PDA

View Full Version : v-amp



Ibanerd
1 november 2002, 17:05
hey zijn er hier eigelijk mensen die ervaring hebben met de v-amp 2 van behringer???? zo ja wat vind jij ervan en welke setup speel je het liefst in?

Ic3gl0vE
1 november 2002, 20:30
ik heb op de V-amp 1 gespeeld en vond 'm een kutgeluid hebben

Negative K3 fan
1 november 2002, 21:03
v-amp is heel handig (lees goedkoop) voor thuisrecording, maar voor live gebrruik ofzo zal ik hem niet aanraden.

Swan
1 november 2002, 21:20
heb nr 1 gehad....erg crap

sash
1 november 2002, 21:29
Ik heb V-Amp 1 gehad. Ik was er reuze tevreden mee, zeker voor het geld dat je ervoor betaald. Ik speelde vrijwel altijd in Brit High gain met lage gain instelling, zodat ie het meest op een tubescreamer leek. Van de effecten gebruikte ik alleen de reverb en de leslie.

Neals
3 november 2002, 12:49
heb er zelf nie een, maar lijkt me erg handig spul om je eigen gitaargeluid wat te ontwikkelen

Japio
3 november 2002, 13:46
Ik heb een V-amp2 en vind het een geweldig apparaat. Maar ik heb geen "normale" effecten dus kan niet vergelijken. Ik gebruik hem alleen maar om er wat me te klooien. Gewoon errug leuk speelgoed. Ik speel nog niet zolang gitaar en vind dit goed voor mijn motivatie. Elke keer een ander geluid want er zitten er ontzettend veel in. Ook van internet te downloaden.

renemeester
4 december 2002, 16:32
Ik heb een v-amp2 en gebruik 'm eigenlijk om thuis goed elektrische gitaar op te nemen en te oefenen zonder dat de buren gek worden. Er zijn best realistische geluiden uit te halen, maar je moet nooit hetzelfde verwachten als je een echte versterker achter je op 10 hebt staan.

vulvasonic
4 december 2002, 16:41
Hij is zo lelijk!!!!!

En hij schijnt ook zo te klinken.

Noctiis
4 december 2002, 17:36
hahaha iedereen maar zeiken op dat ding :smile:
persoonlijk vind ik m fantastisch... supergeluid (ja natuurlijk niet exact hetzelfde maar who cares), ja ook live heb ik m aan het werk gehoord. Klonk erg goed...
even een vergelijking: bij een optreden is 10% van het publiek zelf muzikant... 5% daarvan heeft door dat het geluid niet echt buizen is... de overige 90% interesseerd het geen zak en, zoals ditmar zo mooi zei; weet niet eens hoe je rectifier spelt :smile:
als je dat ding gewoon goed instelt, m over een goeie(!) eindversterker gooit en een 4x12 kast eronder zet klinkt ie echt wel goed!! evenals de POD, maar die is net iets 'bassy-er'.
en nee ik heb geen 22.000 euro liggen om elk effect en elke amp die ik gebruik te gebruiken :smile:

Dude
4 december 2002, 19:32
niks mis mee zeker niet voor dat geld, heb er een avondje in de oefenruimte mee gespeelt en het nadeel is dat je bij het switchen 1 sec geluid mist, kut voor live zoals sash toen al zei....

vulvasonic
4 december 2002, 23:38
Ik WEET ook niet hoe hij klinkt.

Ik vind hem alleen spuuglelijk.
;]

Raffel
5 december 2002, 09:45
toch es één kopen dan, want voor ik es mijn powerball bij elkaar heb om GOED op te nemen, benne we ook een half jaar verder :smile:

Noctiis
5 december 2002, 09:49
powerball + cabinet + condensator mic = een hoop geld...
v-amp kan je echt goed mee opnemen voor weinig geld, zolang je maar even ervoor gaat zitten om m goed in te stellen :smile:
ik ken genoeg prof. opnames die gemaakt zijn met een v-amp.

Raffel
5 december 2002, 10:01
ik weet = hoop geld, maar = goed klinken, buizen...

Noctiis
5 december 2002, 10:02
ja ach... voor mij geen buizen meer

Raffel
5 december 2002, 10:06
ja ach, voor mij wel... Als de powerball een vrouw was, was ik er al lang bovenop gesprongen!

Noctiis
5 december 2002, 10:56
ieuw.. een powerball als vrouw voorstellen... veels te veel bass :smile:

C-man
6 december 2002, 19:39
tja, de V-amp. Ik ben een van die nerds die niet kon wachten op de V-amp 2 en dus een V-amp 2 chip in een V-amp 1 heb gezet. Werkt perfect trouwens. Gebruik alleen nog om een beetje mee op te nemen, voor live isset gewoon niet voldoende (voor mij dan). Die pedaaltjes zuigen en die 1 sec. die je mist bij het overschakelen naar een andere preset is ook kut. Zo...ik ben klaar.

Pickslide
7 december 2002, 01:17
Heb dat gedoe met die 1 sec. ook bij de POD 2.0 trouwens?

C-man
7 december 2002, 21:13
Pfoe...dat zou ik echt niet weten...
lijkt me niet, das namelijk wel een stukkie meer kwaliteit.

Fvddungen
7 december 2002, 21:29
Bij mijn weten hebben ze dat bij Behringer expres gedaan om geen rare dingen te krijgen als je aan de knoppen gaat draaien. Dit 'probleem' hebben de gewone 19" effectapparaten van Behringer ook.

Maar ik heb me laten vertellen dat je geen last hebt van die 1 sec. delay als je een midi controller gebruikt, bv de FCB1010 van Behringer zelf.