PDA

View Full Version : Guitar tops



Gerrit
21 maart 2006, 23:38
Alle prijzen verlaagd!!

Hallo,

Ik heb pas wat figured maple uit canada bestelt, daar van wil ik een deel weer kwijt.
Ik hoop dat ik deze "advertentie" hier mag plaatsen zodat ik de zelfbouwers het makkelijkste kan bereiken!
Mag het niet, jammer dan merk ik het wel.


Een deel verkoop ik omdat ik de tops uit billets heb laten zagen,
Daardoor lijken de tops die uit hetzelfde billet komen erg op elkaar.
Daarom houd ik per billet 1 deck en doe ik de rest weg, anders lijken al je gitaren zo op elkaar.

Alle decks heb ik licht nat gemaakt om de tekening van het hout iets beter op de foto te krijgen.

Ook wil ik op aanvraag de decks joinen!


Dit is Flame deck 2, afmetingen per helft tussen de 5 en 6 mm dik, 56.5cm lang en van 18 naar 17 cm breed. E30.00

http://home.planet.nl/~burge251/flame2.jpg


Spalted maple deck, erg mooi.
Op een helft zie je dat de zwarte lijnen zijn uitgelopen door het zagen.
Als je dit opschuurt wordt hij net zo als de andere helft.
afmetingen per helft, ruime 6mm dik, 51cm bij 19.5cm
E50.00 Nu 40.00
http://home.planet.nl/~burge251/spalt.jpg

Gerrit
21 maart 2006, 23:40
Voor vragen, of biedingen kan je ook mailen naar ghburgel@hotmail.com

Gr Gerrit

G.G.
22 maart 2006, 07:48
Wowwww.... mooi spul man, kom je net te vroeg mee. Ga denk ik in de zomervakantie weer wat leuks bouwen, maar als ik de top nu al heb liggen ben ik een beetje bang dat ie krom trekt ofzo.......

heb je vaker dat spul?

Gerrit
22 maart 2006, 08:20
hallo,

Het is vaak niet te vermijden dat zie topjes een beetje krom trekken.
Als je ze er op lijmt en goet klemt met balkjes er over heen is dit geen enkel probleem.

Verder is dit de eerste keer dat ik echt met hout in de weer ben,
ik vind het erg leuk dus als het een succes is zal het niet de laatste keer zijn.

Mattia
22 maart 2006, 09:24
G.G., het is juist beter om het nu aan te schaffen, en dan stickeren (paar latjes, hout erop, nog wat latjes, beetje gewicht erop, google op 'stickering wood' oid voor plaatjes) en het te laten acclimatiseren. Hoe langer je het in huis hebt voordat je bouwt, hoe beter.

Gerrit: ziet er strak uit! Mooi spul! Zit zelf op een lading spalt topjes te wachten, en wil nog steeds wel wat flame aanschaffen, maarja, ruimtegebrek enzo :-)

Zelf vind ik het toch ook wel wat hebben, gemach'de tops. Als je een 'matched pair' wil maken. Of een voor en achterdek wil hebben. Maargoed, je moet het zelf weten, uiteraard. Success met de doorverkoop!

Gerrit
23 maart 2006, 17:19
Aantal setjes verkocht

Gerrit
26 maart 2006, 15:18
Prijzen verlaagd.

Gerrit
4 april 2006, 19:40
Burle maple verkocht