PDA

View Full Version : tenacious D gitaar



Basseytje
22 maart 2006, 18:07
wie oo wie kan mij vertellen welke gitaar tenacious D gebruik bij de nummers fuck her gently en tribute??? en wat voor remake zou ook zo klinken ik wil een heldere en lekker klinkende accoustische gitaar maar ik weet niet welke ben meer van het elketrische gedeelte

help mij

alvast bedankt mvg BAs

grayfink
22 maart 2006, 18:33
Das een gewone dreadnaught d8 ik. (Of was het nou dreadnought?..)
Jack Black zingt erg goed trouwens. Zitten leuke dingen bij.

ACSlater
22 maart 2006, 20:37
Tenacious D heeft een gigantisch mooi akoestisch geluidje. Ik denk dat een "dreadnought" nogal een ruim begrip is en dat de TS op zoek is naar het door Kyle gebruikte merk en model. Aangezien deze waarschijnlijk niet te betalen is, is de TS eigenlijk op zoek naar een goeie gitaar waarmee hij in de buurt kan komen van dat geluid.

Swampash
22 maart 2006, 21:31
Als ik mij goed herriner is het een Santa Cruz gitaar

Daniël_san
22 maart 2006, 21:42
Dat klopt idd. Als je op www.santacruzguitars.com kijkt kan je zien welk model ze precies gebruiken.

Basseytje
22 maart 2006, 22:47
ik heb zelf al een baggere semi accoustische stagg gitaar omdat ik een gitaar zocht voor op vakantie en deze voor 90 euro te koop stond kocht ik m maar gewoon. maar ik vindt een te mollig geluid ik wil een meer helderder geluid dat maakt het geluid af ik wil iig steelstring. maar ik heb bronze/nikkel achtige snare ergens in frankrijk gekocht en daardoor klinkt het nog molliger maar zou ik met een nieuw setje snaren beter afzijN?

Dridon
23 maart 2006, 00:18
Ik heb zelf onlangs elixir snaren gekocht, maakte wel een heel verschil voor mijn gitaar en die van mijn vader :). Deze snaren klinken heerlijk helder, en klinken extra lang door...

ruezzz
23 maart 2006, 00:24
Die Elixer Nanowebs zijn erg goed idd.

En die CD van Tenacious D is geniaal.
Muzikaal een van de betere van de laatste jaren en de teksten zijn hilarisch. Lang geleden dat ik zo'n plezier aan een CD heb beleefd.
Hebben jullie de DVD ook al gezien?

www.double-d.nl heeft Santa Cruz btw.
(website en foto's heb ik onlangs gemaakt)

Basseytje
23 maart 2006, 11:31
Die Elixer Nanowebs zijn erg goed idd.

En die CD van Tenacious D is geniaal.
Muzikaal een van de betere van de laatste jaren en de teksten zijn hilarisch. Lang geleden dat ik zo'n plezier aan een CD heb beleefd.
Hebben jullie de DVD ook al gezien?

www.double-d.nl (http://www.double-d.nl/) heeft Santa Cruz btw.
(website en foto's heb ik onlangs gemaakt)

cd heb k wel maar niet de dvd. en ik denk dat ik ook een setje elixer snaren ga kopen kijken ofdat het verschil maakt

ruezzz
23 maart 2006, 12:02
Ik weet niet of er nog andere soorten zijn dan de Elixer Nanoweb (van Elixer bedoel ik).

Ik heb een aantal jaren terug een keer Elixer geprobeerd - toen was waarschijnlijk de coating nog dikker ofzo - die heb ik er toen meteen weer afgepleurd. Klonk meteen zoals een setje Phosphor Bronze snaren die er 3 weken opliggen.

Nu heb ik dus die Nanowebs - en die zijn heerlijk! (Had ik niet verwacht, vanwege mijn eerdere bevindingen).

gertdm
23 maart 2006, 13:18
ik heb zelf al een baggere semi accoustische stagg gitaar omdat ik een gitaar zocht voor op vakantie en deze voor 90 euro te koop stond kocht ik m maar gewoon. maar ik vindt een te mollig geluid ik wil een meer helderder geluid dat maakt het geluid af ik wil iig steelstring. maar ik heb bronze/nikkel achtige snare ergens in frankrijk gekocht en daardoor klinkt het nog molliger maar zou ik met een nieuw setje snaren beter afzijN?


dan zou ik maar ns gaan zoeken naar een Furch of een Ayers. Vooral Ayers bouwt waanzinnig goeie gitaren voor weinig. Ik zag in Kapelle (Zeeland) bij Den Dekker muziek een Ayer dreadnought met Fishman. Ik heb er even op gespeeld...erg goeie sound, luid en duidelijk en lekker bespeelbaar. Hij kostte daar € 550 of zo.

kornelius
23 maart 2006, 13:46
Ik weet niet of er nog andere soorten zijn dan de Elixer Nanoweb (van Elixer bedoel ik).

Ik heb een aantal jaren terug een keer Elixer geprobeerd - toen was waarschijnlijk de coating nog dikker ofzo - die heb ik er toen meteen weer afgepleurd. Klonk meteen zoals een setje Phosphor Bronze snaren die er 3 weken opliggen.

Nu heb ik dus die Nanowebs - en die zijn heerlijk! (Had ik niet verwacht, vanwege mijn eerdere bevindingen).

Ja eerder had elixir een dikkere coating (polyweb) . Nu zijn ze er dus in geslaagd een dunnere coating te maken, en noemen die dus nanoweb, want nano klinkt lekker klein. Ze verkopen die andere ook nog voor de liefhebbers, maar eigenlijk zijn de nanowebs de opvolger van de polywebs

Flipkoos
23 maart 2006, 14:50
Ja eerder had elixir een dikkere coating (polyweb) . Nu zijn ze er dus in geslaagd een dunnere coating te maken, en noemen die dus nanoweb, want nano klinkt lekker klein. Ze verkopen die andere ook nog voor de liefhebbers, maar eigenlijk zijn de nanowebs de opvolger van de polywebs

Ook MARTIN heeft snaren gemaakt met een speciale coating.
Heb deze ook gebruikt en klinken prima. Ik vind ze redelijk vergelijkbaar met de Elixir Nanowebs. Ze zijn wat duurder dan de normale snaren maar gaan wat langer mee door de coating en blijven helder klinken. Maar je kunt ook gewoon wat vaker je snaren verwisselen...

Funatik
13 januari 2007, 00:54
Weet iemand op wat voor akoestische gitaar Jack Black speelt in de nieuwe Tenacious D film?

Ik vind hem echt te gek! Een dubbele cutaway, maar dan niet zo´n standaard afgebotte zoals je op wel meer akoestische modellen ziet.
Deze heeft echt wel wat van een SG weg.

Zal wel helemaal onbetaalbaar zijn (waarschijnlijk een custom?), maar zou er erg graag een hebben. Dus als iemand meer weet...

Goldeneye
13 januari 2007, 09:22
'Tenacious D' gebruikte o.a een Martin D28 en Gibson Hummingbird.
Ik raad je voor veel van hun nummers Elixir snaren aan...deze hebben een lekkere punch en klinken over het algemeen wat strakker en helderder. Iets minder geschikt voor finger'picking',..wel voor finger'style' en strumming. Je betaald er wel wat voor, maar ze gaan over het algemeen erg lang mee.
Het verschilt ook per gitaar hoe de Elixir snaren reageren in combinatie met de houtsoorten, constructie e.d. Een gitaar met van nature veel bas, zal met Elixirs ook lekkerder in de bas klinken dan een gitaar met van nature weinig bas...en ga zo maar door.

Ik heb zelf een Yamaha FG 340 van 27 jaar oud (1980) en deze klinkt echt exact als de gitaar in 'Tribute'...speelt ook nog eens top. Ik heb menig dure gitaar gehad, maar deze FG 340 slaat alles wat betreft de 'Tribute' sound.
Ik raad je ook van harte aan om Taylor dreadnoughts te proberen...deze zijn al besnaard met Elixirs en hebben over het algemeen ook de 'Tribute' sound.

Funatik
13 januari 2007, 12:23
Ok, allereerst bedankt voor je informatieve en uitgebreide reply.
Maar ik ben dus eigenlijk op zoek naar een gitaar met de looks van de akoestische gitaar zoals Jack Black die heeft. Dus die zwarte met twee scherpe cutaways.

Gitaar is goed te zien op de site www.tenaciousd.com
(weet niet hoe ik plaatjes in m´n bericht krijg)

///Update///
Heb zojuist met wat speurwerk uitgevonden dat het om een custom gitaar gaat die Danny Ferrington heeft gemaakt voor Jack. Was al bang dat hij duur zou zijn.
Toch wel lullig van die kerel. Nou heeft hij weer een behoefte geschapen die ik eergister nog niet had...

Goldeneye
13 januari 2007, 23:57
Ok, allereerst bedankt voor je informatieve en uitgebreide reply.
Maar ik ben dus eigenlijk op zoek naar een gitaar met de looks van de akoestische gitaar zoals Jack Black die heeft. Dus die zwarte met twee scherpe cutaways.

Gitaar is goed te zien op de site www.tenaciousd.com
(weet niet hoe ik plaatjes in m´n bericht krijg)

///Update///
Heb zojuist met wat speurwerk uitgevonden dat het om een custom gitaar gaat die Danny Ferrington heeft gemaakt voor Jack. Was al bang dat hij duur zou zijn.
Toch wel lullig van die kerel. Nou heeft hij weer een behoefte geschapen die ik eergister nog niet had...

Ja, ze hebben veel verschillende gitaren gebruikt..die zwarte gitaar met cutaways ken ik niet. Zal inderdaad custom-made zijn.
Schaf een Taylor aan met Elixir snaren als je exact wilt klinken als Tenacious D (akoestisch)!! Echt waar.