PDA

View Full Version : Ibanez RG 1570 Elementen vervangen



mies-bvd
21 maart 2006, 19:23
Hallo beste gitaristen

Ik ben al een tijdje aan het zoeken overal maar helemaal wijzer wordt ik nog niet !

Ik wil in mijn RG nieuwe elementen doen omdat de standaart elementen niet zo super zijn heb al wel een keer eerder elementen vervangen in mijn les paul bijvoorbeeld.

Maar goed nu gaat het om de rg.
Ik wil een beetje alround kunnen spelen dat ik met de ene humbucker een goede scheur/rock/hard-rock sound heb en de andere mooie clean en de singel coil wil ik eigenlijk helemaal plat schroeven dat ik er geen last van heb dus een element die van vere afstand goede sound leverd.

Wat zit er nu in :
Ibanez v7 Humbucker neck
Ibanez v8 Singlecoil Middel
Ibanez S7 Humbucker Brug
Controle over 2 potmeters 1 volume en 1 tone
en een vijf standen switch

Nu zit ik met de volgende vragen :
F spaced lees ik dingen over.
Zijn de mijne f spaced of gewoon ?

Is het mogelijk meerdere soorten merken elementen in 1 gitaar ?

Wat had ik zelf in gedachten ?
Neck H : Dimarzio Evolution
Middel S : Emg Singel achtige ?
Brug H : ?

Zullen jullie me opweg kunnen helpen ?
En tips geven ;)

Bedankt alvast voor jullie hulp

Orpheo
22 maart 2006, 00:21
emg=actief. dimarzio=passief. gaat niet lekker samen.

wat ik zou doen:

steve's special in brug. air norton in hals. middenpup eruit laten in wiring, en ipv een 5weg, een 3weg installeren. ipv normale pots, push pull pots, en de air norton gesplit doen, en de steve special parallel. dat klinkt echt meesterlijk. mede-forummer heeft dat hier ook, en dat klinkt echt heel erg lekker.

mies-bvd
22 maart 2006, 12:35
ok bedankt voor de info

Maar wat is het verschil tussen een evo en een steve special ?

Is er misschien een site waar ik het kan horen want dimarzio heeft niet echt goede audio sampels of zelfs geen ...

Soulcollector
22 maart 2006, 14:29
ik heb ook een Rg 1570 waar ik de elementen van wil vervangen, dus dit is voor mij wel een erg interesant topic :).

Ik heb gister op een Rg 3120 gespeeld waar 'n Tonezone in de brug zat en n Paf pro in de halspositie...
En ik weet zo onderhand wel wat ik ga doen :D.
In ieder geval die Tonezone kopen.
Klonk Clean eeeerg vol en met met overdrive nog beter.
Harmonics gingen veel beter dan met standard Rg 1570 Pu's, Meer output, Veel voller etc...

Maar ik vraag me ook af wat F-Spaced is want op ebay heeft iemand een tonezone voor 60 dollar incl. verzenden.
En dat leek me wel een leuk prijsje :D

G.G.
22 maart 2006, 14:48
Ik heb gister op een Rg 3120 gespeeld waar 'n Tonezone in de brug zat en n Paf pro in de halspositie...

Die combinatie heb ik ook in mijn plank zitten (net als 60.000 andere gitaristen). Werkt echt heel goed. Lekker veelzijdig. En idd met wat gain klinken ze helemaal lekker.

Orpheo
22 maart 2006, 15:36
ok bedankt voor de info

Maar wat is het verschil tussen een evo en een steve special ?

Is er misschien een site waar ik het kan horen want dimarzio heeft niet echt goede audio sampels of zelfs geen ...

de evo is imo heel agressief, en de steve special is wat hifi-er. maar dan in de positieve zin van t woord, ook al klinkt dat raar.

mies-bvd
22 maart 2006, 15:44
Zit nu even verder te kijken en kom nu een beetje op dit uit :
Neck - Evo of steve special
Midel - Nog geen idee
Brug - Tonezone ( wat soulcollector zij er over sprak me erg aan :) bedankt voor je info ! )

En zit nog steeds net als soulcollector f spaced ...
Weet wel dat het fender spaced betekend
Maar dat geld niet alleen voor fenders begreep ik je moet het ergens kunnen vinden maar lukt me nog niet helemaal :S

Orpheo
22 maart 2006, 16:30
Zit nu even verder te kijken en kom nu een beetje op dit uit :
Neck - Evo of steve special
Midel - Nog geen idee
Brug - Tonezone ( wat soulcollector zij er over sprak me erg aan :) bedankt voor je info ! )

En zit nog steeds net als soulcollector f spaced ...
Weet wel dat het fender spaced betekend
Maar dat geld niet alleen voor fenders begreep ik je moet het ergens kunnen vinden maar lukt me nog niet helemaal :S


steve special voor brug he. niet hals. dat klinkt als een deurkruk. hals evo is ok. hals air norton kan ook.

mies-bvd
23 maart 2006, 15:45
steve special voor brug he. niet hals. dat klinkt als een deurkruk. hals evo is ok. hals air norton kan ook.

ok prima dan een evo dus

qroy
23 maart 2006, 22:18
in de FAQ op Dimarzio.com staat uitgelegd wat f-spaced is. In feite komt het erop neer dat de poles verder uit elkaar staan. Afstand hart op hart van de buitenste polen 51 mm.

mies-bvd
24 maart 2006, 11:14
in de FAQ op Dimarzio.com staat uitgelegd wat f-spaced is. In feite komt het erop neer dat de poles verder uit elkaar staan. Afstand hart op hart van de buitenste polen 51 mm.

hehe thanks !

Alles is f spaced bij mijn rg.

Even nagecheckt met deze info :
F-Spaced pick-ups measure 2.01" ( 51mm ) center to center the first pole to the sixth
En standaard zijn 48mm uit elkaar

En alles is bij mij 51mm dus bedankt voor jullie info !

Soulcollector
24 maart 2006, 15:12
Dus die F-Spaced dingen kunnen wel in n Rg 1570 ?

qroy
24 maart 2006, 19:52
als je buitenste polen tenminste 51 mm uitelkaar staan wel ja.

sandman4justice
30 maart 2006, 20:27
Ben op termijn van plan om Dimarzio Breeds in men RG 1550 te steken. Ook wel lekkere combinatie denk ik.