PDA

View Full Version : AANRADER: Bogner 4X10 open back met kendrickspeakers



ieme
21 maart 2006, 17:02
Ik heb sinds vandaag de Bogner 4X10 met kendrick blackframe speakers, wat een super ding! wat een super mooie sound! ik wil iedereen aanraden deze cab eens te testen met kendrick speakers, standaard zitten in deze cab celestion G10L-35s maar die vind ik een heel stuk minder!

Ik heb naast deze cab ook nog mn shivasize 2X12 greenback, en de 2X12 en 4X10 samen is echt super wat een ontzettende lekker sound!

De 4X12 v30 van bogner heb ik ook gehad maar die verbleekt naast deze 4X10 met kendricks! zeker het testen waard!!

"For that fast responding bass, and open, sound"

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/bogner%204x10%20Back.jpg

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Bogner/bogner%20%204x10%20front.jpg

Negative K3 fan
21 maart 2006, 17:16
je maatke me wel nieuwsgierig, hoe vergelijkt die cab/speakers zich met andere cabs/speakers?

tillens
21 maart 2006, 17:39
HE die stond op speurders, marktplaats toch? Heb zoiets zien staan iig.. ergens... weet niet meer waar.. Ik heb een 410 marshall gehad, en die was ook onwijs!

ieme
21 maart 2006, 17:48
tsja, t is echt scott henderson en die mannen qua sound! is zeker de moeite waard! ik zal proberen hem mee te krijgen naar de eerst volgende meeting!

LordRiffenstein
21 maart 2006, 17:50
tsja, t is echt scott henderson en die mannen qua sound! is zeker de moeite waard! ik zal proberen hem mee te krijgen naar de eerst volgende meeting!

HEnderson speelt op een CAA 4x12 en slechts HEEL af en toe op die 4x10.

ieme
21 maart 2006, 18:10
HEnderson speelt op een CAA 4x12 en slechts HEEL af en toe op die 4x10.

juist, maar henderson speelt ook niet over een guytron en ik wel en dat klinkt toch wel waanzinnig!

http://community.webshots.com/photo/86775007/1086779140035366881OKpkxh

Wel apart dat als hij de bogner gebruikt hij die wel miced en de caa niet...

Tristan
21 maart 2006, 20:17
Ik dacht Henderson de 10" Brownframe speakers van Kendrick gebruikte, niet de Blackframe. Ik weet niet wat het verschil is en die site van Kendrick is echt waardeloos, dus daar wordt je ook niet veel wijzer van.

ieme
21 maart 2006, 20:38
Ik dacht Henderson de 10" Brownframe speakers van Kendrick gebruikte, niet de Blackframe. Ik weet niet wat het verschil is en die site van Kendrick is echt waardeloos, dus daar wordt je ook niet veel wijzer van.

volgens vd haar de blackframe maar dat is mijn enige bron wat dat betreft...
Je moet de mijne echt eens horen tristan! echt heerlijke cab!

Tristan
21 maart 2006, 20:42
volgens vd haar de blackframe maar dat is mijn enige bron wat dat betreft...
Je moet de mijne echt eens horen tristan! echt heerlijke cab!

Ja, ik ben erg benieuwd!!! :)

Tristan
21 maart 2006, 21:14
Ik de website van Scott www.scotthenderson.net nog eens bekeken en je hebt gelijk. Het zijn inderdaad de Blackframe Kendrick speakers die hij gebruikt.
Ik weet alleen niet hoe ik bij die Brownframes kom dan, er moet een of andere bekende gitarist zijn die die dan gebruikt, misschien is het Landau?
Overigens ook wel een grappig verhaal wat Scott vertelt over die speakers op zijn website, volgens hem klinken ze helemaal ruk in een closed back kast, maar dus geweldig in zo'n open back kast, zoals jij hebt.

almarvk
22 maart 2006, 08:44
tsja, t is echt scott henderson en die mannen qua sound! is zeker de moeite waard! ik zal proberen hem mee te krijgen naar de eerst volgende meeting!

Gevaarlijke uitspraak Ieme!! ;)


Zag 'm ook staan op gitaarmarkt. Mooi ding!

Scali
22 maart 2006, 10:54
Ik ben ook fan van de 10" speaker. Heb zelf jaren op een 2x10" cab gespeeld, nu op een 1x12", en da's toch heel anders.
Ben benieuwd hoe een 4x10" klinkt, waarschijnlijk heel leuk, ik hou van dat hele directe :)

LordRiffenstein
28 maart 2006, 09:12
Ik heb sinds vandaag de Bogner 4X10 met kendrick blackframe speakers, wat een super ding! wat een super mooie sound!


tsja, t is echt scott henderson en die mannen qua sound! is zeker de moeite waard! ik zal proberen hem mee te krijgen naar de eerst volgende meeting!

Die cab is ZO GOED dat hij na een week alweer de deur uitmoet. :roll: :???:

ieme
28 maart 2006, 09:21
Die cab is ZO GOED dat hij na een week alweer de deur uitmoet. :roll: :???:

post van justitie gehad... 180 waar je 120 mag... en dan moet er iets vertrekken...

almarvk
28 maart 2006, 09:30
Ik zei toch dat het een gevaarlijke uitspraak was! ;)

ieme
28 maart 2006, 09:32
Ik zei toch dat het een gevaarlijke uitspraak was! ;)

ik zei toch dat ik het zou proberen hem mee te nemen naar de volgende meeting ;)

Mitch
28 maart 2006, 10:28
Tip 1: rij niet meer dan 20 km/u te hard, da's qua boete nog een beetje te overzien en het slurpt ook minder benzine.

Tip 2: hou een klein beetje geld achter de hand voor calamiteiten, dan hoef je je mooie nieuw gekochte spullen niet meteen met verlies te verkopen. Weggegooid geld :dontgeti:



Nu braaf zeggen:
"Ja pa...."

:D

Dude
28 maart 2006, 11:14
post van justitie gehad... 180 waar je 120 mag... en dan moet er iets vertrekken...


maar eeuh.... ben je niet je rijbewijs kwijt dan ??

tillens
28 maart 2006, 11:17
Die zou ie kwijt zijn als ie daadwerkelijk zou worden aangehouden. Gezien de overtreding ben je zo rond de 600-700 euro kwijt. Jammer van je bogner.

Tristan
28 maart 2006, 13:07
Dat is echt mooi klote voor je, Ieme.
Die kut politie ook altijd!!! :angry:

pol
28 maart 2006, 13:15
180, da's mooi.
Mij hebben ze ook es aan te kant gezet tegen 175 (auto ging niet sneller)
en ik was net op weg om de bogner cab van Josdevos op te halen. Da's ook een dure cab geworden :)
Toen viel de boete nog wel mee, ik heb maar 175 euro moeten dokken en mijn rijbewijs werd ook niet ingetrokken.

Mithrandir
28 maart 2006, 13:26
Dat is echt mooi klote voor je, Ieme.
Die kut politie ook altijd!!! :angry:

Kut politie?? Hij reed 60! kilometer te hard, ze hadden zijn rijbewijs moeten afnemen en opnieuw examen moet laten afleggen.

Kaboemba
28 maart 2006, 14:35
Dat is echt mooi klote voor je, Ieme.
Die kut politie ook altijd!!! :angry:

Euhhh tuurlijk het is de politie die zo hard reed.
Het blijft klote voor je Ieme, dat wel.

ieme
28 maart 2006, 14:40
a. mag mn rijbewijs houden, ben niet staande gehouden
b. auto wou best harder, had ik daarvoor nog uitvoerig getest kwam bij beyers vandaan
c. is een dure dragon geworden
d. is zonde van de bogner maar ja, kan niet alles houden!
e. (SPAM) ey jij, bogner kopen? ;)

Mithrandir
28 maart 2006, 14:44
Hij is me net te groot, anders had ik het gedaan.

ieme
28 maart 2006, 14:46
Hij is me net te groot, anders had ik het gedaan.


hij is niet veel groter dan een 2X12 hoor... en makkelijk te tillen!

DarknessAwaits
28 maart 2006, 19:42
Kun je ze niet zo'n Gibson van je geven? Dat vind ik minder erg dan je Bogner wegdoen.

Tristan
28 maart 2006, 23:42
Kut politie?? Hij reed 60! kilometer te hard, ze hadden zijn rijbewijs moeten afnemen en opnieuw examen moet laten afleggen.

Ach, een geintje op zijn tijd... moet kunnen, dan heb je een beetje het idee dat je leeft, weet je wel... maar ja, dan moet je daarna wel op de blaren zitten als ze toevallig in de buurt zijn... Ik heb weleens 220 gereden 's nachts om drie uur ofzo, er was niemand op de weg en gelukkig ook geen politie... Maar euh, ik drink niet... als ik moet rijden, dus... 8-)

ieme
28 maart 2006, 23:50
Ach, een geintje op zijn tijd... moet kunnen, dan heb je een beetje het idee dat je leeft, weet je wel... maar ja, dan moet je daarna wel op de blaren zitten als ze toevallig in de buurt zijn... Ik heb weleens 220 gereden 's nachts om drie uur ofzo, er was niemand op de weg en gelukkig ook geen politie... Maar euh, ik drink niet... als ik moet rijden, dus... 8-)


ik plank altijd eigenlijk vol gas, maar ja, ik drink ook niet! ;)

pol
29 maart 2006, 12:58
Ik rij alleen langzaam als ik dubbel zie van de zattigheid.

Negative K3 fan
29 maart 2006, 13:27
Ach, een geintje op zijn tijd... moet kunnen, dan heb je een beetje het idee dat je leeft, weet je wel...

wachten is nu op een naaste/familielid van iemand die omgekomen is in het verkeer door roekeloos rijgedrad, die hebben een beetje het idee dat diegene niet meer leeft, weet je wel...

pol
29 maart 2006, 13:33
het is weer offtopic, maarja.

Er is nog een groot verschil tussen roekeloos rijden of snel rijden, en meestal staat de politie helemaal niet te flitsen op de plaatsen waar het echt gevaarlijk is om hard te rijden, die gaan ook maar staan op de plaatsen waar ze het meeste overtreders kunnen betrappen.

Als ik s'nachts op een verlaten autostrade 180 rij breng ik daar helemaal niemand mee in gevaar.

Tristan
29 maart 2006, 23:03
wachten is nu op een naaste/familielid van iemand die omgekomen is in het verkeer door roekeloos rijgedrad, die hebben een beetje het idee dat diegene niet meer leeft, weet je wel...

Tsja, daar heb jij weer een punt, maar ik had het ook niet over stelselmatig en roekeloos rijgedrag. Geen enkel mens houdt zich altijd aan elke regel toch?
Iedereen wil toch een beetje voor zichzelf denken en als er niemand op de snelweg is dan denk ik een op de duizend keer: goh laat ik het gaspedaal eens intrappen en toevallig had mijn pa toen een snelle wagen, dus daarvan was de topsnelheid 220/230 km per uur. Ik heb overigens maar twee keer in Nederland zo hard gereden in de zeven jaar dat ik mijn rijbewijs heb, dus...
Drinken en/of Blowen en autorijden is veel gevaarlijker dan hard rijden als er niemand op de snelweg is, maar het is allebei in zekere mate gevaarlijk.

Negative K3 fan
29 maart 2006, 23:04
heb je gelijk in ik wou ook niet heel hard zeiken oid, maar gewoon de mentaliteit is een beetje fout :)

Tristan
29 maart 2006, 23:07
het is weer offtopic, maarja.

Er is nog een groot verschil tussen roekeloos rijden of snel rijden, en meestal staat de politie helemaal niet te flitsen op de plaatsen waar het echt gevaarlijk is om hard te rijden, die gaan ook maar staan op de plaatsen waar ze het meeste overtreders kunnen betrappen.

Als ik s'nachts op een verlaten autostrade 180 rij breng ik daar helemaal niemand mee in gevaar.

Het is een moeilijke discussie, maar het is een feit dat politieagenten tegenwoordig een soort quotum van uitgeschreven bekeuringen moten halen, dus dat zegt wel wat...
Ik vind ook dat er verschil is tussen roekeloos en hard rijden. Roekeloos rijden is hard rijden als het niet kan en meestal kan hard rijden niet... maar op een lege snelweg, waarom niet?

Tristan
29 maart 2006, 23:14
heb je gelijk in ik wou ook niet heel hard zeiken oid, maar gewoon de mentaliteit is een beetje fout :)

Ik begrijp het, ach ja, de een rijd te hard op een lege snelweg en de ander teelt wietplantjes op zolder en verkoopt het aan de buurjongen. Een beetje burgelijke ongehoorzaamheid kan ik altijd wel waarderen, roekeloos rijgedrag en zware criminele activiteiten zijn een ander verhaal...

Tristan
29 maart 2006, 23:17
Hoe is het eigenlijk met je Bogner, Ieme?
Zit je al in de rouwfase, of ben je nog afscheid aan het nemen?
Misschien was dat idee dat sommige anderen hier al gepost hadden niet eens zo gek: om wat anders te verkopen dan die Bogner kast?

ieme
29 maart 2006, 23:26
Hoe is het eigenlijk met je Bogner, Ieme?
Zit je al in de rouwfase, of ben je nog afscheid aan het nemen?
Misschien was dat idee dat sommige anderen hier al gepost hadden niet eens zo gek: om wat anders te verkopen dan die Bogner kast?


zou niet weten wat, das t enige met een gibson es135 die ik kan en wil missen...
vind wel weer een ander