PDA

View Full Version : Verschil volume tussen elementen



episua
22 maart 2006, 00:03
Hey mensen

Ik weet niet of ik het juiste topic ik er voor heb maar goed anders hoor ik het wel. In ieder geval...
Ik heb dus een rickenbacker kopie die hartstikke goed is op 1 irritant dingetje na. De bridge pickup is namelijk véél zachter qua volume dan de middelste en de neck pickup. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

hier ff een foto van de gitaar:
http://image56.webshots.com/156/3/26/78/2591326780085247856nDaUrU_ph.jpg

Orpheo
22 maart 2006, 00:10
Hey mensen

Ik weet niet of ik het juiste topic ik er voor heb maar goed anders hoor ik het wel. In ieder geval...
Ik heb dus een rickenbacker kopie die hartstikke goed is op 1 irritant dingetje na. De bridge pickup is namelijk véél zachter qua volume dan de middelste en de neck pickup. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

hier ff een foto van de gitaar:
http://image56.webshots.com/156/3/26/78/2591326780085247856nDaUrU_ph.jpg

ten eerste: je kan niet doorlinken vanuit webshots.

ten tweede:

VETTE RICKENBACKER DUDE!!!!!


wat kan helpen is de brugpup wat hoger schroeven (als dat kan), en de andere 2 wat lager. anders weet ik t niet.

episua
22 maart 2006, 00:24
Orpheo, bedankt!
Deze 'toaster' pickups kan je dus handig genoeg niet in hoogte veranderen. Ik heb ook al een ander merk bridgepickup, dus daar ligt het ook niet aan.

grayfink
22 maart 2006, 00:34
Het komt omdat de amplitude/uitslag van een snaar in het midden hoger is als aan de uiteinden. Meer uitslag=meer output=meer volume. Daarom heeft een halspu doorgaans minder output als een brugpu, ter compensatie. Die van jou is dus niet genoeg gecompenseerd.

episua
22 maart 2006, 13:48
Bedankt, dat zal het dan waarschijnlijk zijn. Maar is hier iets tegen te doen?
Rickenbacker pickups zijn over het algemeen niet zo makkelijk te verkrijgen. Alleen voxhumana verkoopt een toaster type rickenbacker pickup. Er is wel een type met een hogere output die in de moderne Rickenbackers zitten en die moet ik hebben. Helaas ben ik nog niet een adres tegen gekomen die ze heeft. Is er iemand die nog een grote zaak in wat mijn part in Amerika weet die veel van dit soort speciaal spul heeft? Thanks.