PDA

View Full Version : Vraagje (speakerkast / ohm / snaputnie)



Dude
22 maart 2006, 15:36
Heyy gasten

ik heb net voor 120 euro een 1922 speakerkast gekocht met een "defecte" speaker bij de grote muziekboer in rotterdam.

Tijdens het testen kwam er meer geluid uit de linker dan uit de rechterspeaker,

Met de verkoper een line6 versterker aangesloten met stereo optie en inderdaad de pingpong delay klonk ook over de ene speaker harder dan over de andere.

Ik kreeg hem dus als defect mee voor 120 euro,

nou zit ik echter thuis te kutten,

ik had namelijk het idee om hem stereo te gaan gebruiken met 2 tops, 1 voor slagsounds en 1 voor solo / clean. en nou klinkt die speaker dus wel gewoon goed en hard,

http://www.marshallamps.com/images/product_overview/cabfeatures3.jpg

die bovenste is de input dus,

ik neem aan dat als je hem als mono gebruikt dat hoe dan ook de speakers toch even hard moeten klinken ??

ik hoor niet dat die rechter speaker stuk is want er zitten geen vreemde kraakjes of andere bijgeluiden in, gewoon helder en vol geluid net als de linker,

alleen samen dus he,..... dan niet. Vreemd


iemand ?

Negative K3 fan
22 maart 2006, 15:45
heb je hem al opengehaald en gekeken of de wiring een beetje klopt en of er dezelfde speakers in zitten?

als er namelijk 2 speakers met verschillende impedanties in zitten krijgt de ene speaker meer stroom dan de ander...

Dude
22 maart 2006, 16:00
Zitten exact dezelfde speakers in en de wiring klopt ook,

hij was nog nooit open geweest, dat kon je aan de schroefjes zien, bovendien zat die zo strak dicht dat we hem moesten openwrikken met een mes.

piezo
22 maart 2006, 16:21
Ik denk dat het probleem zit in de "link" die automatisch zorgt voor de mono/stereo schakeling. Dat is dus zo'n input met een extra contact lipje. Als dat een beetje lam is of door corrosie slecht contact maakt, zal hij het in 1 van de 2 schakelmogelijheden slecht doen. Of als het een verbreekschakeling is kan hij juist nog net wèl een beetje contact maken als het niet moet.

Goeie koop trouwens. Ik wil al jaren zo'n 1922 cabinet voor een leuke prijs.

AART
22 maart 2006, 17:23
schakelaar ist kaput, nieuwe(betere) erin en hij doet het weer.

SimonS
22 maart 2006, 17:40
dat denk ik inderdaad ook, dit heb ik ook al eens gehad met mn zelfbouw kast. tip: koop goede kwaliteit inputs... ik had cheape en die stopten er al na een paar keer mee...

Dude
22 maart 2006, 17:45
Ik denk dat het probleem zit in de "link" die automatisch zorgt voor de mono/stereo schakeling. Dat is dus zo'n input met een extra contact lipje. Als dat een beetje lam is of door corrosie slecht contact maakt, zal hij het in 1 van de 2 schakelmogelijheden slecht doen. Of als het een verbreekschakeling is kan hij juist nog net wèl een beetje contact maken als het niet moet.

Goeie koop trouwens. Ik wil al jaren zo'n 1922 cabinet voor een leuke prijs.


We've got a winner !!!

godverdorie man, die kast dus van 240 voor 120 vanwege dat defect, 2 keer pielen met een jack in die stereo input en hop, hij doet het perfect !!




Nadeel is wel dat ik de input van mn jcm800 top net sloop door die top van de kast te tillen terwijl ik op het speakersnoer sta dat nog in de input zit.... men kan niet altijd geluk hebben denk ik :mad:

piezo
22 maart 2006, 19:52
Waar mag ik de factuur voor mijn commissieloon heensturen? :D

Gekheid hoor, tof dat het opgelost is. Veel speelplezier in je nieuwe geïsoleerde speelhok.

BlackSun
23 maart 2006, 12:22
Welke winkel heb je hem gekocht? ALs ze daar altijd zo dom zijn dan koop ik daar voortaan mn spullen...:satisfie:

almarvk
23 maart 2006, 12:24
We've got a winner !!!

godverdorie man, die kast dus van 240 voor 120 vanwege dat defect, 2 keer pielen met een jack in die stereo input en hop, hij doet het perfect !!




Nadeel is wel dat ik de input van mn jcm800 top net sloop door die top van de kast te tillen terwijl ik op het speakersnoer sta dat nog in de input zit.... men kan niet altijd geluk hebben denk ik :mad:

120 euri voor een cabinet die het gewoon perfect doet!?! Mooi werk! Ik denk niet dat ze blij zullen zijn als je dat verteld bij die zaak ;)

piezo
23 maart 2006, 14:47
En naar ik uit een ander draadje van Dude op kan maken, ook nog met 70's Rola G12-H30/55 Hz. De bofkont!

Dude
23 maart 2006, 18:26
nee nee nee

dat is de andere 2 keer 12 die ik heb staan, deze was de gewone janboerenlullen 1922 met g75t's er in, klinkt heerlijk

Negative K3 fan
23 maart 2006, 18:35
vreemd dat het die jack was, it crossed my mind, maar ik beredeneerde het zo dat als die switching jack kapot is er helemaal geen signaal door loopt... weer wat geleerd! en een goede koop

De Beer
23 maart 2006, 19:27
Welke winkel heb je hem gekocht? ALs ze daar altijd zo dom zijn dan koop ik daar voortaan mn spullen...:satisfie:


ik heb net voor 120 euro een 1922 speakerkast gekocht met een "defecte" speaker bij de grote muziekboer in rotterdam.

Ik heb dat een keer gezien bij een 1960 kast, toen zat er een tip van een jack vast in 1 van de inputs. Dus was het stereo-link contact verbroken.


Jou is a lucky man....sorta!