PDA

View Full Version : BC Rich Warlock... welke en waar?



Darklight
1 november 2002, 16:11
Ik wil dus een Warlock gaan kopen en zit te denken aan een Warlock NJ serie. Deze moeten volgens mij niet al te prijzig zijn en ik neem aan dat het toch goede gitaren zijn :smile:

Het enige nadeel misschien is dat er een Floyd Rose tremelo op zit aangezien ik amper een tremelo gebruik. (Die van mn Ibanez RG7620 gebruik ik ook nooit)

Ik weet overigens niet of er kwalitatief veel verschil zit tussen een bronze,platinum of NJ serie.

Mijn vraag is dus welke ik het best kan kopen en waar ik het best zo'n gitaar kan kopen.

Btw. De BC Rich KKV Kerry King vind ik toch wel de uberaxe :smile:, maar deze zal wel aardig prijzig zijn. Weet iemand toevallig hoe prijzig?! Ik weet dat er iig 2 verschillende zijn... een goedkopere en duurdere versie. Ik bedoel dus de duurdere.

Noctiis
1 november 2002, 16:19
de KKV daar heb je een NJ versie van en een USA Custom versie.. die laatste is zo rond de 3000 dollar

Darklight
1 november 2002, 17:16
Ok.. die KKV is geen optie dan :wink:

Ik denk dat het toch het verstandigst is als ik een Warlock NJ koop, maar nu moet ik nog weten waar ze niet al te duur zijn...

Met google kon ik maar 1 zaak vinden die ze verkocht :sad:
- BC Rich Warlock platinum serie € 450,00
- BC Rich Warlock NJ serie € 635,00
- BC Rich Warlock Bronze serie € 315,00

De NJ heeft de widow headstock iig... (Die ik wel wil natuurlijk :wink:)

Darklight
1 november 2002, 17:23
Ik vond trouwens een duitse site die dit verkocht:

B.C.Rich Warlock NJ Serie Black High
lizenziertes Floyd Rose Tremolo sofort lieferbar!!!!!!!!!!!! 511,-

Dat is een leuk prijsje neem ik aan :smile:

Noctiis
1 november 2002, 17:37
de platinum heeft ook een Widow headstock... maar als je de KKV flying V zo mooi vind kan je toch ook gewoon de NJ versie daarvan kopen? wel gelimiteerde uitgave maar een erg vette gitaar (een van de mooiste 3d graphics die ik ooit op een gitaar heb gezien!)

Anders Destium
1 november 2002, 18:13
Tijdje terug dat ik op musok-produktiv was, maar dit is de NJ serie Kerry King als ik me niet vergis :wink:

http://www.musik-produktiv.de/shop/shop04.asp?artnr=3178040&sid=01112002180932894405-44R562CE5JFUUJI0VIM1Y&quelle=listen

Darklight
1 november 2002, 18:38
die KKV heb ik tot nu toe in 2 prijsklassen gezien..

1 rond de 400 euro:
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/BCRich_Kerry_King_Guitar_Package.htm

en 1 rond de 1200 euro
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/BCRich_KKVKerry_King_Signature.htm

Maar ik zoek nederlandse sites eigenlijk :razz:

---------------------------------
De mooiste Warlock die ik ooit heb gezien:
BC Rich KK War Tribe - Maple body - Maple neckthru neck - Ebony/tribal inlays - EMG pickups - Floyd trem - w/ HS case (SOLD)
http://www.fredsmusic.com/images/.bcrich/bcrkkwartribe.jpg

Check ook deze:
http://www.fredsmusic.com/images/.bcrich/bcrkkwarv.jpg
---------------------------------

Swan
1 november 2002, 18:41
k heb zelf n NJ Warlock, erg goed, veel vergeleken met gitaren in dezelfde prijscategorie maar dit is 1 van de beste...
t schijnt dat de Platinum niet erg veel onderdoet voor de NJ maar geen floyd heeft dus misschien is dat wat voor je

Moonchild
1 november 2002, 18:49
Darklight, doe je die RG7620 weg? :grin:

Neals
1 november 2002, 18:56
die warlock is vet, maar vin een BC rich met een jackson hockey-stick niet mooi.

Anders Destium
1 november 2002, 19:12
Boek mij maar zo'n Warlock :grin: :
http://www.bcrich.com/hcimg/HWAR151521466.jpg

Ic3gl0vE
1 november 2002, 19:14
die pickupswitch zit op een nogal onhandige plek...

Swan
1 november 2002, 19:18
ehm totaal niet

Anders Destium
1 november 2002, 19:21
Valt wel mee toch....

Vergt gewoon wat acrobatiek met de rechterhand, en met een Warloch VERANDER JE NIET van de brug af :wink:

Bij mijn S-serie wil ik nog wel eens na een flinke dive en smijtactie mijn pickups in een keer naar de neck switchen, kijk en dat vind ík onhandig, gebeurde me gisteren twee keer, gelijk solo naar de klote :smile:

Darklight
1 november 2002, 20:02
Ik doe niks weg :smile: En mn oudste heb ik net opgeknapt :wink:

en ja een warlock moet wel een widow headstock hebben... anders vinnik het geen warlock.

Ik zal eens kijken of er een zwarte platinum is met vaste brug EN widow headstock.

Darklight
1 november 2002, 20:10
Specificaties van de Platinum Warlock:

Body Material Chesswood
Neck Bolt-on w/ plate
Neck Material Hard Maple
Fingerboard Rosewood
Fretwire Jumbo
Fret Number 24
Scale 25.5"
Inlay Dot
Headstock Style Widow
Hardware Chrome
Tuners Sealed Diecast BC Rich
Pickups 2 BDSM Humbuckers
Bridge Type Non-Locking Tremolo

Deze heeft dus ook een tremelo... ik heb hem nog niet zonder gezien.

--------------------------
Specificaties Warlock NJ

Body Material Chesswood
Body Top AA Quilt Top (Trans colors only)
Neck Bolt-on w/ Fastback® Heel
Neck Material Hard Maple
Fingerboard Rosewood
Fretwire Jumbo
Fret Number 24
Scale 25.5"
Inlay Diamond
Headstock Style Widow
Headstock Color Same as body
Hardware Cosmo Black
Tuners Sealed Diecast BC Rich
Pickups 2 BDSM Humbuckers
Bridge Type Licensed Floyd Rose Tremolo w/ Ribbed Arm

Tja.. dan ga ik toch liever voor de NJ... Zo heel veel duurder is ie ook niet.

Anders Destium
1 november 2002, 20:46
En een mooie transparante lak erbij :smile:

Branzojo
2 november 2002, 00:25
Kan aan mij liggen maar volgens mij verkopen ze die warlocks gewoon bij staffhorst.

Patrick M.
2 november 2002, 09:03
De Bronze series is het goedkoopst, en eigenlijk zijn het bagger gitaren, niet kopen dus.

De platinum en nj series zijn heel behoorlijke gitaren, die niet zo veel verschillen. Op de platinum series zit een vaste brug of een non-locking trem, op de nj series zit een licenced floyd rose. Op de nj series is het punt waar de hals aan de body zit mooi afgevlakt, bij de platinum series is dit niet het geval.

Er is ook nog de nj neck-through series, dit zijn hele mooie gitaren met doorlopende hals. Wel wat duurder, maar de moeite van het doorsparen waard. Als je toch een warlock koopt zou ik voor de nj neck-through gaan.

Bronze/platinum/nj/nj neck through series worden allemaal in Korea gemaakt.


Nog duurder zijn de echte Amerikaanse BC Rich gitaren, die behoren tot de absolute top gitaren. Prijzen vanaf 1500 euro schat ik.


Staffhorst heeft altijd veel BC Rich gitaren op voorraad ( http://www.staffhorst.nl ), speelonk ( http://www.speelonk.nl ) heeft er ook een paar en er zijn nog wel meer winkels, ff zoeken met google om ze te vinden.

Plaatje van mijn custom Bich: http://www.acidpit.org/albums/bcrich/acm.jpg

Plaatje van een hele mooie Warlock: http://www.drumcityguitarland.com/guitar_images/9-28-02/pict0021.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Patrick M. op 2002-11-02 09:08 ]</font>

Swan
2 november 2002, 10:50
mooie Bich :smile:

probleem is dat Speelonk en Staffhorst allebei winkels zijn met vreselijke klantenservice....
Rockpalace in Den Haag heeft er ook wat hangen (ook n neck through warlock)

Darklight
2 november 2002, 10:53
Tnx voor de info.

specificaties Neck-Thru en foto:

http://www.bcrichguitars.com/images/NckThru_Wrlck.jpg

Tja weer net een stukkie beter
Tnx voor de tip. Ik denk dat ik ffies een maandje langer wacht dan.

Overigens wil ik natuurlijk graag een Amerikaanse BC Rich, maarja... ik ben niet zo rijk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-11-02 11:20 ]</font>

EpiFiel
2 november 2002, 11:15
enge puntige dignen

Darklight
2 november 2002, 15:37
Enge puntige dingen passen beter bij mijn muziek stijl :smile:

FNaRK
4 november 2002, 09:06
eventueel weet ik nog wel een BC Rich Beast (NJ-serie) voor je....nog geen jaar oud !

Darklight
4 november 2002, 14:45
Ik vind persoonlijk een warlock mooier dan een Beast... Een beast vind ik een beetje te eng :wink:

maar ik weet nog steeds wat nou een normale prijs is voor een Warlock NJ en een warlock Neck-Thru... vooral het verschil tussen die 2 ben ik benieuwd naar. Ik wil geen transparante zooi of rare kleurtjes :wink:, dus gewoon de zwarte warlocks :wink:

Cloud Strife
4 november 2002, 14:50
je moet is een warlock nj neck tru met transparante zooi in het echt zien dan verander je wel van gedachte :wink:

Darklight
4 november 2002, 15:00
hehe, ok :smile: Ik zal eens gaan kijken waar ze die dingen verkopen :smile:

Volgens mij alleen bij Speelonk, RockPalace en Staffhorst ofzo..

Hier in Amersfoort hebben we een gare staffhorst en een dure Kees Dee :sad: (vb. Epi goth Explorer kost bij Kees Dee 666,- euro en bij Feeback 549,- :|)

Patrick M.
4 november 2002, 17:24
Prijzen:

B.C.Rich Beast, NJ-Serie, black HP 615,00 Euro 1.202,84 DM
B.C.Rich Bich, NJ-Serie, black HP 560,00 Euro 1.095,26 DM
B.C.Rich Bich, Platinum, black HP 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Ironbird, NJ-Serie, black HP 575,00 Euro 1.124,60 DM
B.C.Rich Ironbird, Platinum, black HP 440,00 Euro 860,57 DM
B.C.Rich Jr-V, NJ-Serie, black high polish 575,00 Euro 1.124,60 DM
B.C.Rich Jr-V, Platinum, black high polish 440,00 Euro 860,57 DM
B.C.Rich Kerry King Sign.-Special, Black/Tribal Graphics (Slayer) 1.140,00 Euro 2.229,65 DM
B.C.Rich Mockingbird, NJ-Serie, black HP 560,00 Euro 1.095,26 DM
B.C.Rich Mockingbird, Platinum, black HP 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Mockingbird, Platinum-Acrylic, black acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Mockingbird, Platinum-Acrylic, red acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Mockingbird, Platinum-Acrylic, blue acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Mockingbird, Platinum-Acrylic, green acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Mockingbird-Bass-4, Platinum, black HP 498,00 Euro 974,00 DM
B.C.Rich Signature Pack, Kerry King, incl. Gigbag/Gurt/Poster/Kabel/Picks 398,00 Euro 778,42 DM
B.C.Rich Signature Pack, Mick Thomson incl. Gigbag/Gurt/Poster/Kabel/Picks 335,00 Euro 655,20 DM
B.C.Rich Virgin, NJ-Serie, black HP 560,00 Euro 1.095,26 DM
B.C.Rich Virgin, Platinum, black HP 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Virgin, Platinum, black satin 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Warlock, Mick Thomson Sign., black/white Binding, EMG PUs (Slipknot) 845,00 Euro 1.652,68 DM
B.C.Rich Warlock, NJ-Serie, black high polish 560,00 Euro 1.095,26 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum, red metallic 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum, blue metallic 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum, black high polish 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum, black HP - LEFTHAND 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum, black HP - 7-string 515,00 Euro 1.007,25 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum, black satin 424,00 Euro 829,27 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum-Acrylic, black acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum-Acrylic, red acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum-Acrylic, blue acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Warlock, Platinum-Acrylic, green acryl, durchsichtig! 690,00 Euro 1.349,52 DM
B.C.Rich Warlock-Bass-4, NJ-Serie, black HP 515,00 Euro 1.007,25 DM
B.C.Rich Warlock-Bass-4, Platinum, black HP 498,00 Euro 974,00 DM
B.C.Rich Warlock-Bass-5, NJ-Serie, black HP - 5-string 559,00 Euro 1.093,31 DM

Cloud Strife
4 november 2002, 17:42
Op 2002-11-04 15:00, schreef Darklight:
hehe, ok &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Ik zal eens gaan kijken waar ze die dingen verkopen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Volgens mij alleen bij Speelonk, RockPalace en Staffhorst ofzo..

Hier in Amersfoort hebben we een gare staffhorst en een dure Kees Dee &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif"> (vb. Epi goth Explorer kost bij Kees Dee 666,- euro en bij Feeback 549,- :|)

Je moet bij rock palace kijken, dat is de enige plek waar ik hem tot nu toe gezien heb (€ 770)

lord bean
21 november 2002, 10:10
Ik zie dat de meeste series (NJ,Platinum,neck-tru) van chesswood zijn gemaakt. Welk hout is dat (op z'n nederlands)
de bronze series is gemaakt van agathis. Welke houtsoort is dat en wat zijn de verschillen?

Izegrim
8 januari 2003, 11:55
Ja, dat heb ik een tijdje geleden ergens gehoord. Pin me er niet op vast maar ik geloof dat agathis een duur woord is voor multiplex en chesswood is niet vertaald naar het nederlands omdat het een relatief onbekende houtsoort is. Het is tropisch hardhout dat in de buurt van korea te halen is om de kosten te drukken, maar het schijnt heel goede kwaliteit te zijn. Het enige nadeel is dat het heel soms voorkomt dat een gitaar van vorm veranderd doordat het hout zich een enkele keer niet wennen aan onze vochtigheidsgraad vergeleken met de tropen. Maar dan kun je gewoon aanspraak maken op je garantie, toch?

Ize

P.S.
I know who you are, Darklight... Watch your steps!!!

Darklight
8 januari 2003, 12:00
Ownee... een stalker :razz:

Patrick M.
8 januari 2003, 12:32
Koop nou niet van die Bronze series, dat is bagger. Doorsparen en een platinum of een nj series kopen, bij voorkeur de nj neck through.

Darklight
8 januari 2003, 13:21
Voorlopig zit een goede BC rich er toch niet in... Als ik er 1 zou kopen zou ik nu idd voor de neck-tru gaan, maar ik koop voorlopig geen nieuwe gitaar. Ik ga eerst eens kijken of ik mijn RG7 620 kan ruilen tegen een goede 6 snarige gitaar en daarna ga ik eerst voor een goede amp.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2003-01-08 13:22 ]</font>

Izegrim
8 januari 2003, 16:53
Toch leuk dat ik iemand heb die ook op warlocks geilt. Ik zie je donderdag.

Ize

IJzerbroot
9 januari 2003, 09:38
Tis misschien niet naast de deur, maar bij Peter Verspuij hebben ze een paar warlocks en die Kerry King gitaar staan. Errug mooi ding trouwens...zou je ff moeten bellen.
website http://www.peterverspuy.nl

TuRtLeBoY
10 januari 2003, 09:50
koop de NJ serie en ze gewoon je brug vast

Alexi
10 januari 2003, 18:18
Ik was van plan om een BC Rich Warlock uit Platinum serries te kopen, omdat de kwaliteit niet veelv erschild en ik een gruwelijke hekel aan floyd rose trem. locking heb..
Ik laat die een muziekzaak in Eindhoven bestellen, zodat ik hem niet epr se hoef te kopen maar nog eerst kan proberen...
HEt wort natuurlijk wel een zwarte

Overigens vind ik de Beast te extreem en puntige gitaren horen ook bij mij muziekstijl:P

Anders Destium
10 januari 2003, 21:20
Ik zou ALTIJD gaan voor in ieder geval de NJ serie, alles is beter, van de mechanieken tot het hout...

gerrekat
10 januari 2003, 21:26
Hmmmmm...heb net mij NJ series V Jr. verkocht, Jammer.

leuk ding maar geen match voor ed USA versies, maar ja die zijn natuurlijk niet te betalen.

Anders Destium
10 januari 2003, 21:31
Je vergeet niet te vinden Gerrekat (tenzij je ze bestelt :wink: )

gerrekat
10 januari 2003, 21:44
Ik kan alles vinden, HAHAHAH, nee serieus als ik mijn DEAN collectie op peil heb ga ik zo'n USA BC RICH kopen.

Een warlock of een mockingbird

Darklight
11 januari 2003, 00:48
Tja BC Rich USA = mooi, goed en duur :smile:

Je moet wat voor je gitaar overhebben he :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2003-01-11 00:51 ]</font>

Anders Destium
11 januari 2003, 00:51
Nee, ook de rest van de hardware en het hout is beter op de NJ series, ze worden in een andere fabriek gemaakt volgens mij (100% kenners, als het niet zo is, graag melden! )

Darklight
11 januari 2003, 00:52
Had net m'n berichtje aangepast. Ik zie idd dat er meer verschil is :smile:

Maaruh, ik ben wel benieuwd naar de exacte verschillen

Noctiis
11 januari 2003, 11:14
de bronze series van BC Rich word in de Samick fabriek gemaakt... kopers, beware!!!
van de platinum en de NJ weet ik niet of die ook daar gemaakt worden, maar dat zijn zeer aardige gitaren :smile:
maar als voormalig bezitter van een USA Warlock WHS met volledige binding en een vaste brug zeg ik: supergitaren!!! die USA custom en standard zijn echt heel erg goed!

Darklight
11 januari 2003, 15:41
En wat heb je daarvoor betaald? :smile:

Noctiis
11 januari 2003, 18:02
best veel... was een custom, volgens mijn specifieke wensen.

DetHedenskeFolk
12 januari 2003, 15:07
Hmm ik vind die hele Warlock een teringgitaar. Het model bedoel ik dan.
1. Lomp (zwaar en die hals sukt)
2. band zit op een irritante manier vast.
3. slecht afgewerkt.

ik heb dan ook een bronze-geval dus ik heb et zelf gewild maar toch. Had ik toch maar een flying V gehaald...

lord bean
13 januari 2003, 14:37
Ik heb een bc rich warlock (platinum). destijds gekocht voor een gulden of 800-900. Ik speelde dus net een half jaartje of zo. Toen was ik er best tevreden over. achteraf had ik beter door kunnen sparen voor een duurdere gitaar want nu vind ik die gitaar echt een stuk minder.

een aantal minpuntjes van mijn platinum.

- De kam is van plastic (niet echt super)
- Er zit een losse brug op dus ontstemd redelijk snel bij gebruik van tremelo
- het hout (chesswood) heeft brede nerven. Dat duid op snel gegroeid hout wat de sustain niet ten goede komt.
- de snaren liggen vrij hoog en staan vrij strak. (ik heb er inmiddels 0.09 opliggen ipv 0.10)
- de balans is niet fijn, de nek wil altijd horizontaal gaan hangen en dat vind ik niet fijn

pluspuntjes
- vorm, uitstraling
- Er liggen geen standaard elementen in, het zijn van die dubbele gladde elementen (dus niet met die 6 puntjes)
- wisselen van snaren is binnen 15 minuten gepiept

desalnietemin is het een leuke gitaar om te beginnen. en als je van de vorm houd moet je hem gewoon kopen.

LordSpeedyShit
31 januari 2003, 16:53
als ik hier zo het een en ander lees kan ik dus toch maar beter níet een Warlock Bronze kopen?
ik zat namelijk ook een beetje aan de aanschaf daarvan et denken.
Of is een Dean dan beter?

Phyrexian
31 januari 2003, 17:28
Op 2003-01-13 14:37, schreef lord bean:
een aantal minpuntjes van mijn platinum.

- De kam is van plastic (niet echt super)
- Er zit een losse brug op dus ontstemd redelijk snel bij gebruik van tremelo
- het hout (chesswood) heeft brede nerven. Dat duid op snel gegroeid hout wat de sustain niet ten goede komt.
- de snaren liggen vrij hoog en staan vrij strak. (ik heb er inmiddels 0.09 opliggen ipv 0.10)
- de balans is niet fijn, de nek wil altijd horizontaal gaan hangen en dat vind ik niet fijn

pluspuntjes
- vorm, uitstraling
- Er liggen geen standaard elementen in, het zijn van die dubbele gladde elementen (dus niet met die 6 puntjes)
- wisselen van snaren is binnen 15 minuten gepiept


ik heb een BC Rich Ironbird (Platinum) bijna twee jaar geleden tweedehands gekocht. (eerder derdehands :smile: )
de vorige eigenaar heeft ze redelijk gecustomiseerd. daardoor zijn er enkele van jouw bovenvermelde probleempjes opgelost:

- de plastic topkam is vervangen door ééntje uit grafiet (kan dit? misschien verwar ik het met een ander materiaal)
- de losse brug is vervangen door een vaste. veel stabieler en geen ontstemmingen meer door die losse brug.
- stockpickups vervangen door 2 Seymour Ducans. better sound!!!
- tja, mijn ironbird duikt ook een beetje naar beneden en heeft dus ook de neiging om horizontaal te willen hangen, ik heb dit opgelost door van m'n gladde, synthetische strap af te stappen en naar een ruwe (antislip) leren strap te gaan,
de gitaar blijft nu redelijk goed hangen zoals ik het wil

- o ja, en ik heb er straplocks op gezet! :grin: maar dat doet toch iedereen, niet?

- en m'n body is opnieuw gelakt (ik denk dat de ironbird flink was toegetakeld in het verleden)

- dat van die nerven snap ik niet goed,
al m'n hout heeft gesloten nerven (!?)
ik heb ook een ouwere Platinum uit de tijd dat de achterkant van de nek nog zwart was, nu doen ze dat niet meer; ze zijn allemaal ongelakt.

weet er iemand of ik met het serienummer van m'n gitaar de ouderdom kan uitvissen?

Patrick M.
1 februari 2003, 07:49
Op 2003-01-31 16:53, schreef LordSpeedyShit:
als ik hier zo het een en ander lees kan ik dus toch maar beter níet een Warlock Bronze kopen?
ik zat namelijk ook een beetje aan de aanschaf daarvan et denken.
Of is een Dean dan beter?


Ik weet niet of een Dean beter is, maar ik weet wel dat een BC Rich uit de Bronze series echt slecht is, niet kopen dat ding! Spaar door voor een NJ of Platinum series.

Patrick M.
1 februari 2003, 07:52
weet er iemand of ik met het serienummer van m'n gitaar de ouderdom kan uitvissen?


Van de Koreaanse (NJ/Platinum serie) BC Rich gitaren worden geen serienummers/produktie data bijgehouden. Dat wordt alleen van de Amerikaanse gedaan.

ilovemyguitar
1 februari 2003, 13:19
welke en waar?

geen en nergens!


ik hou niet van die dingen

ilovemyguitar
1 februari 2003, 13:21
sorry dat was een gare opmerking zeg...