PDA

View Full Version : Advies kopen elec. gitaar



thijs88
22 maart 2006, 23:17
Ik weet dat deze vraag vaak gesteld wordt, maar omdat ik 9 jaar les heb in klassiek gitaar, en dus alle noten, en akkoorden ken wil ik toch graag even weten wat ik zou moeten kopen.

Mijn budget ligt tussen de 250-400 euro.

Ik wil graag wat Rock/Hardrock gaan spelen. (Nickelback, Muse, U2 maar af en toe ook wat coldplay.)

Wat voor gitaar kan ik het best aanschaffen? Één met 2 humbuckers, of met 2 humbuckers en een single coil of?

Ik speel nu nog tijdelijk op een Fender remake van brandhout dus ik wil graag overstappen.

Alvast bedankt voor de reacties

grayfink
22 maart 2006, 23:26
Deze is wel aardig: http://www.musicstore.de/nl/E-Gitarren/3_42_GEGIT_32_GIT0002254-003/0/0/0/detail/musicstore.html

thijs88
22 maart 2006, 23:37
neem ik in overweging

schizo910
23 maart 2006, 00:29
Hoi, heb je deze thread al bekeken?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57657
Wellicht vind je er veel info, succes!


Enne... mooie sig Grayfink :D

Nickname
23 maart 2006, 12:45
Als je Rock/hardrock wil spelen heb ik een paar aanraders voor je om te proberen.. aangezien je ook wel eens wat coldplay speelt zou ik aanraden om er ook minimaal 1 single coil in te hebben zitten.


- Ibanez SA 260FM (een hele veelzijdige gitaar.. van metal tot haast bluesy)
- Ibanez SA 120 (ook heel veelzijdig.. alleen geen single coil)
- Dean Vendetta serie (mist alleen de single coil helaas)
- Voor de rest kan je ook OLP gitaren uitproberen maar ik heb daar zelf weinig ervaring mee...

Hopelijk help ik je hier wat mee.. het zou wel duidelijker zijn als je wist of je een floyd achtige tremolo wil of niet.. of juist een fixed bridge en een iets hoger budget zou je al echt een heleboel helpen.

thijs88
24 maart 2006, 12:58
bedankt voor jullie reacties, ik had al gekeken bij het topic van gitaren tussen de 250 en 500 euro, daar stond veel tussen.. maar ik weet niet of ik mezelf nou tot beginner moet rekenen, omdat ik al lang akoestisch speel..

Ibanez gitaren vind ik sowieso mooi, dus daar ga ik dan maar even naar kijken

Bedankt!