PDA

View Full Version : Meer Info over de intellifex!



Nocki
21 maart 2006, 19:31
Hoi,

Na al die tijd gescholden te hebben op de gmajor wordt het tijd om eens te gaan luisteren.

de Intellifex heeft geen/minder tonesuck dan andere fx apparaten. Ik wil er dus 1 aanschaffen. nu zie ik dat er verschillende versies zijn.

welke moet ik hebben en wat kan de intellifex allemaal?

Ik heb natuurlijk de zoek functie gebruikt maar meer info dan "ja hij is goed" "nee hij heeft geen tonesuck" en info over adda en routing kon ik niet vinden. kan iemand uitleggen:

1 wat de verschillen zijn tussen de intellifexen
2 wat je er goed aan vind
3 en wat de prijs is die ik ervoor mag geven...

ik ga gauw dit lezen. wordt ik ook wijzer van... http://www.rocktron.com/support/manuals/intellif/manltd.html
alvast bedankt.

NOcki

Thom TK
21 maart 2006, 21:46
even een hele erge offtopic vraag, en misschien niet terecht om dit gelijk te posten hier, maar ik doe het toch maar...: waarom neem je geen Rocktron Xpression?
Dat schijnt een zeer goede te zijn; ook beter dan de Gmajor.

Nocki
21 maart 2006, 22:00
Dat weet ik niet.vertel me maar waarom niet of wel... :-)

Ik hoor er graag meer over!



Ben er nu een avondje mee bezig en heb het volgende ontdekt.
de intellifex heeft alleen reverb, delay, chorus en pitch shift. en natuurlijk de bekende hush. is natuurlijk allemaal erg basis terwijl ik ook graag een phaser gebruik bijvoorbeeld. is er iets wat meer kan dan de intellifex of ben ik een uitgeklede versie tegen gekomen?

eigenlijk blijven de vragen nog steeds:
1 wat de verschillen zijn tussen de intellifexen
2 wat je er goed aan vind
3 en wat de prijs is die ik ervoor mag geven...

Nocki
21 maart 2006, 22:45
We zijn nog een stukje verder... mischien moet ik toch de replifex hebben. of niet?

Nocki
23 maart 2006, 09:00
Nee dus. de replifex schijnt niet de bypass te hebben als de intellifex. dus nu de zoektocht verkleinen tussen de intellifex en de xpression. de eerste is wat interesanter in prijs.

op het moment gebruik ik toch alleen chorus en delay en af en toe een phaser. mischien ga ik toch met een looper werken met wat apart fx daarin samen met de intellifex.

iedereen heel erg bedankt voor de bijdragen en mocht er iemand over die onderwerp nog wat te zeggen hebben hoor ik het graag!

Nocki

Thom TK
23 maart 2006, 10:14
De intelliflex heeft ook een Hush "systeem" aan boord.
Die Hush is ook te kopen als aparte unit van Rocktron, maar ik merk dat veel gebruikers de Hush op de Intelliflex wat minder vinden...
Ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is voor jou, maar misschien iets om naar te kijken.

Nocki
23 maart 2006, 10:27
Ik ben op de hoogte van de kwaliteit van de hushmaar heb zelf nog nooit met een noisegate gebruikt en zal dat vast niet gaan doen.

bedankt voor je post...

ruezzz
23 maart 2006, 10:41
Heb de G-Major en de Intellifex LTD.

Momenteel beiden op non actief.
Heb voor delays nu een TC-2290 (helemaal geweldig) en voor andere fx gewoon pedalen in een loopswitcher.

Ifex doet inderdaad minder aan tonesuck, heeft minder effecten (wel betere).
Ik vind het alleen een drama om delays (en chorussen) fatsoenlijk te programmeren omdat de delays weer uit meerdere (4?) delays zijn opgebouwd. Dat werkt niet echt intuitief of snel.

Nocki
23 maart 2006, 11:09
Bedankt voor de info!

weet je ook wat het verschil is tussen de intellifex, ltd, online en kleuren?

de 2290 is natuurlijk super maar meer dan een 300 en 350 en 1200 ms delay gebruik ik niet maar die pedalen in een looper gaan voor mij waarschijnlijk weer wel werken.

alvast bedankt.

Nocki

peter_heijnen
23 maart 2006, 13:51
De Intellifex heeft minder tonesuck als je je directe geluid niet door de hush en aldus door het digitale domein stuurt.
Je zult dus zowel het directe geluid na insturing weer analoog moeten uitsturen, als de digitale effecten voor je uitgang pas kunnen toevoegen, dmv interne routing.
Het afgesplitste en voor de effectsectie bestemde gitaargeluid kan natuurlijk wel -zeker een aanrader- door de hush.

Dit zelfde principe kan, zoals je misschien al weet, natuurlijk ook heel goed met jouw eigen G-Major, maar dan wel met een apart mixertje zoals bijv:
http://www.nobels.com/de/index.htm Klik op "Produkte" en dan "MIX-42C" bij "Compact Serie".
Preamp out 1 naar de mixer; preamp out 2 naar Gmajor en diens uitgangen "full wet" naar mixer; mixer outputs naar poweramp. Ook handig hierbij is de combinatie van zowel programmeerbare (G-Major) als realtime mixfuncties (mixer).
Extra mixer tip voor rackliefhebbers:
http://www.behringer.com/MX882/index.cfm?lang=ENG
Op deze 8 kanalen (Main In L/R, 1 t/m 6) kun je naast je preamp 3 extra stereo bronnen aansluiten. De gebruikte electronica is zo basic als mogelijk gehouden tbv klankbehoud, alle in en uitgangen zijn gebalanceerd, en muv de in en uit van kanaal 5 en 6 na zijn alle aansluitingen XLR.
Nog mooier wordt het natuurlijk met een goede paralelle loop. Dat klinkt in mijn oren nog steeds het allerfraaist.

Een andere mij bekende optie om je gitaargeluid analoog te houden zonder paralelle amp loop of externe mixer is de Lexicon MPX G2 in "paralel mode".
De Lexicon stuurt dan net als bij de Intellifex je gitaargeluid onbewerkt en ongedigitaliseerd meteen door naar de uitgangen en voegt daar dan pas de door jou gekozen fx toe.
Daarbij heeft de G2 ook een aparte -seriele- analoge/digitale pregain sectie, voor vóór je versterker, met analoge gain fx (boost/od/dist), analoge noisegate, en pas als het nodig is, geheel vrij naar eigen keuze en zolang de maximale processor capaciteit het toelaat, ook digitale effecten. Je gitaargeluid wordt in die pregain sectie dus pas gedigitaliseerd -tonesuck- als je er daadwerkelijk digitale effecten gaat gebruiken (... bijv een phaser, of misschien een loopdelay heheheh.....).
Ev nadeel van het eigenlijk gebruik van de pregain sectie: het mogelijke ontstaan van aardlussen.

De Lexicon G2 is net zoals de G-Force zeer geschikt voor tweakers, en eerlijk gezegd heb ik nooit begrepen waarom de Lexicon het tegen de TC heeft afgelegd.

Nocki
23 maart 2006, 18:10
Bedankt voor je geweldige advies.

ik denk dat ik toch eerst maar de mixer ga gebruiken.

ook ik heb de g-force en de g2 gehad. de g2 heeft het voor mij afgelegd wegens de bruikbaarheid. voor mij was het niet "de" fx processor.

Nocki

Nocki
24 maart 2006, 18:07
En de mixer is besteld! het word de volgende:

http://www.nobels.com/pictures/mix-42c_300.gif

http://nobels.biz/oman/mix-42c_ownersmanual.pdf

heb er alle vertrouwen in!