PDA

View Full Version : Toonveranderingen normaal bij Memory Man Deluxe?



ziggie
22 maart 2006, 13:38
Gisteren heb ik een nieuwe Memory Man Deluxe van Electro Harmonix gekocht bij Thomann in Duitsland.

1) Zodra ik hem inschakel valt het op dat de originele gitaartoon beduidend meer treble krijgt. Is dit normaal bij de MM Deluxe, of wijst dit op een defect?

2) Verder is het zo dat de delaytoon metaliger klinkt dan het originele (input)geluid. Wellicht hoort dit zo bij de MM, maar ik meende dat het pedaal meer het originele gitaar geluid zou herhalen. Ben benieuwd of dit normaal is voor de MM Deluxe, of wellicht (ook?) een defect is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Lucluc
22 maart 2006, 19:55
1) Wat jij beschrijft is het resultaat van true bypass. Als je nog een gebufferde versie zou hebben, het oude model dat in een kistje werd geleverd, dan hoorde je geen verschil tussen je gitaargeluid als je het effect in- of uitgeschakeld hebt. Het is de vraag of je het uiteindelijk als negatief ervaart. Ik persoonlijk niet en ik heb al heel wat andere delay's versleten, waaronder een Trex Replica.

2) De ouderwetse techniek zorgt voor een niet zo natuurgetrouwe weergave van je originele gitaargeluid. Dat is de charme van de Memory Man. Als je dat niet mooi vind, dan kan je beter een moderne digitale delay nemen, hoe nieuwer hoe beter zelfs.

Ik denk dat je er al vrij snel aan went. Vooral in een bandsituatie is het een goed bruikbaar apparaat. Op de slaapkamer kan de hoeveelheid ruis gaan irriteren, maar dat hoort nou eenmaal bij dat ding.