PDA

View Full Version : Black Crowes



cosmos
22 maart 2006, 09:58
Iemand nog naar de Black Crowes vanavond? Ik ben erg benieuwd, nog nooit live gezien!

duckman
22 maart 2006, 10:46
ik helaas niet..

Maar gelukkig heb ik ze vaak al live gezien.

Veel plezier vanavond!!

mazzel,
Arjan

piezo
22 maart 2006, 10:50
Had ik het maar geweten ............

woutB
22 maart 2006, 22:21
Via ticketservice vanaf het begin geen kaarten kunnen regelen. Zal wel voor vaste Paradisogangers gereserveerd zijn. Wel jammer. Dan maar naar de Darkness.

Neals
22 maart 2006, 22:43
Had ik het maar geweten ............

Mee eens! Erg vette band, had ze graag willen zien!

Harry
23 maart 2006, 08:46
misschien een schrale troost; hun dubbellive-cd ligt bij Fame voor 7,50

cosmos
23 maart 2006, 10:40
D A M N
wat was het vet. Een show van 175 minuten!!

RF
24 maart 2006, 08:52
Vet is een understatement.. wat een band! Gewoon een trip-ervaring om dit concert mee te maken.
Ik stond eerst beneden, maar daar vond ik het geluid te schel en te hard (?).. op het balkon was het echt perfect.

Trouwens gezien dat alle versterkers voorzien waren van zo'n lichtblauw kastje? Ik dacht dat dat die fulltone tape reverbs waren..

grrobert

RF
24 maart 2006, 09:10
Trouwens gezien dat alle versterkers voorzien waren van zo'n lichtblauw kastje? Ik dacht dat dat die fulltone tape reverbs waren..

grrobert


Ik bedoel natuurlijk de tape echo.. (tis nog vroeg)

Droffie
24 maart 2006, 20:30
Ik ben woensdag naar de Crowes geweest...Mijn vrouw gaat vanavond voor een 2x.

Was erg gaaf...

Trouwens The Darkness gisteren ook

Droffie
24 maart 2006, 20:32
misschien een schrale troost; hun dubbellive-cd ligt bij Fame voor 7,50

De hele show is getaped...Mijn zwager kent de gast...Is van het Black Crowes Forum.

Binnenkort wel te downloaden.

RF
24 maart 2006, 22:21
Ik heb begrepen dat de woensdag en de donderdag twee behoorlijk verschillende optredens waren?

Robert

Droffie
24 maart 2006, 22:41
Ik heb begrepen dat de woensdag en de donderdag twee behoorlijk verschillende optredens waren?

Robert

Klopt..geen show is 't zelfde.

Een week geleden speelde ze in New York en dat was een hele andere setlist van wat ze woensdag speelde.
Staan ze bekend om...Ze speeldde ook 3 uur!!

cosmos
27 maart 2006, 10:33
Hey y'all,

voor iedereen die weet wat hij met een Torrent-file moet doen, check deze link. Goede kwaliteit!

link (http://bt.etree.org/details.php?id=23831)

Droffie
27 maart 2006, 10:57
Hey y'all,

voor iedereen die weet wat hij met een Torrent-file moet doen, check deze link. Goede kwaliteit!

link (http://bt.etree.org/details.php?id=23831)


Hey cool...Die gast die getaped heeft heet BOA op de Crowes forum. Hij is degene die hun site onderhoud. Een vriend van mijn kent hem.
Ik ga 'm vanavond gelijk downloaden.

Wel blijven seeden he Cosmos...;)

Droffie
27 maart 2006, 11:24
Ik lees net dat er meerdere tapers waren. Deze concerten zijn door een NL getaped. ipv boa

Dude
27 maart 2006, 12:19
Ik bedoel natuurlijk de tape echo.. (tis nog vroeg)


http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=2456&osCsid=333edc79535887fcc62518fab6383ee1



??

wat heeft een echo te maken met het tapen van een optreden ?? ik neem aan dat daar opnemen mee bedoelt wordt ??

damn het is nog vroeg haha

Droffie
27 maart 2006, 12:45
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=2456&osCsid=333edc79535887fcc62518fab6383ee1



??

wat heeft een echo te maken met het tapen van een optreden ?? ik neem aan dat daar opnemen mee bedoelt wordt ??

damn het is nog vroeg haha



Ga jij eens terug naar bed en slaap even goed uit....:seriousf:

RF
27 maart 2006, 15:00
Hey y'all,

voor iedereen die weet wat hij met een Torrent-file moet doen, check deze link. Goede kwaliteit!

link (http://bt.etree.org/details.php?id=23831)

..en als je niet weet wat je er mee moet doen, kan jij me het dan vertellen?

grrobert

Droffie
27 maart 2006, 15:09
..en als je niet weet wat je er mee moet doen, kan jij me het dan vertellen?

grrobert

Je hebt een bittorrent client nodig ala Azureus (http://azureus.sourceforge.net/) of Bitcomet (http://www.bitcomet.com/). Je download de torrentfile naar je harde schijf en opent die in je torrent progje. Het downloaden gaat vanzelf. Overigens zijn deze liveshows geconverteerd naar Flac formaat dus daar heb je ook een encoder voor nodig als je 't naar MP3 of wav wilt omzetten.

Ik adviseer bitcomet, kost veel minder van je pc resources dan Azureus. Beide progjes zijn gratis.

RF
27 maart 2006, 22:52
Je hebt een bittorrent client nodig ala Azureus (http://azureus.sourceforge.net/) of Bitcomet (http://www.bitcomet.com/). Je download de torrentfile naar je harde schijf en opent die in je torrent progje. Het downloaden gaat vanzelf. Overigens zijn deze liveshows geconverteerd naar Flac formaat dus daar heb je ook een encoder voor nodig als je 't naar MP3 of wav wilt omzetten.

Ik adviseer bitcomet, kost veel minder van je pc resources dan Azureus. Beide progjes zijn gratis.

alles gedownload, kan het niet afspelen door ontbreken van de encoder.. is er nog een andere manier om deze opnames in handen te krijgen en af te spelen? Of kan iemand me van een encoder voorzien?

gr

Droffie
27 maart 2006, 23:57
alles gedownload, kan het niet afspelen door ontbreken van de encoder.. is er nog een andere manier om deze opnames in handen te krijgen en af te spelen? Of kan iemand me van een encoder voorzien?

gr

hier (http://flac.sourceforge.net/links.html#software) Scroll naar beneden naar Software en download één van de encoders. Flacattack is wel oke geloof ik.

Droffie
29 maart 2006, 00:16
Shit alle drie de concerten binnen nu maar tering wat een goede kwaliteit opname. Had ik niet verwacht....

Echt de moeite waar voor elke Crowes fan om binnen te halen.

mulock
29 maart 2006, 02:35
Vet is een understatement.. wat een band! Gewoon een trip-ervaring om dit concert mee te maken.
Ik stond eerst beneden, maar daar vond ik het geluid te schel en te hard (?).. op het balkon was het echt perfect.

Trouwens gezien dat alle versterkers voorzien waren van zo'n lichtblauw kastje? Ik dacht dat dat die fulltone tape reverbs waren..

grrobert

wat was dat voor kastje,en hadden ze een vette sound?
waar speelde ze op?

Droffie
29 maart 2006, 09:17
wat was dat voor kastje,en hadden ze een vette sound?
waar speelde ze op?

Fulltone tape echo...is al eerder genoemd...

Marc speelt nog steeds op z'n plexi en Rich op z'n Harry Joyce amps. Drie om precies te zijn. 2 Zemaitis gitaren geteld bij Rich en talloze andere...Wat een gearfreak is die gast en wat een geweldig tone.

Hij gebruikt ook een Line6 delay vaak en een Fulltone Fulldrive II.

Chris speelde ook soms gitaar mee over een Twinreverb.

RF
29 maart 2006, 15:12
Shit alle drie de concerten binnen nu maar tering wat een goede kwaliteit opname. Had ik niet verwacht....

Echt de moeite waar voor elke Crowes fan om binnen te halen.


hehe ik heb muziek.. een en ander geinstalleerd en net even getest.. Misschien een domme vraag; zijn het alleen audio opnames of ook beeld? (heb hier echt geen verstand van duss, maar audio doet het iig)

Ook; heb je een link voor het downloaden van de 23e en 24e optredens?

grrobert

Droffie
29 maart 2006, 15:29
hehe ik heb muziek.. een en ander geinstalleerd en net even getest.. Misschien een domme vraag; zijn het alleen audio opnames of ook beeld? (heb hier echt geen verstand van duss, maar audio doet het iig)

Ook; heb je een link voor het downloaden van de 23e en 24e optredens?

grrobert

Tis zijn alleen audio opnames. FLAC is Free Lossless Audio Codec.
Je hebt gelukkig de encoder gevonden en geinstalleerd.

De overige 2 concerten staan op de zelfde site als waar je de 22ste vandaan hebt. Je moet gewoon even zoeken op Black Crowes.
Er staat er ook ééntje van het paradiso van '97, was ik ook bij. Heb ik ook maar even mee genomen. Je moet echt die andere shows ook binnen halen. Ze spelen een totaal andere setlist op de andere dagen. waaronder mijn favoriet Title Song...

succes

RF
29 maart 2006, 15:40
Tis zijn alleen audio opnames. FLAC is Free Lossless Audio Codec.
Je hebt gelukkig de encoder gevonden en geinstalleerd.

De overige 2 concerten staan op de zelfde site als waar je de 22ste vandaan hebt. Je moet gewoon even zoeken op Black Crowes.
Er staat er ook ééntje van het paradiso van '97, was ik ook bij. Heb ik ook maar even mee genomen. Je moet echt die andere shows ook binnen halen. Ze spelen een totaal andere setlist op de andere dagen. waaronder mijn favoriet Title Song...

succes

Gevonden! gaat een nieuwe wereld voor me open.. Ik speel de files uiteindelijk af op Winamp. ik heb ook Flac frontend geinstalleerd, maar ik weet niet eens of dat wel nodig is.. Zo te zien doet Winamp al het werk al..

Klopt het dat het bestand in Bitcomet blijft zitten als je het met een speler zoals winamp afspeelt? (of misschien moet je het eerst importeren naar de files van Winamp?)

Ga de site lekker uitpluizen, weet nu hoe het moet..

bedankt voor de hulp Droffie

Droffie
29 maart 2006, 16:10
http://home.quicknet.nl/qn/prive/romeria/music.htm
Kijk op deze site, genoeg hele leuke links te vinden naar bootlegs torrent sites. let op: bij de meeste moet je je even registreren.
Ik heb ook het Gilmour concert ondertussen al gevonden in de HMH.

Winamp heeft ook een Flac plugin. Wil je file naar CD branden of encoden naar MP3 zal dat ook wel via winamp lukken. Anders moet je wellicht frontend gebruiken.

Je bitcomet client download zelf de files naar een lokatie op je harde schijf. Je kan een folder aanmaken en daarin je torrents naar toe laten dowloaden. Dat doe je zodra je een torrent file opent in bitcomet, dan laat hij in een dialoog venster, files zien die hij gaat binnen halen. Dan kan je het pad veranderen en naar jouw aangemaakt folder downloaden via de browse button.

Vergeet niet door te seeden totdat je 1:1 hebt teruggegeven aan andere downloaders. Is wel zo netjes en houdt de torrent zolang mogelijk in de lucht.

Succes

RF
29 maart 2006, 17:25
[url]

Vergeet niet door te seeden totdat je 1:1 hebt teruggegeven aan andere downloaders. Is wel zo netjes en houdt de torrent zolang mogelijk in de lucht.

Succes

Alles snap ik behalve het seeden.. welke handeling voer ik uit en wat is het?

grrobert

Droffie
29 maart 2006, 17:44
Alles snap ik behalve het seeden.. welke handeling voer ik uit en wat is het?

grrobert


In de Torrent wereld zal je termen als Seeden, leechen en peers regelmatig tegenkomen.
Leechen = downloaden
seeden = uploaden

Het principe is je load up wat je download. Via een tracker ben je verbonden (peers) met andere torrent clients. Die weer bestandjes uploaden naar jou. Dus je download én upload tegelijkertijd. Omdat je downloadsnelheid veel sneller is dan je upload heb je de file sneller binnen dan dat je hem weer teruggeven hebt aan andere middels je upload. Wat je kan doen is ook al is download klaar, de torrent nog even een tijdje te laten uploaden(seeden) totdat je een ratio hebt van minimaal 1:1 (dat zie je in je client je shareratio).
Daar hoef je verder niets aan te doen dat gaat vanzelf, jij bepaald bepaald zelf wanneer je de torrent stopt. Je kan natuurlijk wel gewoon de file gebruiken als je aan 't seeden bent.
Heel soms maak ik met ook wel eens schuldig aan hit & run (downloaden en torrent stoppen) maar dat doe ik alleen bij hele actieve torrents.

Je moet maar eens wat googlen op NL torrentssites waarin 't uitgelegd wordt.

Succes.