

Die luc-o gebruikt idd zo'n tubescreamer.

Maar zo'n EQ van boss, hoeveel moet zo'n ding kosten ?

Dude
25 maart 2006, 12:43
2e hands zie je ze vaak gaan voor rond de 45 euro, meer zou ik dr ook niet voor geven

check marktplaats / speurders / gitaarmarkt maar effe

liq
25 maart 2006, 13:17
Als ik bijv. een boss metal-zone ervoorzet dan scheurt ie uiteraard ook als een beest:D

Scali
25 maart 2006, 13:28
Nee, want een metalzone is een goedkope, karakterloze transistor-imitatie van een dik oversturende buizenversterker.
Met een boosterpedaaltje krijg je de dik oversturende buizenversterker zelf, en niet een slechte imitatie ervan.

liq
25 maart 2006, 13:35
oke.. noem es een paar voorbeelden van die boosterpedaaltjes dan.. merk enzo

drap
25 maart 2006, 13:38
oke.. noem es een paar voorbeelden van die boosterpedaaltjes dan.. merk enzo

Ik gebruik zelf een MXR Micro Amp. Die dingen kun je als clean booster gebruiken, maar ook als een extra gain booster. Enorm simpel ontwerp dus simpel in gebruik. Worden ook vaak 2e hands aangeboden

Scali
25 maart 2006, 13:39
Bekendste 'booster' is dus de Ibanez Tubescreamer, die je in verschillende uitvoeringen hebt, en dan ook weer tig klonen ervan.
Vai en Satriani gebruikten zelf een Boss DS-1 als booster.
De Marshall Guv'nor is ook een oude bekende, oa door Gary Moore gebruikt.
Brian May had z'n eigen Treble Booster, en er zijn ook tig merken die daar nu een kloon van leveren.

En zo zijn er nog tig pedalen te noemen. In feite is ieder pedaal goed, als je het in kunt stellen om weinig tot geen gain te leveren, maar wel veel level, en liefst ook nog een goede toonregeling.
De Marshall Jackhammer is misschien wel de meest uitgebreide. Veel toonregeling, en te gebruiken als booster, overdrive en distortion.

De Metalzone is dus niet zo geschikt omdat dat pedaal vooral bedoeld is om zelf flink te oversturen, en een enorm eigen stempel drukt op het signaal. Vooral leuk voor goedkope oefenversterkertjes zonder buizen om te oversturen.

liq
25 maart 2006, 13:45
oke... bijv.. die jackhammer.

Als die zou kopen, zou ik dus een brute distortion kunnen creeeren op mn jcm?

drap
25 maart 2006, 13:48
oke... bijv.. die jackhammer.

Als die zou kopen, zou ik dus een brute distortion kunnen creeeren op mn jcm?

Oh god, er zijn zoveel betere pedalen als die Jackhammer. Als je puur een brute scheur wil hebben dan raad ik je een Pro Co Rat aan. Die kun je zowel als booster gebruiken als wel een distortion met fuzz randje

Scali
25 maart 2006, 14:00
Oh god, er zijn zoveel betere pedalen als die Jackhammer.

Dat is allemaal weer smaakgebonden.
Met de Jackhammer kun je in ieder geval flink experimenteren, en dan kun je misschien beslissen of je een booster wil, een overdrive, een distortion, of misschien een andere versterker.

drap
25 maart 2006, 14:18
Dat is allemaal weer smaakgebonden.
Met de Jackhammer kun je in ieder geval flink experimenteren, en dan kun je misschien beslissen of je een booster wil, een overdrive, een distortion, of misschien een andere versterker.

Ja natuurlijk is dat smaakgebonden, anders zei ik het ook niet onder mijn naam :D Ik heb veel Marshall scheurpedalen getest en ik kan er niet warm van worden omdat ik ze veel te fissy vind. Het enige pedaaltje van de Marshall distortions die ik dan wel weer kan waarderen is de Shredmaster. Maar die heb ik puur gekocht omdat ik de sound in Creep van Radiohead te gek vond. Wat ik ook zeker een aanrader vind is de Digitech DF-7 Distortion Factory. Die heb ik ook zelf en ben er meer als tevreden over. Zitten de meest bekende distortions/overdrives in verwerkt en kun je zowel als booster als wel als scheurpedaal gebruiken

Scali
25 maart 2006, 14:34
Helaas wordt de ShredMaster niet meer gemaakt. De Jackhammer is z'n opvolger.

drap
25 maart 2006, 14:39
Helaas wordt de ShredMaster niet meer gemaakt. De Jackhammer is z'n opvolger.

Is het niet de Guv'nor? Ik vind ze sowieso beide niet klinken als Shredmaster. Ze worden trouwens nog erg vaak 2e hands aangeboden

Scali
25 maart 2006, 14:45
De Guv'Nor bestond al veel langer dan de 'Master'-serie.
De Jackhammer is veelzijdiger dan de ShredMaster, en zo mogelijk ook nog extremer. Alle andere pedalen van Marshall zijn tammer dan de ShredMaster.

liq
25 maart 2006, 19:36
hij gaat weer in de verkoop, de amount of gain is echt serieus te weinig:)

Scali
25 maart 2006, 19:49
Met een boosterpedaaltje ervoor boeit het toch niet hoeveel gain de versterker heeft?
Er zijn genoeg metalgitaristen die over een Marshall spelen die eigenlijk niet veel gain heeft. Wat dacht je van Malmsteen met z'n Plexis?
Die hebben nog veel minder gain dan een JCM900. Maar een boostertje verhelpt dat dus makkelijk.

Eigenlijk is er geen Marshall die echt een vette metalsound levert zonder pedaaltje.
Voor extreme metalsounds zonder pedaaltje moet je meer kijken naar Amerikaanse versterkers... Mesa, Peavey, Line6, Randall... dat soort spul.
Maar dat is een ander geluid dan een Marshall met een boostertje uiteraard.

Geronimo
25 maart 2006, 20:15
Bij deze versterker werkt een booster niet zo optimaal omdat in de ingang allemaal opamps zitten en de versterker het grootste deel van z'n scheur uit diodeclippers haalt en dus niet uit oversturende buisjes. Een booster werkt het beste bij een buizeningang. Als het geluid van de jcm al droogjes is kan het wel iets beter worden van een booster maar verwacht er geen ubermetal-geluid van. Luc-O heeft z'n gitaar ook aangepast, wat natuurlijk ook invloed heeft op z'n geluid. Een mindere versterker klinkt natuurlijk gauw goed met een goeie gitaar.
Je kan een Tubescreamer als booster proberen. Een TS808 klinkt beter dan een TS9. En je kan wat experimenteren met wat andere buisjes.
Maar als het allemaal weinig uithaalt zijn die opamptrapjes wat laf en ja daar kan je niet zoveel aan doen dus dan houdt het op.

Nitefly7
3 april 2006, 13:09
Met een boosterpedaaltje ervoor boeit het toch niet hoeveel gain de versterker heeft?
Er zijn genoeg metalgitaristen die over een Marshall spelen die eigenlijk niet veel gain heeft. Wat dacht je van Malmsteen met z'n Plexis?

Eigenlijk is er geen Marshall die echt een vette metalsound levert zonder pedaaltje.
Voor extreme metalsounds zonder pedaaltje moet je meer kijken naar Amerikaanse versterkers... Mesa, Peavey, Line6, Randall... dat soort spul.
Maar dat is een ander geluid dan een Marshall met een boostertje uiteraard.

MARSHALL et les autres:

+2 die "Marshall sound" in vergelijking met Mesa's, Peavey's, Randalls en Line6'es is wat 'tammer' en classic rockier...

De JCM900 SL-X is volgens mij wel wat extremer, evenals een 6101, 30th anniversary....maar die zijn iets prijziger..

Een goed alternatief kan ook de OUDE Valvestate serie zijn, mijn Parker en zelfs Godin halen uit zo'n VS65 (ofzoiets) een erg vet metalgeluid, met gain op 7 (! )


RUILEN ??:

Als ik jou was, had ik die Flextone niet geruild, de Mesa-achtige sounds van Line6 hebben mij altijd wel kunnen bekoren, zelf als ze steriel'ig reageren zoals in de POD 2.0....

Een Line6 krijgt je (behoorlijk...) in de buurt van Mesa, Soldano en Marshall....

Die Marshall zal je niet zo snel als 'n Mesa kunnen laten klinken...

PEDALEN:

Wat je ook kan proberen zijn die Mesa pedalen: Bottle Rocket, V1, V2... Dan heb je weer wat Mesa'igs in je keten.... Je zou zelfs de FX-return kunnen gebruiken van je Marshall en alleen de (buizen)eindtrap gebruiken voor een V-twin preamp (of een Koch Pedaltone of dat ding van Engl...)
...is mss wel beetje duur

Een andere optie is de Line6 Ubermetal, die schijnt wreed te zijn qua distortion (en heel opvallend lijkt hij beter geaccepteerd dan de Metalzone) en lijkt me gezien Line6 'kwaliteit' wel een aanrader (en niet té duur)

Een Tubescreamer lijkt me voor metal niet aan te raden, tenzij je van Vai houdt... Die SM9 van Ibanez (Smash Metal?) is mss wel een leuk idee, als je'm vindt...

Digitech's Metalmaster of de Distortion Factory zijn ook wel leuk, ik vond vooral de laatste wel erg bruikbaar en heavy genoeg klinken (...speaker simulated, dus zonder versterker, dat wel...)

EH's Metal Muff of Big muff.. ? (= Korn)


En voor het geld dat een 2ehands Metalzone kost, kun je het net zo goed even proberen, het is een apart pedaaltje met evenveel fans als 'haters'..

Scali
3 april 2006, 13:31
De JCM900 SL-X is volgens mij wel wat extremer, evenals een 6101, 30th anniversary....maar die zijn iets prijziger..

Mijn 6101 heeft op zich wel veel gain op het lead-kanaal, maar het karakter is absoluut niet 'metal'.
Ik gebruik een treble-booster, en heb dan de gain op ongeveer 5 (wel met de gain boost ingeschakeld). Dan krijg je er een aardig geluid uit in de stijl van Van Halen, Satriani, Vai etc.
Het crunch-kanaal in mode C gaat ook aardig ver, maar het blijft toch wat meer een 'classic rock'-karakter dan die echte Mesa/Peavey/Randall-achtige sounds.
De JCM900 SL-X ken ik niet, maar ik vermoed dat die ook meer lijkt op mijn mode C-crunch dan op die Amerikaanse bakken.