PDA

View Full Version : Yamaha DG130HA



Philippe
21 maart 2006, 17:56
http://www.yamaha-europe.com/picture_archiv/products/10_Musical_instruments/guitars_basses_amps/amplifier_and_effects/guitar_amplifier/dg130ha_medium_jpg.jpg

Iemand ervaring met deze amp?
Search heeft niks opgeleverd.
Het lijkt me een leuk hebbedingetje voor volgens mij niet al te veel geld.
Doyle Bramhall II speelde hierover met "In The Flesh". Hij kreeg er een dijk van een sound uit. Mede daarom ben ik nogal geïnteresseerd.

Philippe

Philippe
22 maart 2006, 17:01
Niemand? :(

Weet iemand dan tenminste een artiest behalve Doyle die er 1 heeft, zodat ik ff kan vergelijken?

Thanks

dml
22 maart 2006, 22:55
Ik heb zelf de DG100-212 gehad, dus een 100 watt 2x12" combo. Geweldig apparaat, als het om modelingamps gaat blijft de DG-serie van Yamaha nog steeds mijn favoriet (kwestie van smaak). De A-versies hebben nou standaard een uitgebreidere effectensectie. Vroeger had je alleen de beschikking over delay en galm, nu krijg je er o.a. chorus, flanger, enz. bij.
Overigens is elke DG-amp (behalve de DG80-112, die met twee kanalen) te upgraden middels een software-download.
Ik weet niet wat je voor die DG130 moet betalen maar normaal gesproken kost hij rond de 1000 euro. Dan nog de bijpassende Yamaha 4x12" (met Celestion Vintage 30's!!) erbij en je hebt een te gekke set.

paulusdeBKB
23 maart 2006, 21:22
Ik heb zelf de Yamaha DG-Stomp, dus ik ken alleen de modeling preamp, maar dat ding is echt wel erg goed! Klankmatig ga je je er geen buil aan vallen.

Ook mooi van die top is, is dat je in 1 keer klaar bent: modeling preamp, poweramp, effecten in 1 doos. Verrekte handig!