PDA

View Full Version : wie gaat er naar zappa?



patricia
22 maart 2006, 23:14
wie gaat er 15 mei naar zappa?
ik bedoel natuurlijk dweezil.
steve vai is er ook als gast-muzikant.
ik ben er.........yeah!!
patricia

savecracker85
22 maart 2006, 23:17
ik ook....

Dick Wolkendeck
23 maart 2006, 09:28
Me too!!! Bozzio zou ook meedoen... 8-)

savecracker85
16 mei 2006, 01:08
wat was dat onwijs VET zeg!
:rockon: :rockon:

patricia
16 mei 2006, 01:11
jazeker!

echt een gaaf concert.
wie trouwens die debiel die een cd`tje naar dweezil gooide?
patricia

Les Paul
16 mei 2006, 09:19
Ik was bang dat het erg commercieel zou zijn. Vooral toen die video een half uur bleef draaien (was wel leukt trouwens). Maar de set was erg verrassend en zeker niet makkelijk. Erg goeie band.
The Dweez speelde erg goed en af en toe leek het echt of Frank er stond.
Terry Bozzio was fantastisch. Op een gegeven ogenblik was zijn microfoonstandaard los gaan zitten en zong hij gewoon verder met de microfoon in zijn hand. En doordrummen met 1 hand. Wat een professional!
Vai is en blijft een ongelofelijke gitarist. Ik vond alleen zijn sound wat dun en erg compressed. Erg mooie gitaarduels met the Dweez.

Geronimo
16 mei 2006, 11:18
Ben ook geweest, ken eigenlijk niet zoveel van Zappa, ik wilde Vai en Bozzio graag zien. Duur kaartje maar het was het meer dan waard damn wat kunnen die gasten spelen.
Ik was eerst bang dat Vai en Bozzio helemaal niet meededen en was dan ook blij verrast toen Dweezil over de 'special guest' begon.
Vond Dweezil ook mannig reageren op die gast die die demo of wat het ook was tegen hem aan flikkerde.
Het was idd echt vet. Die jams en dat samenspel waren echt goed voor kippenvel. Vond Vai z'n geluid wel oke, het is idd wat dun maar ja dat is nu eenmaal z'n sound. Wel erg duidelijk. Zappa jr. z'n sound klonk misschien wel wat dikker maar ik vond het daardoor ook weer een beetje ongedefinieerd.

CatchDude
16 mei 2006, 11:26
Ja, het was fantastisch!!! Wat een geweldige show zeg!

En inderdaad, wat een ei zeg, die kerel die dat CD-tje gooide. Nu heeft 'ie de halve show gemist EN is hij z'n CD-tje kwijt, hehe. Lompe actie.

Vooral toen Dweezil met die strat op het podium kwam bij de encore overtrof z'n geluid dat van Vai. Mooi glassy vol vs. Flets en schel. Maar aan de andere kant hoort dat weer wel bij Vai, en hij bakt er wel iets verschrikkelijk moois mee!

Het viel me trouwens ook op hoe cool en beheerst Dweezil speelt. Op z'n gemakkie alsof die thuis in z'n woonkamer speelt. Hij kijkt er ook bij alsof het allemaal niets is! :) Vai daarintegen laat zich wel helemaal meegaan met z'n spel. Geen van beiden manieren is natuurlijk iets op tegen, het was gewoon een leuk contrast om te zien.

Alleen zo'n beetje het hele nummer "Punk Meadows" moeten missen omdat iemand besloot tegen mij aan flauw te vallen. Die heb ik dus maar even, samen met zijn maatje, naar de gang gesjouwd... ;)

Ohja... Heeft iemand foto's toevallig???

Dweezman
16 mei 2006, 11:35
Argh! Gemist!

Les Paul
16 mei 2006, 11:44
Vooral toen Dweezil met die strat op het podium kwam bij de encore overtrof z'n geluid dat van Vai. Mooi glassy vol vs. Flets en schel. Maar aan de andere kant hoort dat weer wel bij Vai, en hij bakt er wel iets verschrikkelijk moois mee!

De Strat van Dweezil klonk inderdaad fenomenaal. Met de SG had hij een geluid wat wel erg dicht bij de sound van Frank kwam. Ik vraag me af of dit een SG van Frank was.

CatchDude
16 mei 2006, 12:25
Ik vraag me af of dit een SG van Frank was.Ja, dat vroeg ik me dus ook af! Eens kijken of dat ergens online te vinden is, het zou me namelijk niet verbazen. En hij speelde er ook bijna net zo op! ;)

Wat was dat merk amplifier waar Dweezil over speelde trouwens? Iets van xxxxxford of zo. (You fill in the x's) 't Was geen Peavey iig (is toch Dweezil's handelspartner een beetje...) Hji had er 2 tops en 2 cabinets van staan en je zag de kokertjes voor de buizen duidelijk zitten maar helaas de brandname niet. ;)

Les Paul
16 mei 2006, 13:39
Ja, dat vroeg ik me dus ook af! Eens kijken of dat ergens online te vinden is, het zou me namelijk niet verbazen. En hij speelde er ook bijna net zo op! ;)

Wat was dat merk amplifier waar Dweezil over speelde trouwens? Iets van xxxxxford of zo. (You fill in the x's) 't Was geen Peavey iig (is toch Dweezil's handelspartner een beetje...) Hji had er 2 tops en 2 cabinets van staan en je zag de kokertjes voor de buizen duidelijk zitten maar helaas de brandname niet. ;)

Cornford. Ik stond er, denk ik, iets dichter bij (of ik heb betere ogen :) ) Tussen die 2 halve stacks stond ook een Marshall look-alike top. Volgens mij was het alleen geen Marshall. Het logo leek mij anders.
De slaggitarist had een leuk Bogner setje staan.

Dweezil heeft veel gestudeerd op het gitaarspel van z'n vader. En dat was inderdaad goed te horen.

savecracker85
16 mei 2006, 13:57
Alleen zo'n beetje het hele nummer "Punk Meadows" moeten missen omdat iemand besloot tegen mij aan flauw te vallen. Die heb ik dus maar even, samen met zijn maatje, naar de gang gesjouwd... ;)

ah volgens mij heb ik je dan nog voorbij zien lopen..



Ik vond het concert trouwens perfect opgebouwd, wat betreft de nummer keuze en het inbrengen van de "special guests".. Ik was idd ook vooral onder de indruk van Dweezil. Dat hij goed gitaar kon spelen wist ik wel, maar hoe hij het allemaal bracht en hoe hij op het podium stond, erg goed allemaal

patricia
16 mei 2006, 14:04
ja..ik vondt dweezil fantastisch!
die kan het wel hoor.
tja....en steve........asskicking!

http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/vaizappa2.jpg

savecracker85
16 mei 2006, 14:51
tof!

heb je nog meer foto's? :)

patricia
16 mei 2006, 14:59
yep,





http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/vaizappa4.jpg

patricia
16 mei 2006, 15:01
Ja, dat vroeg ik me dus ook af! Eens kijken of dat ergens online te vinden is, het zou me namelijk niet verbazen. En hij speelde er ook bijna net zo op! ;)

Wat was dat merk amplifier waar Dweezil over speelde trouwens? Iets van xxxxxford of zo. (You fill in the x's) 't Was geen Peavey iig (is toch Dweezil's handelspartner een beetje...) Hji had er 2 tops en 2 cabinets van staan en je zag de kokertjes voor de buizen duidelijk zitten maar helaas de brandname niet. ;)

ja hoor! těs frank zijn sg.
net als pa,raakte dweezil verslingert aan die sg.

patricia

CatchDude
16 mei 2006, 15:01
Ah, cornford. Daar ga ik eens naar zoeken!

En over die foto's: Meer, meer, MEER! :)


ah volgens mij heb ik je dan nog voorbij zien lopen..

Hmm, als ik je dan lomp opzij geduwd heb, sorry daarvoor. ;)

Jiboom
16 mei 2006, 17:34
Ik ben ook geweest en heb me prima vermaakt.
Leuk dat de nadruk lag op meer complexe nummers. Ik kende niet zoveel nummers, maar dat komt doordat ik niet zo'n enorme Zappa fan ben (ik ben meer een Vai fan).

Erg goede band, vooral die "andere drummer" vond ik erg indrukwekkend (niet Terry Bozzio, da's al langer bekend dat ie aardig kan drummen ;) ).. hoe heet hij (ik kan het tot nu toe nergens terug vinden op Internet)?

En uiteraard ben ik ook geinteresseerd in meer foto's van dit concert :)

savecracker85
16 mei 2006, 20:31
Hmm, als ik je dan lomp opzij geduwd heb, sorry daarvoor. ;)
haha nee dat viel wel mee hoor ..maar ik vond het wel opmerkelijk dat een volwassen kerel flauw viel (het was nou niet dat iedereen druk stond te springen ofzo) en ook nog door 2 mensen naar de zijkant werd gesleept.. Vandaar dat ik het me herinner :)



keep them pictures commin' 8-)

CatchDude
16 mei 2006, 21:37
haha nee dat viel wel mee hoor ..maar ik vond het wel opmerkelijk dat een volwassen kerel flauw viel (het was nou niet dat iedereen druk stond te springen ofzo) en ook nog door 2 mensen naar de zijkant werd gesleept.. Vandaar dat ik het me herinner :)

Haha, ja. Hij was er zelf ook nogal verbaasd over achteraf, voor zover 'ie bij kennis was om er helder over na te denken. ;)

Aan de andere kant, na de show stond er schuin voor mij een moeder en dochter echt een onwijs potje te janken joh! De emoties liepen hoog op, dus als Zappa dat met je doet vind ik een appel-flauwte ook niet vreemd! :D

patricia
16 mei 2006, 22:40
http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/zappa4.jpg

patricia
16 mei 2006, 22:47
http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/vaizappa5.jpg




http://img.photobucket.com/albums/v435/karwei/dweezil1.jpg

thomazzbootzz
16 mei 2006, 23:11
ja ik ben ook geweest
prachtig concert.
ook vond ik het erg leuk dat je die beelden van dat oude concert van zappa voorafkreeg om er een beetje in te komen.
toen ze begonnen met mr america gaf me dat een fantastisch gevoel.
en toen vai en bozzio op het podium werden geroepen al helemaal.
wat een gitarist die vai !
maar wat een hondelul die die cd gooide, wel cool hoe dweezil erop reageerde en hoe vai er met een grapje de stemming er weer in bracht.
en het hoogtepunt was het laatste nummer waarin dweezil zelf geemotioneerd raakte
prachig concert !

savecracker85
16 mei 2006, 23:17
en het hoogtepunt was het laatste nummer waarin dweezil zelf geemotioneerd raakte

ik wist niet wat ik daar nou van moest denken..Of dat nou weer een grap was of serieus :)

thomazzbootzz
16 mei 2006, 23:24
in het begin deed hij alsof toen hij het nummer aankondigde
maar tijdens het nummer zelf moest hij wel echt huilen

savecracker85
16 mei 2006, 23:28
ok als jij het zegt...ik stond iets te ver weg om dat goed te kunnen zien :)

Dick Wolkendeck
17 mei 2006, 13:14
Zeer indrukwekkend! Lang op verheugd en meer gekregen dan vewacht. Wat een geluid die Dweezil!! Echt zo'n dik houten geluid! Bijna net zoals de sound van Billy Gibbons (ZZ Top) op de live-kant van Fandango! (1975). Wat heeft die Dweezil zich sufgeoefend! Ogen dicht en Frank was er. Die semi-chaotische frasering, tjonge zeg. En mooie grappige nummers, nou ja ik raak er niet over uitgeluld. Laatse keer dat ik Dweezil zag was in 1993 of zo (??) op Dynamo Open Air (toen ik de programmering nog leuk vond), samen met zijn broer Ahmet (waar was die dan maandag?). Toen waren er ook een of meer van de Zappaband bij, ik herkende de bassist. Mooiste nummer: een medley van 122 nummers in ruim 18 minuten, vaak niet meer dan alleen de intro of een stuk refrein. "hey if you recognize this song, you get a free beer"". En dan Smoke on the water inzetten, meteen gevolgd door het heavystuk uit Bohemian rhapsody of zoiets. Humor! Maar genoeg, gisteren was echt speciaal. Ik heb Frank zelf nooit live gezien, ik heb het gevoel dat ik zeker wat in heb kunnen halen.


Mzzzl, Christiaan.

bennyvx78
19 mei 2006, 01:03
Man oohh man .. FUCKIN amazing ..Muziek op top nivo .
Mega strak gespeeld ..En perfecte sound ..Hier is met veel toewijding
hard aan gewerkt om voor elkaar te krijgen .. En dat was te horen ..

Ik herkende een paar nummers .. Hungry freaks daddy. Yellow snow..
Peaches and Regellia .. Dynah mo hum .. montana.. Sofa..etc etc.
Het was een show van 3 en een half uur ..De last van me edele voeten
daar gelaten was 't nix van te merken .. Het was gewoon genieten ..

Ik vond persoonlijk Vai's geluid niet dun ..Maar verder prima .en wat kon
ie spelen .Het was wel intressant om 'em te zien spelen als 2e gitarist..
inplaats van Main guitarist ..

En dan waren er nog r nog 2 uitblinkers qua muziekanten ..Napoleon murphy
brock en Terry Bozzio ..Napoleon > Waar haald die de energie vandaan? .Maar hij moet deze planeet's ultieme zanger zijn ..wat een bereik..En Terry .. De meest briljante drummer die hier rond loopt...

Maar de rest speelde alles naadloos en foutloos ...
Nogmaals wat een Top avond ..
Helaas de volgende dag wel koppijn of was ik zelf nou zo druk die avond ..

Lang leve Zappa .. moge zijn legende voort leven .

savecracker85
19 mei 2006, 16:10
nog meer foto's:
http://www.zappa.com/zpz/fzotos/rehearsals20060515/rehearsals20060515.html

kanakaris
1 september 2006, 19:17
heb ondertussen al een bootleg-opname op dvd van een optreden uit de States te pakken...

FNaRK
1 september 2006, 20:19
en die ga je toch wel delen met ons ??

kanakaris
1 september 2006, 21:13
geen probleem , zeg maar hoe

savecracker85
1 september 2006, 23:43
is er btw al iemand met video/geluids materiaal van de show in amsterdam?

kanakaris
2 september 2006, 09:12
de show die ik op 2 dvd's heb is van 12-06-2006 , L.A.
Wie mij 5 lege dvd's stuurt , krijgt deze van mij in zijn postbus , ok ?