PDA

View Full Version : keiper les paul..



corn
21 maart 2006, 22:37
Hallo,

Ik was weer aan het speuren en nu vond ik op marktplaats iemand
die keiper Lp's verkoopt...

Nou was mijn vraag....

is Keiper een aan te raden merk voor
de lacherige prijs 150,- alhoewel hij wel mooi is voor dat geld.

Maar klinkt ie goed? speelt ie lekker?

Bedankt heh :rockon:

renier
21 maart 2006, 22:40
doen, beste gitaar ooit gemaakt. beter dan een gibson, fender en prs samen..

ofwel: UTFS

edit: sorry, schoot uit mn slof. maar kom op, dit is al te vaak gevraagd.

corn
21 maart 2006, 22:43
wat the fuck betekend utfs???

EmgMaster
21 maart 2006, 22:45
use the fuckin' search..... of zoiets

corn
21 maart 2006, 22:46
heb ik gedaan en dan word ik er nog nix wijzer uit anders open ik toch geen fuckin' topic...

wietse
21 maart 2006, 23:02
edit: sorry, schoot uit mn slof. maar kom op, dit is al te vaak gevraagd.

volgens mij is er hier nog niet veel gevraagd over keiper, hoor er verder ook niet veel goeds over trouwens.
maar die dingen kosten niks, zijn zelfs nog goedkoper dan stagg ,en dat zegt heel wat.

corn
21 maart 2006, 23:10
jah dat idee kreeg ik ook al,

Hij staat op marktplaats voor 149,-

en van diezelfde verkoper op ebay voor 129,-

haha slordig

renier
22 maart 2006, 09:10
volgens mij is er hier nog niet veel gevraagd over keiper, hoor er verder ook niet veel goeds over trouwens.
maar die dingen kosten niks, zijn zelfs nog goedkoper dan stagg ,en dat zegt heel wat.

zoek maar eens op keiper.. staan toch wel wat topics tussen..

maar inderdaad niet zoveel als ik dacht. mijn excuses dus.

maar goed: keiper: niet doen, rotzooi, als je het in de haard gooit dooft het vuur van ellende.


als je echt weinig te besteden hebt, kijk dan eens naar een richwood. heb je iets meer te besteden, kijk dan naar epiphone . heb je nog meer, kijk dan naar tokai, chery, ltd, edwards, en heb je cash to burn, koop dan een echte.

zo.

jverbeek
22 maart 2006, 11:34
Hallo,

Ik ben de slordige verkoper die 149 op marktplaats vraagt en 129 op Ebay. Klein detail hierbij is echter wel dat het bij marktplaats om een vraagprijs gaat en bij Ebay om een vereist minimumbod (Ebay is een veiling!). Dit heeft dus niets te maken met slordig.

Wat de reacties omtrent het merk Keiper betreft, het volgende:

Keiper is de achternaam van een slimme duitse ondernemer.
De gitaren komen uit Japan en zijn merkloos.
Als je er meer dan 600 bestelt dan zetten ze er een merknaam voor je op.

Keiper gitaren zijn niet per definitie slecht. Qua kwaliteit liggen ze zelfs veel hoger dan de prijs ons doet denken. Besparing heeft echter duidelijk plaatsgevonden op accessoires als snaren en afstelling.

Voor een beginnende gitarist zijn dit soort merken perfect (dat geldt dus ook voor Stagg, Squire e.d.). Het feit dat men deze merken hier afkraakt getuigt van enige kortzichtigheid. Alles dient te worden gezien in verhouding tot de prijs. Als ik al jaren op een ESP speel, dan zal Keiper mij niet snel bevallen. Deze vergelijking slaat echter nergens op.

Veel mensen op dit forum hebben een uitgesproken mening over de low budget merken. Waarschijnlijk hebben de meeste van hen nog nooit een dergelijke gitaar in hun handen gehad, laat staan bespeelt.

Ik speel zelf al 20 jaar en ga hier niet beweren dat Keiper het helemaal is. Ook zal ik er niet snel een in mijn privé collectie neerzetten. Feit blijft echter dat voor mensen die willen beginnen en niet een Gibson/ESP-waardige bankrekening hebben, de Keiper best voor een paar jaartjes plezier kan zorgen.

ijzerbroot1
22 maart 2006, 11:45
Ik kan niks zinnigs zeggen over Keiper gitaren want ik heb ze dus ook nooit in handen gehad. Waar ik het wel mee eens ben is de stelling alle waar naar zijn geld. En laten we wel wezen, 150 euro is toch een aardig bedrag. Reken dat eens om naar hollandsche guldens.

Ik heb zelf een Richwood Les Paul en een Dean ML-DBDT. Die Dean speelt lekkerder dan die Richwood maar die was dus ook een stuk duurder. Je ziet dan ook dat er bezuinigd wordt op onderdelen zoals tuners, potmeters, jackingangen en elementen etc. Dat wil niet altijd zeggen dat de gitaar in kwestie meteen brandhout is. Vervang een paar dingen en je hebt een hele beste gitaar aan een Richwood. Zou me niet verbazen als zo'n Keiper in de basis een goed stuk hout is maar dat het spul dat erop wordt geschroefd door een of ander chineesje danwel japannertje compleet brak is.
Daarom doen lui als GFS pickups goede zaken.

Op voorhand affakkelen is erg makkelijk. Tijdje geleden stond er in de gitarist een artikel over budgetgitaren, en daarbij kwam een Phoenix er erg goed uit, terwijl dat ook zo'n Amuse achtig Stagg alike piece of junk schijnt te wezen. Althans dat roept men hier.

Inderdaad, alle waar naar zijn geld......

Trouwens, als je dan toch eens wat aan een gitaar wil gaan verbouwen is dat op een goedkopere minder eng dan op een Gibson ofzo....

JvD.
22 maart 2006, 12:23
Hallo,

Ik ben de slordige verkoper die 149 op marktplaats vraagt en 129 op Ebay. Klein detail hierbij is echter wel dat het bij marktplaats om een vraagprijs gaat en bij Ebay om een vereist minimumbod (Ebay is een veiling!). Dit heeft dus niets te maken met slordig.

Wat de reacties omtrent het merk Keiper betreft, het volgende:

Keiper is de achternaam van een slimme duitse ondernemer.
De gitaren komen uit Japan en zijn merkloos.
Als je er meer dan 600 bestelt dan zetten ze er een merknaam voor je op.

Keiper gitaren zijn niet per definitie slecht. Qua kwaliteit liggen ze zelfs veel hoger dan de prijs ons doet denken. Besparing heeft echter duidelijk plaatsgevonden op accessoires als snaren en afstelling.

Voor een beginnende gitarist zijn dit soort merken perfect (dat geldt dus ook voor Stagg, Squire e.d.). Het feit dat men deze merken hier afkraakt getuigt van enige kortzichtigheid. Alles dient te worden gezien in verhouding tot de prijs. Als ik al jaren op een ESP speel, dan zal Keiper mij niet snel bevallen. Deze vergelijking slaat echter nergens op.

Veel mensen op dit forum hebben een uitgesproken mening over de low budget merken. Waarschijnlijk hebben de meeste van hen nog nooit een dergelijke gitaar in hun handen gehad, laat staan bespeelt.

Ik speel zelf al 20 jaar en ga hier niet beweren dat Keiper het helemaal is. Ook zal ik er niet snel een in mijn privé collectie neerzetten. Feit blijft echter dat voor mensen die willen beginnen en niet een Gibson/ESP-waardige bankrekening hebben, de Keiper best voor een paar jaartjes plezier kan zorgen.

and the best post of the year award goes to...(zonder dollen, mooie post)

dracobaco
24 maart 2006, 12:19
Ik kan wel wat zinnigs melden over Keiper.
Een LP copy gekocht voor 125 Euro, GFS Fat Paf's erin gezet, daddario's
erop, wat fretbuzz weggehaald en geintoneerd. Ik ben dus voor 200 Euri klaar.
Voor dat geld heb ik een prima bespeelbare en goed klinkende gitaar van het merk Keiper!
Ik ben echt wel andere gitaren gewend zoals diverse Jackson's, Ibanezjes,
Charvel's, maar voor die 200 Euri sta ik lachend op m'n Keipertje te spelen!!!

worst
24 maart 2006, 14:37
ik vindt die keiper gitaren ook helemaal niet zo slecht en ze zijn zoiezo veeel beter dan die stagg wrakken


vooral de aukoustische gitaren zijn best goed.

ik heb laatst een RR gekocht van keiper en daar een mighty mite jackson hals op gezet en hij speelt en klinkt gwoon goed..